De Foodmaker-maaltijden van Dagelijkse Kost vanaf 28 april exclusief beschikbaar bij Delhaize

3 kant-en-klare gerechten met Nutri-Score A en B uit het jubileumboek "10 jaar Dagelijkse Kost met Jeroen Meus”

Brussel - Vanaf woensdag 28 april kunnen de Delhaize-klanten genieten van drie nieuwe Foodmaker-gerechten die geïnspireerd zijn op recepten van de bekende chef-kok Jeroen Meus, presentator van het Eén-programma "Dagelijkse Kost". Deze gerechten voor twee personen komen rechtstreeks uit het jubileumboek ter gelegenheid van het 10-jarige bestaan van de show. De klanten zullen de gerechten naast het Foodmaker-assortiment in Delhaize-supermarkten kunnen terugvinden.

Vanaf 28 april liggen er gloednieuwe producten in de Delhaize-supermarkt. De winkelketen introduceert namelijk drie nieuwe kant-en-klare gerechten die exclusief bereid werden door Foodmaker. Deze maaltijden zijn gebaseerd op recepten van chef-kok Jeroen Meus en vloeien voort uit het idee om de klant te laten genieten van "Dagelijkse kost bij je thuis". De drie "dinner-for-two"-maaltijden met Nutri-Score A en B zijn vers en bereid met natuurlijke producten:

• Gevulde paprika’s met Griekse pasta - Nutri-Score A
  • Pasta met geroosterde bloemkool, pancetta en peterseliepesto - Nutri-Score B
  • Groentelasagne met vier kazen - Nutri-Score B

De gerechten worden bereid volgens de Foodmaker-filosofie - met veel groenten als basis, met de beste ingrediënten en natuurlijk, dus zonder additieven of geraffineerde suikers. Met andere woorden, eenvoudige en lekkere gerechten van Jeroen Meus en Foodmaker.

Foodmaker zal de maaltijden dagelijks bereiden in zijn centrale keuken volgens het recept van Jeroen Meus. “De keuze voor Foodmaker is evident,” zegt Jeroen. “Als het over kwaliteit gaat, maakt Foodmaker nooit compromissen. Net zoals ik bij Dagelijkse kost. Tien jaar Dagelijkse kost is een mijlpaal waarop ik trots ben. Geen beter moment om met dit concept een nieuwe weg in te slaan.”

De gerechten zijn vanaf vandaag 28 april beschikbaar in alle Delhaize-supermarkten in België en bij een groot deel van de zelfstandige Delhaize winkels (Proxy, AD's, Shop & Go). De prijs per schotel is €14,99 (voor twee personen).

Roel Dekelver Head of External Communications Delhaize Belgium

Beter eten
Over Delhaize De Leeuw

Delhaize De Leeuw
In februari 2021 telt  Delhaize De Leeuw maar liefst 820 winkels in België en LuxemburgHet winkelnetwerk bestaat uit volgende formulessupermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize en Shop& Go. Via delhaize.be kunnen klanten online winkelen en hun producten afhalen bij de ophaalpunten of thuis laten bezorgen. Delhaizeklanten kunnen rekenen op een uitgebreid assortiment van meer dan 20.000 kwaliteitsproducten. Delhaize heeft een marktaandeel van 24,9% en telt meer dan 32.000 medewerkers. *Bron AC Nielsen

Ahold Delhaize
Delhaize maakt deel uit van de internationale retailgroep Ahold Delhaize die actief is in 10 landen met ongeveer 380.000 werknemers. Het netwerk van Ahold Delhaize telt bijna 7.000 winkels, waar wekelijks bijna 54 miljoen klanten hun boodschappen doen.

Delhaize De Leeuw
Brusselsesteenweg 347, 1730 Kobbegem