Het groeiende succes van de maaltijdbox

Het groeiende succes van de maaltijdbox

Delhaize ziet volumes met 15% stijgen

Zellik, 27 april 2023 – Delhaize lanceerde in 2019 haar eerste assortiment maaltijdboxen en ziet het succes van deze formule jaar na jaar stijgen. Het succes zit ’m in het gemak waarmee consumenten op korte tijd heerlijke, evenwichtige maaltijden op tafel kunnen toveren, zonder zelf de allerbeste kok te moeten zijn. De maaltijdboxen vallen letterlijk en figuurlijk in de smaak bij de Delhaize-klanten, want sinds de lancering stijgt het verkochte volume ieder jaar met 15%. Delhaize speelt hierop in door nieuwe recepten aan het assortiment toe te voegen en een nieuwe categorie te creëren met maaltijdsalades.

Snel en gemakkelijk maaltijden bereiden, voor iedereen

In 2019 lanceerde Delhaize haar assortiment maaltijdboxen en daarmee biedt het haar klanten een handig alternatief voor de bereiding van dagelijkse maaltijden aan. Met de boxen wil de retailer het leven van de consument gemakkelijker maken en wil hij hen helpen bij het kiezen voor gevarieerde maaltijden en producten. Naast het recept - dat afhankelijk van het gerecht tussen de 15 en 45 minuten bereidingstijd in beslag neemt - bevat een maaltijdbox ook altijd de verse groenten, kruiden en andere ingrediënten die nodig zijn om een traditionele maaltijd of een gerecht uit de wereldkeuken klaar te maken. Door de samenstelling van de box, kan de klant zelf beslissen of hij er een vegetarische versie of eentje met extra eiwitten van maakt. Met deze boxen speelt Delhaize 100% in op het gemak van de klant: boodschappen doen gaat sneller want de verschillende ingrediënten zitten samen verpakt, je maakt gemakkelijk een evenwichtige keuze én je maakt eens iets klaar waar je anders misschien niet meteen zelf aan zou beginnen.

Beter voor de gezondheid, het milieu en de portemonnee

Het leven van de klanten gemakkelijker maken is niet de enige prioriteit voor Delhaize. De retailer wil ook zo evenwichtig mogelijke oplossingen aanbieden. Daarom zijn de recepten van de maaltijdboxen zo ontwikkeld dat de consument altijd maaltijden met een Nutri-Score A of B aangeboden krijgt.

En omdat beter eten hand in hand gaat met beter leven, waakt Delhaize er ook over om voedselverspilling te vermijden door in deze boxen precies de juiste hoeveelheden te verzamelen die nodig zijn om die maaltijd te bereiden.

Ten slotte is de prijs van de boxen zeer competitief ten opzichte van de marktprijzen, want een gemakkelijke en evenwichtige maaltijd hoeft zeker niet duur te zijn. De prijs voor één box varieert van € 3,99 tot € 6,49.

Voortdurende innovatie voor nog meer keuze

De boxen zijn een groot succes, aangezien het verkochte volume sinds de lancering elk jaar met 15% stijgt.

Om haar klanten veel afwisseling te bieden, voegt Delhaize regelmatig nieuwe recepten toe aan haar aanbod. De maaltijdboxen variëren doorheen het jaar zodat ze telkens gevuld zijn met seizoensgebonden producten. Na het succes van de boxen voor warme maaltijden en soepen met verse en losse groenten, biedt Delhaize sinds vorig jaar ook boxen aan met voorgesneden groenten, zodat de bereiding 2022 nog gemakkelijk en sneller gaat. Als frisser alternatief voor het warmere weer dat op komst is, zijn er vanaf nu ook maaltijdboxen met recepten voor maaltijdsalades verkrijgbaar. Het assortiment bestaat vandaag uit 25 verschillende boxen. Zo’n 75% van de verkochte boxen zijn warme maaltijden en 25% ervan zijn soepen.

De maaltijdboxen zijn beschikbaar in de winkel en ook online op Delhaize.be