Iedere donderdag nieuwe promoties
Jouw boodschappen, altijd en overal
Gratis ophalen in de winkel vanaf €150
Bezorgd tot aan je voordeur van 7u tot 21u
Gepersonaliseerde voordelen met je SuperPlus-kaart
Delhaize verkoopt 40% meer alcoholvrij bier: al 6 miljoen stuks sinds begin 2024 
Terug
Beter eten

Delhaize verkoopt 40% meer alcoholvrij bier: al 6 miljoen stuks sinds begin 2024 

Kwaliteit, betere smaakbeleving en groter aanbod verklaren deze evolutie  

Kobbegem, 13 augustus 2024 De laatste jaren ziet Delhaize een ware hype van alcoholvrije bieren. De supermarktketen volgt actief deze veranderende consumentengewoonte met een aanbod van meer dan 50 alcoholvrije referenties. Vraag en aanbod komen samen, want Delhaize bracht 40% meer alcoholvrije bieren aan de man tussen 2023 en 2024, en verkocht maar liefst 6 miljoen producten sinds begin 2024

Exponentiële groei  

De afgelopen jaren zijn klanten steeds meer op zoek gegaan naar alcoholvrije wijn- en bieralternatieven, en dat weerspiegelt zich in de verkoop bij Delhaize. Dit jaar rapporteert het merk zelfs 40% meer volume ten opzichte van 2023. Vooral dankzij de populariteit van de campagnes "Dry January" en "Tournée Minérale" en de veranderende consumentengewoonten, heeft Delhaize sinds begin 2024 al 6 miljoen alcoholvrije bieren verkocht. Het merk vergrootte ook haar marktaandeel in 2024 vergeleken met 2023 en 2022. Deze marktgroei is grotendeels te danken aan het uiterst diverse en gedifferentieerde assortiment in de winkels. Ook de betere smaakbeleving en de hogere kwaliteit verklaren de populariteit.  

Populairste referenties  

Bij Delhaize omvat het assortiment bieren zonder alcohol niet minder dan 50 referenties, voor elk wat wils dus! De 5 meest verkochte producten zijn de volgende :  

Jupiler | blond bier | pils | alcoholvrij | 0% alc. 

Sportzot | Bier | 0,4% alc. 4 x 33 cl. 

Liefmans | fruitbier | Fruitesse | 0% alc. 4 x 25 cl. 

Carlsberg | bier | alcoholvrij | blik 6 x 33 cl. 

Leffe | Abdijbier | 0% alc  

Delhaize ontvangt wekelijks nieuwe voorstellen binnen deze categorie en werkt voortdurend aan een vernieuwend assortiment en een ruime keuze voor haar klanten.  

Snel ontwikkelende sector 

De vraag neemt elk jaar sterk toe, dus ontwikkelt de alcoholvrije biersector zich steeds beter en perfectioneren de brouwers hun technieken om nog verfijndere non-alcoholische alternatieven te kunnen bieden. Zo worden er nieuwe giststammen voor 0%-bieren op de markt gebracht die een vernieuwde impuls, een verbeterde smaak én een nog hogere kwaliteit zullen geven aan bieren zonder alcohol.  

Roel Dekelver
Roel Dekelver Director Communications & Stakeholder Management