30% meer thee verkocht bij Delhaize
Beter eten

30% meer thee verkocht bij Delhaize

Stijging door COVID-19 en het telewerk

Brussel - Bij Delhaize zijn thee en thee-infusies zo’n groot succes geworden dat het bedrijf tussen begin 2020 en begin 2021 zelfs een volumestijging van 30% heeft opgemerkt. Deze toename komt deels omdat een groot deel van de Belgen moest telewerken omwille van de COVID-19-pandemie, maar ook omwille van een bezorgheid over de gezondheid, waardoor er meer biologische thee en thee-infusies werden gekocht. Delhaize heeft een uitgebreide theerayon en biedt de klant een ruime keuze uit variëteiten en merken, waarvan sommige exclusief zijn voor Delhaize: Pukka en Kusmi Tea.

Evolutie van de thee in 2020

In 2020 steeg het volume van de verkochte producten in de theecategorie bij Delhaize met 30% in vergelijking met 2019. Deze positieve trend kan enerzijds worden verklaard door de gevolgen van de gezondheidscrisis, die geleid heeft tot aanzienlijk meer telewerk en dus meer consumptie thuis, maar ook door de groeiende belangstelling van de consumenten voor biologische infusies die de gezondheid boosten. Ook de verkoop van biologische infusies is in 2020 en begin 2021 explosief toegenomen, met een volumestijging van maar liefst 45% ten opzichte van 2019. In het algemeen zijn biologische thee en thee-infusies het populairst bij de Delhaize-klanten.

Delhaize, het mekka voor liefhebbers van thee en thee-infusies

In het theeassortiment van Delhaize De Leeuw heeft de consument een ruime keuze uit verschillende merken, waaronder exclusieve merken die alleen bij Delhaize verkrijgbaar zijn: Pukka en Kusmi Tea. Deze merken bieden heel kwalitatieve en smaakvolle biologische thee en thee-infusies aan. De klanten houden het meest van zwarte thee, earl grey en citroen-gemberthee. De meest populaire infusies van de klanten zijn infusies voor een betere slaap, zoals Night Time van Pukka. Delhaize heeft het belang van deze producten door zijn klanten opgemerkt en implementeert een korting van 25% op de hele thee en infusies assortiment van 21 januari tot 27 januari 2021.

Over Delhaize Le Lion / De Leeuw

In november 2020 telt het netwerk van Delhaize Le Lion/De Leeuw maar liefst 818 winkels. Met de verschillende winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize en Shop& Go) in België en Luxemburg kan er een unieke winkelervaring en een hoogstaande dienstverlening worden aangeboden. Klanten kunnen ook online winkelen via www.delhaize.be en hun producten afhalen bij de ophaalpunten of thuis laten bezorgen. Delhaize biedt een uitgebreid assortiment van meer dan 20.000 kwaliteitsproducten aan. Dankzij zijn 8 huismerken (365, Delhaize, Taste of Inspirations, Delhaize Bio, Delhaize Extra, Delhaize Eco, Delhaize No Gluten & Delhaize Veggie) kan Delhaize aan alle noden van de klanten voldoen. Delhaize had een marktaandeel van 24,2%* in België en telt meer dan 32.000 medewerkers. Delhaize Le Lion / De Leeuw maakt deel uit van Ahold Delhaize, een internationale distributiegroep die actief is in 10 landen met ongeveer 380.000 werknemers. Het netwerk van Ahold Delhaize telt bijna 7.000 winkels, waar wekelijks bijna 54 miljoen klanten hun boodschappen doen. *Bron AC Nielsen.