Bedrijven in retail & consumptiegoederen, groothandelaars en dienstverleners lanceren het LEAD Network BELUX Chapter en slaan handen in elkaar voor meer diversiteit
Betere toekomst

7 September 2021 – Gedurende de eerste kick-off meeting in Maart 2021, hebben Barry Callebaut, Carrefour Belgium, DEI & You Consulting, Delhaize, EY, Makro/Metro, Mondelēz International, P&G en Unilever besloten om hun krachten te bundelen om samen het LEAD België/Luxemburg Chapter committee te vormen. LEAD Network (Leading Executives Advancing Diversity) is een non-profit organisatie van bedrijven uit de retail- en de consumptiegoederensectoren en dienstverleners die vinden dat een divers personeelsbestand, waarin zowel vrouwen als mannen hun volledige potentieel kunnen benutten, van essentieel belang is om de sector naar het volgende niveau van waardecreatie te tillen.

Vandaag de dag zijn vrouwen nog steeds ondervertegenwoordigd in leidinggevende functies. LEAD Network lanceerde in 2017 zijn eerste scorecard voor genderdiversiteit om de vooruitgang van vrouwen in leidinggevende functies in de retail- en consumptiegoederensectoren in Europa te meten en te benchmarken. In 2019 zag LEAD Network dat in de 32 deelnemende bedrijven, gemiddeld, 34% vrouwen leidinggevende functies bekleden.

De missie van het LEAD Network is het aantrekken, behouden en bevorderen van vrouwen in de retail- en de consumptiegoederensectoren in Europa door middel van opleiding, leiderschap en bedrijfsontwikkeling.

Sinds de oprichting, heeft het Committee gewerkt aan de strategie die berust op 4 pilaren:

• Bewustzijn vergroten om een omgeving te creëren waar iedereen zichzelf durft te zijn
  • Moedige leiders en partners activeren om een inclusieve cultuur binnen hun organisaties mogelijk te maken.
  • Actie ondernemen in de hele sector om tot een concretere diversiteits- en inclusieagenda te komen
  • Resultaten af te leveren!

Ontmoet de leden van het BELUX Chapter Committee: https://www.lead-eu.net/belux-chapter-committee-members/

Om het LEAD BeLux Chapter in te huldigen en de gemeenschap uit te breiden, organiseert het Chapter Committee zijn allereerste evenement op 5 oktober vanaf 18 uur.

Op het programma:

• Keynote van Claire Godding, Senior Expert Diversity & Inclusion and Social Needs bij Febelfin: De kracht van een sector die samenkomt
  • Paneldiscussie met bedrijfsleiders:
    • Illya Van Den Borre, SVP HR & Corporate affairs bij Delhaize
    • Hilde Decadt, Chief Operations Officer bij Carrefour Belgium
    • Jan Willem Balk, Managing Director Benelux bij Mondelēz International
    • Hanneke Spruyt-Panbakker, Vice President Sales and Country Leader BeNeLux bij P&G
    • Silvia Wiesner, ​ General Manager bij Unilever BeLux
  • Networking-drink om uit te wisselen contacten te leggen

We zien je graag komen! Alle informatie over het evenement en registratie voor het evenement kan je hier terugvinden: https://leadmembers-eu.net/networks/events/64782

******

Perscontact:

Meer informatie over LEAD Network

LEAD Network bestaat vandaag uit meer dan 13 000 leden, 8 counrty chapters, 2 functional chapters en 300 vrijwilligers , die allemaal samenwerken aan de missie van LEAD Network.

​https://www.lead-eu.net/