Iedere donderdag nieuwe promoties
Jouw boodschappen, altijd en overal
Gratis ophalen in de winkel vanaf €150
Bezorgd tot aan je voordeur van 7u tot 21u
Gepersonaliseerde voordelen met je SuperPlus-kaart
Delhaize spaaractie met een gouden randje: 7 sportieve knuffels te winnen
Terug

Delhaize spaaractie met een gouden randje: 7 sportieve knuffels te winnen

Meer dan 2 000 tickets voor Parijs  

Kobbegem, 6 juni 2024 - Delhaize lanceert vandaag haar nieuwe zomerspaaractie. En wat voor één : 7 verschillende sportieve knuffels stelen namelijk de show in het kader van de samenwerking met het Belgisch Interfederaal Olympisch Comité en het Belgisch Paralympisch Comité. Dit initiatief is slechts één van de vele acties van Delhaize om een gezonde, actieve levensstijl bij klanten en hun kinderen te stimuleren en tegelijkertijd een vleugje plezier aan de winkelervaring toe te voegen. Als partner van Team Belgium en Paralympic Team Belgium steunt Delhaize actief bewegen en een evenwichtige voeding. 

Onze mascottes zijn goud waard! 7 sportieve knuffels om te verzamelen 

Met de nieuwe spaaractie van Delhaize, die 9 weken zal lopen (6 juni tot 31 juli), kunnen klanten spaarzegels verzamelen naargelang hun aankoopbedrag. Per aankoopschijf van 15 euro ontvangen klanten 1 zegel om op de spaarkaart te kleven. In ruil voor een volle spaarkaart en € 3,99 kunnen klanten tot en met 14 augustus hun favoriete knuffel uitkiezen.  

Voor deze actie zijn er speciale knuffels gemaakt in samenwerking met Studio 100: kleine leeuwtjes die verkleed zijn als atleten uit verschillende disciplines (wielrennen, basketbal, tennis, hockey...) en zo de sportieve geest van de Olympische Spelen belichamen. Een leuke manier dus om het belang van sport en voeding in het dagelijks leven te promoten, vooral bij kinderen. 

“Bij Delhaize geloven we sterk in een evenwicht tussen gezond eten en regelmatige lichaamsbeweging. Deze spaaractie die de Olympische Spelen van 2024 in de kijker zet, is een leuke en educatieve manier om gezonde levensgewoontes aan te moedigen bij onze klanten, en vooral de allerjongsten” verklaart Aude Mayence, Vice President Marketing & Digital van Delhaize. 

Spaaracties afgelopen 14 jaar steeds populairder 

Sinds 2008 positioneert Delhaize zich als een pionier van spaaracties. In de zomer van dat jaar heeft de retailer immers zijn eerste initiatief gelanceerd met een Panini-album over de Smurfen. Deze initiatieven zijn vanaf het begin erg populair geweest, vooral dankzij gepersonaliseerde albums met stickers of kaarten. Vaak ging het om een partnerschap met bekende merken zoals Pixar, Disney of het WWF.  

In de loop der jaren heeft Delhaize het enthousiasme van haar klanten voor dit soort acties aanzienlijk zien toenemen. Dé campagne die overduidelijk een groot succes was, was de actie met de "Vitaminis", schattige knuffels in de vorm van groenten. Deze actie ging door in 2017, maar werd nadien ook verschillende keren herhaald vanwege het grote succes. 

Story image
Story image

Supporteren voor Team België is goud waard  

Als trotse partner van het Belgisch Interfederaal Olympisch Comité (sinds 1995) en van het Belgisch Paralympisch Comité (sinds 2011), is Delhaize verheugd om de samenwerking met het Comité en de atleten van Team België en Paralympisch Team België tijdens dit Olympische jaar 2024 te versterken. Deze steun helpt om de voorbereiding en deelname van de Belgische atleten aan verschillende wedstrijden te financieren.  

Dit jaar wordt het partnerschap verder in de schijnwerpers gezet met de campagne "Gezond eten is goud waard":  

  • Promoties voor de loopwedstrijden in Luik, de Antwerp 10 Miles, de 20 km van Brussel, waar Delhaize tickets weggeeft voor de Olympische Spelen en evenwichtige voeding aanprijst. 
  • “Gouden" commerciële acties die de Olympische Spelen toegankelijk maken voor klanten door hen de kans te geven om tickets te winnen  
  • Lancering van nieuwe producten geselecteerd door atleten  
  • Aanwezigheid ter plaatse in Parijs (Belgium House) en ook in Middelkerke van 26 juli tot 11 augustus om de atleten toe te juichen samen met alle Belgen. 

Op de sociale netwerken van Delhaize kunnen de Belgen de persoonlijke verhalen van de Belgische atleten ontdekken en hun weg naar de Olympische Spelen volgen. Ze komen er ook te weten wat de favoriete recepten van de atleten zijn en hoe ook zij "beter eten” en "meer bewegen" in hun leven kunnen integreren. 

Meer dan 1.000 gouden tickets naar Parijs te winnen! 

Ter ere van de Olympische Spelen 2024 in Parijs biedt Delhaize haar klanten een uitzonderlijke kans om te genieten van sport en gezonde voeding. Klanten kunnen tickets voor de Olympische Spelen winnen. SuperPlus-klanten krijgen bij aankoop vanaf € 35 per winkelbezoek een persoonlijke code waarmee ze hun kans kunnen wagen. 

De aangeboden tickets zijn gericht op onze belangrijkste nationale sporten zoals wielrennen, atletiek en hockey. Honderd duo's maken zelfs kans op een VIP-pakket met tickets voor het Belgium House in Parijs. Een unieke kans voor klanten om het spektakel van de Olympische Spelen 2024 in Parijs live mee te maken en te supporteren voor ons nationale team.  


Karima Ghozzi
Karima Ghozzi External Communications Manager
Roel Dekelver
Roel Dekelver Director Communications & Stakeholder Management