HET MOSSELSEIZOEN GAAT VAN START BIJ DELHAIZE OP 6 JULI

80 ton mosselen per dag

Het moment waar de Belgen jaarlijks naar uitkijken, komt eraan ! Vanaf dinsdag 6 juli zijn de echte Zeeuwse mosselen van bodemcultuur verkrijgbaar in de Delhaize winkels. En dit 1 week vroeger dan vorig jaar. Gezien het feit dat veel Belgen kiezen voor een staycation verwacht Delhaize dit seizoen meer vraag naar mosselen.

Het mosselseizoen hangt af van de groei en de conditie van de mossel en dankzij het zonnige voorjaar en de vele regen zijn de mosselen dit jaar extra vroeg lekker vlezig. Hierdoor zal Delhaize reeds van bij de opstart het kaliber “Goudmerk” kunnen aanbieden. Verder zijn ook de volgende kalibers aanwezig in het Delhaize assortiment: Extra, Super en Jumbo. Delhaize voorziet in de 1ste week van de lancering maar liefst 80 ton verse mosselen per dag want mosselen eten is heerlijk en tegelijk ook heel gezond. Mosselen bevatten veel eiwitten en weinig vet. Bovendien zijn mosselen rijk aan mineralen, kalk, fosfor en vitaminen. Het vet van de mossel behoort tot de categorie van de onverzadigde vetzuren,  zodat het eten ervan niet leidt tot verhoging van het cholesterolgehalte. Het regelmatig eten van mosselen levert dus een positieve bijdrage aan een gezonde voeding.

De prijzen van de mosselen voor de verschillende kalibers zijn als volgt (op 6 juli). Deze prijzen kunnen nog evolueren in functie van de markt:

Extra : 6,49 euro voor 2 kilogram (3,25 euro per kilo)

Super : 8,49 euro voor 2 kilogram (4,79 euro per kilo)

Jumbo : 7,49 per kilogram

Gold merk : 10,99 euro per kilogram

Roel Dekelver Head of External Communications Delhaize Belgium
Karima Ghozzi External Communications Manager Delhaize

Beter eten
Over Delhaize De Leeuw

Delhaize De Leeuw
In februari 2021 telt  Delhaize De Leeuw maar liefst 820 winkels in België en LuxemburgHet winkelnetwerk bestaat uit volgende formulessupermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize en Shop& Go. Via delhaize.be kunnen klanten online winkelen en hun producten afhalen bij de ophaalpunten of thuis laten bezorgen. Delhaizeklanten kunnen rekenen op een uitgebreid assortiment van meer dan 20.000 kwaliteitsproducten. Delhaize heeft een marktaandeel van 24,9% en telt meer dan 32.000 medewerkers. *Bron AC Nielsen

Ahold Delhaize
Delhaize maakt deel uit van de internationale retailgroep Ahold Delhaize die actief is in 10 landen met ongeveer 380.000 werknemers. Het netwerk van Ahold Delhaize telt bijna 7.000 winkels, waar wekelijks bijna 54 miljoen klanten hun boodschappen doen.

Delhaize De Leeuw
Brusselsesteenweg 347, 1730 Kobbegem