Delhaize lanceert Kleine Leeuwtjes om de koopkracht te ondersteunen met prijsverlagingen op eigen huismerk
Beter leven

Prijsvermindering van 5% tot 30% op een selectie van 500 basisproducten van Delhaize

Delhaize wil al het mogelijke doen om de koopkracht van zijn klanten te blijven garanderen. Vanaf 16 juni stuurt de Leeuw van Delhaize zijn Kleine Leeuwtjes de wereld in, om 500 basisproducten van het huismerk tegen scherpe prijzen in de kijker te zetten. Uitzonderlijke tijden vragen om uitzonderlijke maatregelen. Delhaize voert daarom prijsverlagingen door van 5 tot 30 procent op een eerste golf van 500 geselecteerde basisproducten die klanten dagdagelijks nodig hebben. Deze scherp geprijsde basisproducten kaderen in een globale aanpak waarbij Delhaize onder andere meer promoties aanbiedt en de koopkracht ondersteunt dankzij het SuperPlus-programma waarmee het kortingen aanbiedt op haar volledige gamma producten met Nutri-Score A en B.

Dat we in moeilijke tijden leven, is misschien wel het understatement van het jaar. De oorlog in Oekraïne zorgt voor een nooit gezien energiecrisis, de prijzen voor grondstoffen gaan door het dak, en ook de inflatie klopt alle records. Meer dan ooit staat het huishoudbudget van consumenten onder druk en neemt de koopkracht van gezinnen af.

Delhaize luistert elke dag naar de bekommernissen van zijn klanten en deed al inspanningen om hen tijdens deze bijzondere tijden te ondersteunen. Voorbeelden hiervan zijn de intensivering van promoties zoals 1 + 1 gratis en de permanente korting (tot 15%) op wel 5.000 producten met een Nutri-Score A of B. Ook de ruim 7.000 huismerkproducten worden verkocht tegen prijzen die tot 30% lager liggen dan equivalenten van nationale merken.

"In tijden van hoge inflatie kunnen we niet onverschillig toekijken hoe sommige statistieken aantonen dat het risico bestaat dat de consument zijn toevlucht neemt tot minderwaardig en minder gezonde producten." Xavier Piesvaux, CEO van Delhaize

"In deze tijden van hoge inflatie kunnen wij niet onverschillig toekijken hoe sommige statistieken aantonen dat het risico bestaat dat de consument zijn toevlucht neemt tot minderwaardige en minder gezonde producten”, zegt Xavier Piesvaux, CEO van Delhaize. “Wij zijn ervan overtuigd dat onze missie om een gezonde, kwaliteitsvolle levensstijl te ondersteunen niet onder druk mag worden gezet door een hoge inflatie. Vandaag gaat Delhaize nog een stap verder met zijn totaalaanpak om de koopkracht te verzekeren. Wij focussen op onze eigen merken als een kwalitatief alternatief en de Kleine Leeuwjes vormen een duidelijk en goed herkenbaar antwoord om de koopkracht van onze klanten te blijven garanderen en dat in alle productcategorieën. 50% van de boodschappen bestond al uit producten van ons huismerk. Wij hebben gemerkt dat dit cijfer de laatste maanden met nog eens 10% is gestegen. We willen onze inspanningen voor deze 500 Kleine Leeuwtjes, basisproducten van het huismerk Delhaize, intensifiëren en aan de kant van het echte leven van onze klanten staan. In geen geval doen wij toegevingen op de kwaliteit, maar wij verlagen wel bewust onze marges om onze klanten betere prijzen te kunnen bieden.”

"Het gaat hier niet om een stunt van een paar weken." Xavier Piesvaux, CEO van Delhaize

In de winkel zal het voor klanten heel duidelijk zijn want de zeer herkenbare Kleine Leeuwtjes zullen aangeven om welke producten het gaat zodat klanten ze makkelijk vinden. Ze hoeven enkele de kleine "gidsen" te volgen. De prijsverlagingen worden doorgevoerd in alle winkels van Delhaize en ook online via delhaize.be. Na een analyse werd een korf samengesteld van de 500 meest gekochte basisproducten zoals groenten en fruit, pasta’s, dranken, wasmiddelen, hygiënische producten, maar ook dierenvoeding.

"Het gaat hier niet om een stunt van een paar weken", zegt Xavier Piesvaux. "Met deze prijsverlagingen willen wij voor deze 500 basisproducten het prijsverschil met andere supermarkten tot een minimum terugbrengen. Tegelijk zullen we blijven focussen op wat Delhaize kenmerkt: ons ruime assortiment gezonde, lokale en kwaliteitsvolle producten.”