Iedere donderdag nieuwe promoties
Jouw boodschappen, altijd en overal
Gratis ophalen in de winkel vanaf €150
Bezorgd tot aan je voordeur van 7u tot 21u
Gepersonaliseerde voordelen met je SuperPlus-kaart
Een nieuwe stap in het partnerschap tussen Delhaize en Electra: met SuperPlus wordt opladen snel, gepersonaliseerd én beloond
Terug

Een nieuwe stap in het partnerschap tussen Delhaize en Electra: met SuperPlus wordt opladen snel, gepersonaliseerd én beloond

Kobbegem, 19 juni 2025 - Duurzaam opladen terwijl je boodschappen doet? Bij Delhaize kan dat al! Het is niet alleen praktisch, binnenkort wordt het ook voordelig. In samenwerking met Electra, specialist in snellaadinfrastructuur, zet Delhaize een belangrijke stap in de richting van duurzame mobiliteit: de intelligente integratie van het laadnetwerk met het populaire SuperPlus-getrouwheidsprogramma.   

Momenteel gebruiken tienduizenden klanten al de 77 snellaadstations die Electra heeft geplaatst op de parkings van de Delhaize-winkels. Met deze 480 snellaadpunten is Delhaize de retailer met het grootste netwerk van snelladers op de parkings van haar winkels. 

Eind 2025 zullen er meer dan 580 DC laadpunten geïnstalleerd zijn. Bovendien gebeurt 90% van de laadbeurten tijdens de openingsuren van de winkel. En dat is geen toeval: een gemiddelde laadbeurt duurt ongeveer 30 minuten, precies de tijd die je nodig hebt om je wekelijkse boodschappen te doen.    

Delhaize en Electra hebben daarom besloten om hun vele gebruikers te belonen. Vanaf eind juni 2025 zal Delhaize het opladen rechtstreeks aan het SuperPlus-programma koppelen. Via hun My Delhaize-app of  www.delhaize.be zullen gebruikers hun account kunnen verbinden met hun Electra-account. Ze hoeven dit maar één keer te doen en ontvangen automatisch 2 SuperPlus punten per kilowattuur telkens als ze hun auto opladen.  

Dit gebruiksgemak is ook gegarandeerd voor gebruikers van de Electra-app die de Autocharge-functie hebben geactiveerd. Hiermee worden gebruikers automatisch aangemeld als ze hun auto aansluiten om op te laden, zonder verdere identificatie. Je hoeft dus enkel de stekker in het stopcontact te steken en de kWh en SuperPlus-punten worden automatisch opgeladen zelfs als de gebruiker een herlaadkaart van zijn werkgever heeft. 

SuperPlus-klanten genieten dus al van dit voordeel in de vorm van punten, maar vóór eind 2025 zal de technologie het ook mogelijk maken om speciale aanbiedingen en promoties in real-time te ontvangen tijdens het opladen. Zo wordt de ervaring in de winkel intelligenter en persoonlijker dan ooit.   

"Bij Delhaize geloven we dat duurzaamheid ook comfort en gemak betekent." zegt Aude Mayence, VP Marketing & Digital bij Delhaize. "Dankzij de koppeling tussen SuperPlus en Electra kunnen we onze klanten op een innovatieve manier belonen - gewoon tijdens het winkelen.”    
"Deze samenwerking met Delhaize betekent een volgende stap naar eenvoudiger, sneller en nu ook beloond herladen. Door Electra te koppelen aan het SuperPlus-programma wordt elke herlaadbeurt een voordelig moment voor onze gebruikers. Tegelijkertijd hebben we net ons Electra+ abonnement gelanceerd, ontworpen om nog meer comfort en besparingen te bieden aan regelmatige bestuurders. Samen maken we duurzame mobiliteit toegankelijker dan ooit", voegt Louis-Charles Mosseray, General Manager d’Electra BeNeLux toe. 

Delhaize blinkt uit in duurzame ontwikkeling 

Eerder dit jaar bevestigde de BIA-studie van Sciensano de leiderspositie van Delhaize op vlak van duurzaamheid. Het bedrijf heeft uitstekende resultaten behaald op verschillende duurzaamheidsindicatoren, het resultaat van jarenlange inspanningen. Delhaize heeft ambitieuze doelstellingen voor de toekomst, zoals meewerken aan het Science Based Targets Initiative (SBTi). Tegen 2030 wil het bedrijf de CO₂-uitstoot in de hele waardeketen met 45% verminderen t.o.v. 2018. 

Electra innoveert voor de Belgische markt 

Sinds haar komst naar België heeft Electra innovatie hoog in het vaandel staan om de best mogelijke herlaadervaring aan te bieden. Om tegemoet te komen aan de specifieke behoeften van de Belgische automobilisten, heeft het bedrijf onlangs zijn applicatie verbeterd door de toevoeging van een laadpas als betaalmiddel mogelijk te maken, wat toegang geeft tot exclusieve voordelen zoals de integratie met SuperPlus. 

Dankzij het Electra+ abonnement kunnen klanten profiteren van de beste tarieven op de markt en tegelijkertijd profiteren van deze integratie. Bovendien maakt de Autocharge-functie elke oplaadbeurt nog vloeiender en intuïtiever. Tot slot vereenvoudigt Electra het leven van haar klanten met een reserveringsoptie die garandeert dat er een plaats beschikbaar is wanneer ze die nodig hebben. 

De Delhaize en Electra Apps zijn te downloaden op : 

- Delhaize : delhaize.be/nl/downloadapp 

- Electra: http://onelink.to/2cmg8h 


Karima Ghozzi
Karima Ghozzi Porte-parole, Delhaize
Roel Dekelver
Roel Dekelver Director Communications & Stakeholder Management
Viktor Van Eeckhoudt Growth BeNeLux, Electra