Iedere donderdag nieuwe promoties
Jouw boodschappen, altijd en overal
Gratis ophalen in de winkel vanaf €150
Bezorgd tot aan je voordeur van 7u tot 21u
Gepersonaliseerde voordelen met je SuperPlus-kaart
Delhaize maakt de feesten van haar klanten gemakkelijker met een uitgebreid dienstenaanbod
Terug

Delhaize maakt de feesten van haar klanten gemakkelijker met een uitgebreid dienstenaanbod

5 keer meer bestellingen verwacht op 23 december 

Kobbegem, 12 december 2025 - Ook dit jaar staat Delhaize klaar om haar klanten te helpen en de drukke feestdagen soepel te laten verlopen. Naast een groot feestassortiment biedt de winkelketen talrijke diensten aan die het leven van de Belgische gezinnen net dat tikkeltje makkelijker zullen maken. Met zondagsopening, thuislevering, levering in een Collect-punt én bestelbonnen voor verse producten in de winkel worden de feestinkopen bij Delhaize nog sneller en gemakkelijker. 

Winkelen van thuis uit 

De feestperiode kan voor sommigen zowel magisch als heel druk zijn. Klanten die mensenmassa's en stress willen vermijden of gewoon te weinig tijd hebben, kunnen online winkelen op Delhaize.be of via de My Delhaize-app. Daar hebben ze de keuze tussen "Collect”, waarmee ze de gedane aankopen in de dichtstbijzijnde winkel snel kunnen komen ophalen tijdens de openingsuren van de winkel, of de optie "Delivery”, waarmee hun boodschappen rechtstreeks aan huis kunnen worden geleverd. En ja, ook op 23 en 30 december tussen 7.00 en 21.00 uur en op 24 en 31 december tussen 7.00 en 14.00 uur.  

E-commerceteams klaar voor de eindejaarspiek 

De e-commerceteams van Delhaize zijn helemaal klaar voor wat traditioneel de meest hectische periode van het jaar is.  

Dankzij de bouw van een tweede distributiecentrum voor de e-commerceactiviteiten van Delhaize, dat in april 2025 werd geopend, kan Delhaize niet alleen aanzienlijk meer producten leveren, maar ook een betere versheid van de geleverde producten en een grotere beschikbaarheid van de leveringsuren garanderen. Delhaize zet volledig in op een uitmuntende klantenervaring, zowel online als in de winkel", legt Jennifer Nemry, VP e-commerce bij Delhaize, uit. 

In cijfers:  

  • Op de drukste dag (23/12) worden 5x meer bestellingen verwacht dan op een gemiddelde dag  
  • Meer dan 139 Collect-punten zullen open zijn tijdens de feestdagen, inclusief 23 en 24 december en 30 en 31 december.  
  • Meer dan 14.800 producten zullen tijdens de feestdagen beschikbaar zijn in het online assortiment.  
  • Dekking van 97% van de Belgische huishoudens die een beroep kunnen doen op de thuisleveringsdienst. 
  • Meer dan 60% meer Collect-klanten 

Collect afhaaldienst permanent gratis 

Sinds 1 april 2025 brengt Delhaize geen kosten meer in rekening voor bestellingen via Collect, wat een primeur is in België. Een sterk signaal om te laten zien dat Delhaize zich blijft inzetten voor betaalbare boodschappen, zowel in de winkels als online. Het illustreert ook hoe de winkelketen ernaar streeft om de e-commerce en lokale winkels naadloos te combineren en elke klant op maat te bedienen. 

Advies op maat 

De experts en afdelingschefs staan klaar om klanten persoonlijk advies te geven en hen te helpen bij het samenstellen van hun menu en het kiezen van de ideale wijncombinatie erbij. Daarnaast organiseren we heel wat proeverijen, zodat klanten makkelijk de juiste keuzes kunnen maken voor een geslaagd feest. 

Elk jaar heb ik het geluk om tijdens de hele maand december nieuwe producten te testen. Zo kan ik mijn medewerkers beter opleiden en onze klanten nog gerichter adviseren. Thuis is de kalkoen een traditie waarvoor we graag samenkomen, en ik vind het geweldig om bijgerechten te bedenken die geïnspireerd zijn op de producten die ik test. En ook al ben ik geen sommelier, ik reken op onze wijnadviseurs om Kerstmis—mijn favoriete moment van het jaar—nog een tikkeltje specialer te maken”, vertelt Kathleen Vanlangendonck, uitbaatster van Delhaize in Bergen, enthousiast. 

Beschikbaarheid gegarandeerd dankzij bestelbonnen 

Om de beschikbaarheid en versheid van de producten te garanderen, biedt Delhaize bestelbonnen aan voor de rayons beenhouwerij, traiteur, vis, fruit en groente en patisserie. Door ten laatste op 19/12 voor Kerstmis en op 26/12 voor Nieuwjaar te bestellen, ontvangen de klanten hun bestelling rechtstreeks in de winkel op een dag naar keuze.  

“We merken elk jaar opnieuw hoe waardevol deze bestelbonnen zijn voor onze klanten”, vertelt Geert Dewitte, zelfstandig uitbater van Delhaize Deinze, “Ze geven mensen gemoedsrust tijdens een drukke periode: hun producten zijn op tijd gereserveerd, kraakvers en meteen af te halen wanneer het hen uitkomt. Voor ons draait alles om het maximaal ontzorgen en bedienen van onze klanten. Bovendien zien we jaar na jaar een duidelijke stijging in de verkoop via deze bonnen, dus we weten dat het werkt!” 

Langere openingsuren 

De meeste Delhaizewinkels zijn voortaan open op zon- en feestdagen. De klanten zullen dus de openingsuren van hun favoriete Delhaizewinkel kunnen raadplegen om in alle rust hun boodschappen te kunnen doen. 

 "De kwaliteit van onze service gaat verder dan het aanbieden van de beste producten tegen de meest eerlijke prijs in een gezellige sfeer aan onze klanten. Het is voor ons ook essentieel om onze openingstijden aan te passen aan hun behoeften, zeker tijdens de feestdagen, wanneer we ons er terdege van bewust zijn dat de tijd beperkt is", aldus Jérôme Jamart, exploitant van Delhaize in Recogne, een winkel die elke zondag open is, evenals op zondag 21 en 28 december van 9 tot 18 uur. 

Karima Ghozzi
Karima Ghozzi External Communications Manager | Porte-parole, Delhaize
Sarah De Meester
Sarah De Meester External Communications Manager