Delhaize ondersteunt de muzieksector met Plus One Rosé

Delhaize ondersteunt de muzieksector met Plus One Rosé

Delhaize verdubbelt de donatie aan Live2020 indien 100.000 blikjes Plus One Rosé verkocht worden

Brussel - In deze moeilijke tijden vindt Delhaize het cruciaal om elkaar te steunen. Daarom slaan de supermarktketen en Plus One Rosé,  ontwikkeld door onder meer zanger Mathieu Terryn, de handen in elkaar om de muzieksector te steunen. Voor elk verkocht blikje rosé doneert Plus One €0,25 aan het steunfonds LIVE2020 voor de muzieksector. Delhaize verbindt zich ertoe de donatie te verdubbelen als tegen 1 augustus 100.000 blikjes werden verkocht: de donatie van € 25.000 euro voor 100 000 blikjes wordt dan € 50.000. Saule, de Franstalige zanger en ambassadeur van dit initiatief, steunt de alliantie tussen Delhaize, Plus One en LIVE2020.

 

De cultuursector, en meer bepaald de muzieksector, wordt al meer dan een jaar getroffen door de wereldwijde COVID-19-pandemie. Om deze sector te helpen, creëerde Mathieu Terryn, lid van de groep Bazart, zijn merk rosé in blik, Plus One, exclusief verkrijgbaar bij Delhaize. Voor elk blikje dat verkocht wordt, schenkt Plus One €0,25 aan LIVE2020, een fonds dat een financiële bijdrage wil leveren aan alle professionals in de muziekindustrie: DJ’s, podiumbouwers, geluidstechnici, muzikanten... LIVE2020 wil dat de samenleving verenigd en solidair blijft voor de muziek, door donaties te doen en te communiceren op de sociale netwerken met de hashtag #Unitedforlivemusic.

Mathieu Terryn: "We zijn verheugd dat Delhaize heeft besloten om ook onze Plus One in hun rekken te leggen! We startten een jaar geleden aan dit verhaal als een initiatief om het LIVE2020-fonds te ondersteunen. Deze steun is nu meer dan ooit broodnodig om de muzieksector in leven te houden. We zijn dan ook enorm enthousiast over de belofte van Delhaize om het steunbedrag te verdubbelen als we 100 000 blikjes verkopen! Daarom, koop Plus One en ondersteun de Belgische muziekscène. Een goed doel smaakte nog nooit zo goed!”

Delhaize vindt dat het van cruciaal belang is om elkaar te steunen in deze moeilijke tijden en vooral om hulp te bieden aan zij die het nodig hebben. Delhaize steunt dit initiatief door de verkoop van Plus One Rosé en heeft beslist om nog verder te gaan: als er vóór 1 augustus 100 000 blikjes worden verkocht, verbindt Delhaize zich ertoe de gift van Plus One Rosé aan LIVE2020 te verdubbelen, met andere woorden om een extra donatie van €25.000 aan het fonds te doen. Ook de Belgische zanger Saule steunt dit initiatief en is de Franstalige ambassadeur van deze challenge.

Delhaize nodigt haar klanten uit om te brullen als een leeuw en om de muzieksector te steunen. Plus One Rosé is een fruitige wijn uit de beste Spaanse wijngaarden van wijnhuis Artadi. De blikjes zijn zowel online als in de Delhaize-supermarkten verkrijgbaar. De challenge loopt van 1 mei tot 1 augustus 2021.


Roel Dekelver
Roel Dekelver Head of External Communications Delhaize Belgium
Karima Ghozzi
Karima Ghozzi External Communications Manager Delhaize

 

 

Beter leven Betere toekomst
Over Delhaize De Leeuw

Delhaize De Leeuw 
In februari 2021 telt  Delhaize De Leeuw maar liefst 820 winkels in België en LuxemburgHet winkelnetwerk bestaat uit volgende formulessupermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize en Shop& Go. Via delhaize.be kunnen klanten online winkelen en hun producten afhalen bij de ophaalpunten of thuis laten bezorgen. Delhaizeklanten kunnen rekenen op een uitgebreid assortiment van meer dan 20.000 kwaliteitsproducten. Delhaize heeft een marktaandeel van 24,9% en telt meer dan 32.000 medewerkers. *Bron AC Nielsen 

Ahold Delhaize 
Delhaize maakt deel uit van de internationale retailgroep Ahold Delhaize die actief is in 10 landen met ongeveer 380.000 werknemers. Het netwerk van Ahold Delhaize telt bijna 7.000 winkels, waar wekelijks bijna 54 miljoen klanten hun boodschappen doen.  

Delhaize De Leeuw
Brusselsesteenweg 347, 1730 Kobbegem