Iedere donderdag nieuwe promoties
Jouw boodschappen, altijd en overal
Gratis ophalen in de winkel vanaf €150
Bezorgd tot aan je voordeur van 7u tot 21u
Gepersonaliseerde voordelen met je SuperPlus-kaart
Goed voorbereid op de eindejaarsfeesten met Delhaize: een eerste blik op de feesttrends van 2024!
Terug

Goed voorbereid op de eindejaarsfeesten met Delhaize: een eerste blik op de feesttrends van 2024!

Kobbegem, 21 november 2024. "Voor je feest moet je bij Delhaize zijn!" Dit jaar staat Delhaize opnieuw klaar om haar klanten te helpen gezellig te tafelen met familie en vrienden. Met een onweerstaanbaar en divers assortiment, de budgetvriendelijke Kleine Leeuwtjes en inspirerende feestrecepten bieden we voor elk wat wils, ongeacht eetgewoontes of budget. Daarnaast schenkt Delhaize samen met de Voedselbanken feestelijke maaltijden aan minderbedeelden. Ook tijdens de feestdagen zet Delhaize zich in voor de strijd tegen voedselverspilling.

  • 44% van de Belgen zal het kerstfeest thuis vieren, 29% geeft aan dat ook voor eindejaar te zullen doen.
  • 34% van de consumenten geeft aan dat ze hun budget in het oog houden. In 2023 was dit nog 43%.
  • Klassieke feestmenu’s blijven populair, maar food sharing wint aan terrein
  • Delhaize verwacht een verkoop van 750.000 flessen cava, 450.000 flessen prosecco, 550.000 flessen champagne en 200.000 flessen alcoholvrije (mousserende) wijnen

 

Tendensen koopgedrag

Uit Delhaize’s jaarlijkse eindejaarsenquête blijkt dat 44% van de Belgen het kerstfeest thuis viert. Daarnaast geeft 29% aan dat ook voor eindejaar te zullen doen. De resultaten van de enquête vertonen gelijkaardige trends als vorig jaar, met enkele opmerkelijke elementen. 34% van de consumenten geeft aan dat ze hun budget in het oog houden. In 2023 was dit nog 43%. Voor een optimale beleving en voorbereiding worden van de supermarkten voldoende voorraden, aantrekkelijk prijzen en promoties, maar zeker ook hoogstaande kwaliteit, service en comfort verwacht.

Om tegemoet te komen aan iedereen, ongeacht het budget, biedt Delhaize een uitgebreid en kwalitatief assortiment van traditionele en vernieuwende eindejaarsproducten, alsook budgetvriendelijke alternatieven. Hoewel consumenten hun boodschappen voor de feesten vaak last-minute doen, kunnen ze nu alvast beginnen met de voorbereiding en in de komende weken genieten van mooie promoties.

Sharing is caring

De eindejaarsperiode is het perfecte moment voor gezellige maaltijden met vrienden en familie. ​ Klassieke feestmenu’s blijven populair, maar food sharing wint zeker aan terrein, van tapenades, crackers en chips over aperitiefplanken tot hele menu’s om te delen. Hierop inspelend, introduceert Delhaize een nieuw gamma kleine gerechten die samen een volwaardige maaltijd vormen. Deze gerechtjes zijn ideaal om verschillende, wereldse smaken te ontdekken en bovendien perfect voor de allerkleinsten. Daarnaast blijven ook de klassieke ovenhapjes, mini burgers en de populaire zakouskis een groot deel van het assortiment uitmaken. ​ In de aanloop naar de feesten stijgt de verkoop van ons assortiment aperitiefsnacks met tot maar liefst 45%.

Wijnen en bubbels

Bij een feestmaal hoort natuurlijk een goed drankje. Tijdens de eindejaarsperiode verwacht Delhaize een verkoop van 750.000 flessen cava, 450.000 flessen prosecco en 550.000 flessen champagne. Ook de vraag naar alcoholvrije (mousserende) wijnen gaat in stijgende lijn, met een verwacht volume van 200.000 flessen.

Omdat klanten specifiek voor de eindejaarsperiode vaak kiezen voor traditionele producten en appelaties, focust Delhaize op topkwaliteit en scherpe promoties zoals de zoals de nieuwe Belgische schuimwijn Leo Vinum Sparkling in een beperkte oplage van 10.000 flessen voor slechts €16,99 en de Grande Reserve Brut van Vranken voor €19,99. Daarnaast zijn er nu al diverse aanbiedingen met kortingen tot 35% op geselecteerde producten.

Goed voorbereid tegen een scherpe prijs

Delhaize luistert elke dag naar de bekommernissen van zijn klanten en doet voortdurend inspanningen om hun koopkracht te ondersteunen. Met intensieve promoties zoals 1+1 gratis, permanente kortingen (tot 15%) op meer dan 5.000 producten met een Nutri-Score A of B en de ruim 7.000 huismerkproducten worden verkocht tegen prijzen die tot 30% lager liggen dan equivalenten van nationale merken, biedt de retailer scherpe prijzen. In de weken voorafgaand aan de feestdagen organiseert Delhaize bovendien speciale promoties op dranken en droge voeding, zodat klanten zich tijdig kunnen voorbereiden.

Om dit alles voor mekaar te krijgen, zullen de 32.000 trotse leeuwen, die in de 813 Delhaize winkels en logistieke centra werken, én alle leveranciers tot het uiterste gaan om onze klanten een optimale service en winkelbeleving te bieden.

Voedselbanken

Delhaize vergeet ook de minderbedeelden niet tijdens de feestdagen. Traditioneel organiseert Delhaize een inzamelingsactie voor de Voedselbanken om mensen in nood te helpen. Klanten kunnen bons ter waarde van €3, €6 of €9 aan de kassa scannen of hun SuperPlus-punten in de MyDelhaize-app gebruiken om een donatie te doen. Vorig jaar konden we door deze inzamelactie 481;080 euro voor de Voedselbanken ophalen. De ambitie is er om minstens hetzelfde niveau te halen. Laat ons samen het nieuwe jaar feestelijk inluiden, met aandacht voor elkaar.

Story image
Story image

 


Sarah De Meester
Sarah De Meester External Communications Manager