Delhaize tovert haar parkings om tot een BELhaize lokale markt
Betere toekomst

Delhaize tovert haar parkings om tot een BELhaize lokale markt

Brussel – De Belgische herkomst van ons assortiment is bij Delhaize één van de topprioriteiten. En klanten gaan ook meer en meer bewust op zoek naar producten van Belgische origine. Daarom lanceert Delhaize een nieuw concept: Belhaize Lokale Markt waar je kan kennismaken met een selectie van de 1.600 lokale producenten waar Delhaize mee samenwerkt. Tijdens de maanden april, mei, juni en juli toveren we op verschillende momenten 4 parkings van onze supermarkten om tot lokale markten. De Belgische producenten en boeren komen er hun producten voorstellen, maar nog belangrijker: je kan er ook vanalles proeven.

De voorbije jaren is de populariteit van Belgische producten enorm gestegen. Delhaize beantwoordt aan deze toenemende vraag met een uitgebreid aanbod van Belgische producten. Zo is maar liefst 70% van het verse assortiment in een Delhaizewinkel vandaag van Belgische origine. Om haar 1.600 Belgische leveranciers te bedanken, veranderde Delhaize haar naam in 2021 naar Belhaize. Dat concept wil Delhaize nu doortrekken naar haar lokale markten op verschillende Delhaize-parkings.

Persoonlijke ontmoetingen...

Met deze lokale markten wil Delhaize ontmoetingen organiseren tussen haar klanten en haar lokale leveranciers. Als echte ambassadeurs zullen die meer uitleg geven en het verhaal achter hun producten vertellen. Het is ook een uitgelezen kans voor klanten om vragen te stellen aan onze lokale producenten, zowel aan de kleinere die aan een beperkt aantal winkels in een specifieke regio leveren, als aan de grotere lokale leveranciers die aan al onze winkels leveren.

De lokale markten vinden plaats op de volgende parkings van 8u tot 18u:

• Zaterdag 02/07 Delhaize Alsemberg & Kessel lo
  • Zaterdag 09/07 Delhaize Waterloo & Leopold 3

...of virtuele ontdekkingen

Sommige producenten kunnen er helaas niet bij zijn, maar onze klanten krijgen wel de kans om hen virtueel een bezoekje te brengen om zo met hun eigen ogen te zien hoe het leven op de boerderij eruit ziet. Het enige wat ze daarvoor moeten doen is een QR-code scannen die beschikbaar is op de verpakking van het product en de boer kiezen die ze aan het werk willen zien. Zo kunnen klanten virtueel rondwandelen op de boerderij en video’s zien waarin meer uitleg wordt gegeven. Daarna kan iedereen deelnemen aan een BELhaize quiz en een tas vol Belgische lekkernijen winnen.