Delhaize viert 15 jaar Think Pink met een drievoudige actie
Beter leven

Delhaize viert 15 jaar Think Pink met een drievoudige actie

Asse, 3 oktober 2022. Ter gelegenheid van de internationale borstkankermaand oktober, steunt Delhaize de nationale borstkankerorganisatie Think Pink. Delhaize biedt haar klanten drie mogelijkheden om Think Pink te steunen en dat zowel in de winkels als online. ​

Delhaize is al zeven jaar partner van Think Pink en wil ook dit jaar mee haar schouders zetten onder de campagne in oktober. In ons land wordt nog steeds 1 op de 8 vrouwen getroffen door borstkanker. 1 op de 100 lotgenoten is een man. Helaas kent iedereen wel iemand in zijn omgeving die door deze ziekte is of werd getroffen (collega's, klanten, familie, enz.). Daarom wil Delhaize een bijdrage leveren en klanten de kans geven om de campagne op drie verschillende manieren te steunen: via de inwisseling van SuperPlus-punten, het aankopen van een speciale editie Meurisse Chocolade of via de aankoop van roze Think Pink-lintjes.

SuperPlus-punten inwisselen

Sinds 2021 is het mogelijk om SuperPlus-punten in te wisselen om zo een donatie te doen aan verschillende verenigingen. Ook dit jaar is het weer mogelijk om dat te doen. Het kan al vanaf 50 punten. Vorig jaar schonken Delhaize-klanten bijvoorbeeld niet minder dan 18.000 SuperPlus-punten, een cijfer dat we dit jaar minstens willen evenaren.

Roze lintjes

Om Think Pink te steunen, zijn bij Delhaize ook roze lintjes te koop voor 2 euro per stuk, waarvan de opbrengst volledig naar de lotgenotenwerking van Think Pink gaat. De lintjes zijn verkrijgbaar bij de kassa.

Meurisse Chocolade limited edition

Meurisse Chocolade doet ook mee. Het doneert integraal 1 euro aan Think Pink bij aankoop van hun Melk chocolade met Karamel & Zeezout en Pure chocolade met Himalaya zout. Het gaat om een beperkte editie en deze is te herkennen aan de speciale verpakking in de kleuren van Think Pink. ​ ​

We zijn onze trouwe partner Delhaize enorm dankbaar voor de hartverwarmende steun van de voorbije zeven jaar. De acties die Delhaize lanceert voor onze 15e verjaardag zijn van onschatbare waarde. Dankzij Delhaize kunnen wij nog breder sensibiliseren rond borstkanker en extra fondsen inzamelen om nog een tandje bij te steken in de strijd tegen de ziekte. Want samen staan we zoveel sterker!

​Heidi Vansevenant, voorzitter Think Pink