Delhaize wordt trotse partner van de grote Belgische hockeyfamilie
18/09/2025Kobbegem, 18 september 2025 - Delhaize kondigt met trots haar engagement aan als officiële partner van Hockey Belgium. Als supermarkt die een gezonde voeding en levensstijl, welzijn en families centraal stelt, sluit dit partnerschap perfect aan bij de educatieve, sociale en familiale waarden van het hockey.
Een sport in volle groei
Het Belgische hockey maakt al meer dan 10 jaar een indrukwekkende opmars. De oprichting van 35 nieuwe clubs bevestigt dat de indrukwekkende groei in deze sport in ons land. Sinds 2008 stijgt het aantal actieve leden gemiddeld met 8% per jaar. Vandaag klokken we af op 60.000 leden. Met familie en vrienden erbij telt de hockeygemeenschap bijna 200.000 sympathisanten in België.
Daarnaast is hockey ook gewoon een sport die voor iedereen toegankelijk is. Naast de mannen- en vrouwenploegen, mogen we zeker het belang van parahockey niet uit het oog verliezen. Kortom, er is plaats voor iedereen. De waarden inclusiviteit, plezier, respect en fairplay maken van hockey een sport die perfect aansluit bij de kernwaarden van Delhaize.
Gezonde voeding voor een actieve levensstijl
Als betrokken retailer op het gebied van gezondheid en duurzame ontwikkeling, speelt Delhaize een belangrijke rol in het dagelijks leven van gezinnen. Dankzij haar voedzame en praktische producten wil Delhaize de ideale brandstof voor jonge atleten aanbieden en tegelijkertijd het dagelijkse leven van de ouders gemakkelijker maken.
"Delhaize gelooft in de kracht van sport en teamspirit, en in gedeelde momenten samen - aan tafel of tijdens een sportactiviteit. Bovendien is de Delhaize Leeuw een mooi emotioneel symbool van dit partnerschap! We zijn bijzonder trots dat onze Leeuw prijkt op het officiële shirt van onze nationale ploeg en hopen van harte dat hij onze Red Lions en Panthers veel geluk zal brengen, “aldus Alexandros Boussis, SVP Commerce, Marketing & Digital. “Met dit partnerschap wil Delhaize niet alleen haar band met de hockeygemeenschap versterken, maar ook bijdragen aan een gezondere en actievere samenleving door haar klanten via dit partnerschap te inspireren."
Serge Pilet, CEO van Hockey Belgium, voegt hieraan toe: "We zijn heel blij dat Delhaize opnieuw een belangrijke partner van het Belgische hockey wordt. Dat hun kwalitatieve en voedzame producten zowel goed zijn voor internationale atleten als voor amateurspelers, is een echte toegevoegde waarde. Delhaize is een sterk, ambitieus en familiegericht merk. Wij hebben ongeveer dezelfde waarden, en dat vormt de basis van ons partnerschap voor de komende jaren."
Een engagement dat ook onze zelfstandige uitbaters delen
Haar engagement voor sport en de waarden eromheen deelt Delhaize ook met haar zelfstandige winkeluitbaters die zich sterk engageren naar hun lokale gemeenschappen aan de hand van partnerships met lokale sportclubs. Dit is zeker ook het geval voor hockeyclubs, die meer en meer ondersteund worden.
“Hockey leeft in onze buurt, zeker bij jongeren,” zegt Jeroen Demeersseman, eigenaar van Delhaize Kortrijk St. Rochus. “Met de sponsoring van de t-shirts voor het hockeykamp willen we die sportieve energie mee ondersteunen. Sport is een krachtig middel om jongeren samen te brengen, talent te laten groeien, plezier te beleven en de band binnen de buurt te versterken.”
“Met het stickeralbum willen we iets teruggeven aan de buurt en het plezier van samen sporten vieren,” zegt Stein De Bock, initiatiefnemer van het project en eigenaar van AD Delhaize Ternat. “Het is een eenvoudige en leuke manier om onze klanten te betrekken bij lokale activiteiten en te laten zien dat we samen sterk staan.”
Concrete acties vanaf 2025
2025 betekent de start van een partnerschap vol initiatieven. Naast de organisatie van de Delhaize Hockey Fan Days - waarbij Delhaize posters aanbiedt aan fans zodat ze handtekeningen van spelers kunnen verzamelen - zal Delhaize ook tal van inspirerende acties, sportieve en familiale activiteiten, en projecten rond gezonde voeding lanceren. Zo zal de winkelketen verschillende bekende Belgische hockeyspelers verwelkomen tijdens Wonderfood Adventure op 15 en 16 november 2025 in Brussels Expo: een culinair festival waar bezoekers Op een speelse en interactieve manier ontdekken waar ons eten vandaan komt, hoe het geproduceerd wordt en welke keuzes we morgen kunnen maken voor een gezonder en duurzamer eetpatroon. Bovendien een unieke kans voor gezinnen en fans om hun sportieve rolmodellen te ontmoeten!
2026: Een jaar van nationale verbondenheid
Het partnerschap krijgt in 2026 een nieuwe dimensie met een spectaculair hoogtepunt: Delhaize zal ook officiële sponsor zijn van het WK hockey, dat in augustus 2026 zal plaatsvinden in Waver. Dit evenement zal duizenden gezinnen, supporters en spelers samenbrengen rond waarden als samenhorigheid, passie, motivatie en ambitie.
Ter voorbereiding op het WK hockey zal Delhaize tal van initiatieven opzetten om haar klanten te inspireren: sportieve evenementen, gezinsactiviteiten en projecten gericht op gezonde voeding. Met dit partnerschap engageert Delhaize zich eens te meer voor families, gezondheid en sport.