Delhaize en Selecta openen in 1 jaar tijd 50 onbemande verkooppunten
Winkelopeningen

Delhaize en Selecta openen in 1 jaar tijd 50 onbemande verkooppunten

Asse - Eind februari viert het onbemande Shop&Go winkelconcept haar eerste verjaardag. Het innovatieve winkelconcept van Delhaize en Selecta opende een jaar geleden voor het eerst de deuren bij aardappelspecialiteitenproducent Agristo in Wielsbeke. Sindsdien volgden al 50 andere bedrijven hun voorbeeld. De onbemande Shop&Go’s in bedrijven zijn een absoluut succes en het komende jaar werken Delhaize en Selecta gestaag aan een verdubbeling van het aantal winkelpunten. Daarmee maken ze de ambitie waar om binnen de twee jaar zo’n 100 onbemande verkooppunten operationeel te hebben.

100% telewerken ligt voorgoed achter ons en thuis werken combineren met naar kantoor komen is vandaag het nieuwe normaal. Het is voor deze hybride manier van werken, waarbij medewerkers minder vaak en op wisselende tijden aanwezig zijn, dat de onbemande Shop&Go’s de oplossing zijn voor veel bedrijven. Die moeten op zoek naar een nieuwe manier om de catering voor hun medewerkers te organiseren en vinden die in het gekende convenienceconcept ‘Shop&Go’ van Delhaize. Het gaat om kleine, onbemande verkooppunten die zich bevinden in bedrijven en die enkel toegankelijk zijn voor medewerkers en eventuele bezoekers. De winkel kan 24/7 open zijn en betalingen kunnen voor het gemak en de veiligheid enkel digitaal gebeuren. De shops zijn modulair en dus aanpasbaar aan de grootte van het bedrijf en spelen in op de behoefte van werknemers om lekker, vers en gevarieerd te eten en drinken op elk moment van de dag.

100 onbemande Shop&Go’s tegen 2024

Op dit moment genieten in heel België al heel wat werknemers van 50 grote en kleine Belgische bedrijven ondertussen van al het beste dat de onbemande winkels te bieden hebben: een gezond, vers en gevarieerd aanbod in een klantvriendelijke omgeving. De bedrijven zijn in uiteenlopende sectoren actief: van scholen over ziekenhuizen tot overheidsbedrijven. Het is de ambitie van Delhaize en Selecta om het aantal onbemande Shop&Go’s tegen 2024 minstens te verdubbelen en dus in 100 bedrijven actief te zijn. “Met de 50 filialen die we sinds de start van het project, nu precies één jaar geleden, al geopend hebben zitten we perfect op koers om die ambitie waar te maken”, vertelt Xavier Piesvaux, CEO van Delhaize.

“We verhuisden in september naar een nieuw hoofdkantoor met een moderne infrastructuur. Een hedendaagse foodtech-oplossing met een uitgebreid gamma aan verse producten kon in die setting niet ontbreken.”, volgens Brussels Airport Company
“Ik kijk nu al uit naar de volgende 50 installaties van Shop&Go Delhaize. Het doet me erg veel plezier om te zien hoe we op deze manier zo veel momenten van vreugde en geluk kunnen bezorgen aan medewerkers in verschillende sectoren”, zegt Tim Goossens, Market Leader Selecta BeNeLux.