Iedere donderdag nieuwe promoties
Jouw boodschappen, altijd en overal
Gratis ophalen in de winkel vanaf €150
Bezorgd tot aan je voordeur van 7u tot 21u
Gepersonaliseerde voordelen met je SuperPlus-kaart
77% van de Belgen wil evenwichtiger eten in 2022
Terug
Beter eten

77% van de Belgen wil evenwichtiger eten in 2022

Delhaize zet goede voornemens om in goede gewoontes

Brussel - Een nieuw jaar begint steeds met goede voornemens en dat is ook dit jaar niet anders. Iedereen weet dat het makkelijk is om voornemens te maken maar dat het heel moeilijk is om ze ook vol te houden. Zo geeft 80% van de Belgen toe dat zij daar niet in slaagt. Nochtans is één van de belangrijkste goede voornemens die de Belgen (77%) zouden willen volhouden gezonder eten, wat geen goed voornemen maar een goede gewoonte zou moeten zijn. Daarom heeft Delhaize besloten om haar klanten aan het begin van dit nieuwe jaar een handje te helpen.

Aan de vooravond van het nieuwe jaar voerde Delhaize samen met marktonderzoeksbureau IPSOS een onderzoek uit waaruit bleek dat evenwichtiger eten één van de belangrijkste goede voornemens van de Belgen is. Hoewel het aantal mensen dat goede voornemens maakt verschillend is in het noorden (49%) en in het zuiden van het land (62%), zijn alle Belgen het wel over één ding eens: zij willen een evenwichtigere levensstijl aannemen, met name door gezonder te eten. Voor 77% van de respondenten in dit onderzoek is gezonder eten zelfs één van de drie belangrijkste criteria. Delhaize heeft een actieplan opgezet om haar klanten te inspireren en hen te helpen om een evenwichtigere levensstijl aan te nemen. Zo lanceert Delhaize De Leeuw talrijke promoties op producten met een Nutri-Score A en B en stelt de supermarktketen lichte recepten voor, zodat het niet alleen gemakkelijker wordt om een goed eetpatroon aan te nemen, maar ook dat het een levenslange gewoonte wordt in plaats van een vergeten voornemen!

Daarenboven kunnen klanten bij het gebruik van hun Superpluskaart tot wel 15 % korting krijgen op NutriScore A en B producten. Delhaize heeft zomaar even 5000 producten in het assortiment met een NutriScore A en B. Maar liefst 2 miljoen klanten hebben al een Superpluskaart, het bewijs dat dit programma een antwoord is op de behoefte van de klant : gezonder eten makkerlijker en goedkoper maken.

Er is ook een schat aan tips om beter te eten en te leven op de website Delhaize.be. Om haar klanten te motiveren meer te bewegen, biedt Delhaize bovendien verschillende wandelingen aan om de regio's te ontdekken waarin haar lokale producenten gevestigd zijn. De klanten van Delhaize hebben nu alle troeven in handen om hun goede voornemens om te zetten in goede gewoontes.

 


Karima Ghozzi
Karima Ghozzi External Communications Manager Delhaize
Roel Dekelver
Roel Dekelver Head of External Communications Delhaize Belgium