Iedere donderdag nieuwe promoties
Jouw boodschappen, altijd en overal
Gratis ophalen in de winkel vanaf €150
Bezorgd tot aan je voordeur van 7u tot 21u
Gepersonaliseerde voordelen met je SuperPlus-kaart
Delhaize en Paradise City, één van de meest ecologische festival ter wereld, worden partners en lanceren samen CO2-meters op het festival, een primeur in België.
Terug
Beter eten, Beter leven, Betere toekomst

Delhaize en Paradise City, één van de meest ecologische festival ter wereld, worden partners en lanceren samen CO2-meters op het festival, een primeur in België.

Delhaize heeft een exclusief partnership afgesloten met Paradise City. Het festival in Perk, dat dit jaar plaatsvindt op 1, 2 en 3 juli, werd in 2021 verkozen tot groenste festival ter wereld. Ook Delhaize zet hoog in op duurzaamheid wat de samenwerking bijna evident maakt. Paradise City en Delhaize willen het bewustzijn verhogen rond de CO2-impact van voedsel met de allereerste CO2-meter op een festival.

 

Vier sterren kreeg Paradise City van ‘A Greener Festival’, een non-profitorganisatie die evenementen helpt om hun impact op het milieu te verkleinen. Het is al het tweede jaar op rij dat het festival de hoogst haalbare milieurrating haalt en zich zo één van de zes duurzaamste festivals ter wereld mag noemen. Delhaize hoefde dan ook niet lang na te denken om met Paradise City in zee te gaan. ‘Dit is een droom van een samenwerking’, zegt Roel Dekelver. ‘Zij hebben een uitgekiende, ecologische visie die ons enorm inspireert. Het gaat veel verder dan herbruikbare bekers. Je eet er bijvoorbeeld enkel vegetarisch, Paradise City gebruikt bijna uitsluitend hernieuwbare energie, het festival is volledig circulair, alles is er recycleerbaar en alle leveranciers moeten een ecologisch charter ondertekenen.’

CO2-meters

Paradise City en Delhaize zullen samenwerken om nog meer bewustzijn te creëren rond een duurzame levensstijl en een groene toekomst. Dat past volledig bij de ambitie van Delhaize, waar duurzaamheid en gezondheid promoten deel uitmaakt van hun maatschappelijke rol. Concreet lanceert Delhaize (met de steun van het groen consultancybureau Co2logic) ​ CO2-meters op het festival. Paradise City is het eerste festival in België dat deze CO2-meters zal gebruiken. Per foodtruck en per gerecht wordt een CO2-berekening gemaakt die op het menu achter elk gerecht zal staan. Zo krijgen festivalgangers een idee van de CO2-impact van wat ze eten. Met dit initiatief wil Delhaize ​ bezoekers meer bewust maken van de ecologische impact van voedingskeuzes. Ook voorziet Delhaize yogasessies en een gezond ontbijt op de camping. Dat past in de vele initiatieven die Delhaize neemt om gezonde voeding en een gezonde levenswijze actief te promoten.

‘Dit is nog maar een begin’, zegt Roel Dekelver. ‘We zullen deze editie evalueren en dan kijken om in de toekomst mogelijk nog verdere stappen te zetten in onze gezamenlijke ambitie.’

 

Praktisch:

Paradise City

1-3 juli

Kasteel Ribaucourt, Kasteelhoekstraat 1, 1820 Perk

Nog enkele tickets beschikbaar voor vrijdag, zondag en weekend

Roel Dekelver
Roel Dekelver Director Communications & Stakeholder Management
Karima Ghozzi
Karima Ghozzi External Communications Manager Delhaize