Lokaal jeugdkoor brengt Delhaize Neerpelt in kerstsfeer
Beter leven

Lokaal jeugdkoor brengt Delhaize Neerpelt in kerstsfeer

Neerpelt – Op zaterdag 24 december, verwelkomt jeugdkoor Timbre de klanten van Delhaize Neerpelt met een optreden. Met hun jong zangtalent en repertoire aan kerstklassiekers, zorgen ze voor gezelligheid tijdens de eindejaarsinkopen. Door het optreden hoopt het jeugdkoor haar ‘kas’ te spijzen want volgend jaar willen ze deelnemen aan een internationale wedstrijd in Italië. Omdat mee zijn met het leven voor Delhaize verder gaat dan alleen maar gezonde en gevarieerde producten aanbieden, steunt de retailer dit lokale initiatief maar al te graag. Dankzij de samenwerking met Trooper, kunnen klanten hun SuperPlus-punten inruilen voor een financiële bijdrage.

De klanten van Delhaize Neerpelt kunnen zaterdagvoormiddag van 9u tot 12u genieten van een verrassend muzikaal optreden door 23 enthousiaste koorleden van het jeugdkoor Timbre uit Pelt. Het koor wordt begeleid door oprichtsters Nienke Winters en Joni Jaeken, dochter van een medewerkster uit Delhaize Neerpelt. Joni werkte als student bij Delhaize Neerpelt, waaruit het idee vloeide om eens op een ongewone plaats op te treden met haar koor. Timbre wil volgende zomer deelnemen aan ‘Musica Eterna Roma’, een internationale festivalcompetitie voor koren in Italië. De reden waarom ze een kerstconcert geven in de supermarkt is geld inzamelen voor de reis. In Delhaize Neerpelt zijn ze alvast heel enthousiast over dit initiatief. “We zijn heel blij het jeugdkoor Timbre zaterdag te mogen ontvangen in onze supermarkt. Op die manier plaatsen we Timbre niet alleen in de kijker en bieden we hun steun, maar genieten onze klanten ook van een sfeervolle winkelervaring tijdens hun eindejaarsinkopen", zegt Joris Lecoque, assistent winkeldirecteur Delhaize Neerpelt. Voedselverspilling tot het absolute minimum beperken is topprioriteit bij Delhaize. Daarom smelt de supermarkt de overgebleven Sinterklaaschocolade zodat de klanten in de voormiddag ook nog kunnen genieten van een kopje warme chocolademelk.

Hoe jeugdkoor Timbre steunen?
​Bij Delhaize is beter leven een belangrijke pijler. Sinds 2021 slaan Trooper, een digitaal platform dat verenigingen helpt extra financiële middelen in te zamelen, en Delhaize de handen in elkaar om het verenigingsleven op een structurele en impactvolle manier een duwtje in de rug te geven. De SuperPlus-punten, dat zijn de punten die klanten automatisch bij Delhaize sparen bij aankopen, kunnen ingewisseld worden om zo een donatie te doen aan een Troopervereniging of goede doel naar keuze. Ook voor jeugdkoor Timbre is het mogelijk om dat te doen. Delhaize-klanten kunnen hen al vanaf 50 SuperPlus-punten steunen. Daarnaast kunnen klanten het jeugdkoor steunen door tijdens het optreden een vrije bijdrage te geven.

Praktische informatie
Het muzikaal optreden vindt plaats op 24 december van 9u-12u in Delhaize Neerpelt.
​Kempenplein 1, 3910 Neerpelt

Meer info rond het lokaal jeugdkoor Timbre: www.jeugdkoortimbre.com
​Meer info rond het digitaal platform Trooper: https://www.delhaize.be/nl/about-delhaize/sponsorship#trooper