Iedere donderdag nieuwe promoties
Jouw boodschappen, altijd en overal
Gratis ophalen in de winkel vanaf €150
Bezorgd tot aan je voordeur van 7u tot 21u
Gepersonaliseerde voordelen met je SuperPlus-kaart
Delhaize geeft verenigingen een extra duwtje in de rug
Terug
Betere toekomst

Delhaize geeft verenigingen een extra duwtje in de rug

De Leeuw bundelt de krachten met Trooper

Brussel - Omdat de goede gewoontes van Delhaize en haar klanten niet stoppen bij evenwichtige voeding, maar ook over ieders welzijn gaan, slaat Delhaize de handen in elkaar met Trooper.Trooper is een digitaal platform waarmee je door online te winkelen een vereniging, goed doel of sportclub kan steunen. In amper 5 jaar tijd hielp Trooper al meer dan 8.300 verenigingen samen bijna 4 miljoen euro in te zamelen. Als je Delhaize-klant bent kan je dat vanaf nu ook doen door je SuperPlus-punten te schenken, deze worden vervolgens omgezet in een financiële bijdrage ten voordele van de vereniging of het goede doel van je keuze.Dit structurele partnerschap zal het mogelijk maken om meer donaties in te zamelen via Delhaize-klanten, terwijl extra zichtbaarheid wordt gegeven aan deze verenigingen en goede doelen. Delhaize is de eerste partner van Trooper waar je zowel bij het winkelen in de fysieke winkel als bij het online boodschappen doen geld kan inzamelen voor verenigingen en goede doelen.

Meer zichtbaarheid en donaties, ook voor kleine lokale verenigingen

Beter eten en beter leven gaan van nature hand in hand, en je inzetten voor anderen hoort daar ook bij. Dat wil Delhaize dit jaar nog beter doen door de talrijke goede doelen, verenigingen en sportclubs in België te steunen. Daarvoor heeft Delhaize zich aangesloten bij het platform Trooper, dat tot doel heeft zoveel mogelijk goede doelen, verenigingen en sportclubs samen te brengen om ze financieel te steunen en meer zichtbaarheid te geven. Delhaize biedt vanaf nu de mogelijkheid om deze lokale doelen te steunen met de hulp van SuperPlus. Indien de vereniging of sportclub die de klanten wensen te steunen nog niet op het Trooper-platform staat, is het mogelijk deze te registreren om zo het doel te steunen dat hen het meest nauw aan het hart ligt.

Als kleine organisatie is het belangrijk dat je zoveel mogelijk gebruik maakt van verschillende kanalen, waaronder Trooper, om bekendheid te verwerven. Niet alleen fondsen, maar ook visibiliteit is belangrijk voor kleine ondernemingen”, aldus Koen Maertens, directeur Oscare vzw.

In 2018 raakte ik verbrand door een zuuraanval, een industriële ontstopper op basis van zwavelzuur. Na een verblijf van een kleine 3 maanden in Stuivenberg werd ik doorverwezen naar Oscare vzw voor mijn nabehandelingen. Ik vind het belangrijk dat organisaties zoals Oscare, die heel veel voor mij en de andere patiënten doet, de aandacht krijgen die ze verdienen. Met deze pandemie hebben zij het niet makkelijk om te overleven. Iedere cent en alle zichtbaarheid is zeer welkom”, aldus Ragna Sels, patiënt.

Bart Nagels, coördinator Fanfakids, bevestigt:  “Kleinere organisaties hebben meestal minder tijd om sponsors te zoeken. Zoiets als Trooper kan een groot verschil maken. Er komen steeds meer en meer kleine organisaties bij, een bewijs dat het nodig is. Het feit dat enkele van onze kinderen zijn kunnen doorgroeien naar een professioneel dansgezelschap en al op vele podia in binnen- en buitenland hebben kunnen optreden ontroert mij, vooral als je weet uit welke heel precaire thuissituatie zij soms komen. Maar telkens onze Fanfakids ergens optreden en je ziet welke vooruitgang ze soms maken, ontroert me steeds opnieuw.

Verderzetting van structurele partnerschappen

Delhaize gaat ook door met haar partnerschappen met de Voedselbanken, het Rode Kruis, Think Pink, Kick Cancer en Stop Parkinson. Of het nu gaat om een systematische herverdeling van onze onverkochte producten, financiële steun, operationele steun (met de "donor dates" voor het Rode Kruis) of hen zelfs een plek geven om hun producten te verkopen en zo giften in te zamelen. Delhaize engageert zich structureel voor deze organisaties en is van plan haar inspanningen verder te zetten. Zo heeft Delhaize met haar ondersteuningsactie 26.570 euro opgehaald op voor Think Pink. Alle manieren waarop Delhaize deze verenigingen steunt, vind je hier.


Karima Ghozzi
Karima Ghozzi External Communications Manager
Roel Dekelver
Roel Dekelver Director Communications & Stakeholder Management