Nieuwe promoties van het Wijnfestival en een vast assortiment “Kleine Leeuwtjes”-wijnen
15/09/2023Zellik, 15 september - Delhaize lanceert haar tweede Wijnbeurs 2023. Deze start officieel op 21 september en loopt 4 weken later, op 18 oktober, ten einde. Tijdens deze periode kunnen klanten, naast de 30 “Kleine Leeuwtjes”-wijnen, ook genieten van unieke “1+1” en “2+1” promoties op een selectie van meer dan 200 wijnen, schuimwijnen, alcoholvrije wijnen en bieren. Dankzij een groot aantal innovaties, “Kleine Leeuwtjes”-prijzen en lokale selecties is deze tweede editie opnieuw de perfecte gelegenheid om als particulier je wijnkelder aan te vullen.
Delhaize is al meer dan 155 jaar gepassioneerd door wijn. Haar historische expertise, langdurige partnerschappen met wijnboeren over de hele wereld en haar gloednieuwe wijnbottelarij zijn hiervan het bewijs. Dit weerspiegelt zich ook in de grote verscheidenheid en kwaliteit van het assortiment van het merk. Wat de voorkeuren of het budget van de klant ook zijn, hij zal altijd wijnen vinden die zijn verwachtingen overtreffen.
Markttrends
In België winnen Franse en Spaanse schuimwijnen opnieuw marktaandeel dankzij een zwakkere inflatie dan Champagne en Italiaanse schuimwijnen. Rode wijnen blijven terrein verliezen, terwijl witte en roséwijnen blijven groeien. Bij Delhaize wordt verwacht dat de verkoop van Bordeaux-wijnen in 2023 stabiel zal blijven in vergelijking met 2022 dankzij een grotere promotiedruk en aantrekkelijke aanbiedingen.
Een andere trend is die van de verschillende formaten die Delhaize aanbiedt: de verkoop van de Bag-in-Box blijft stijgen. In volume vertegenwoordigen deze verkopen 45% van de verkoop bij Delhaize, tegenover 38% voor de markt in zijn geheel.
Delhaize stelt ook een lichte maar significante stijging vast in de verkoop van wijnen zonder toegevoegde sulfieten. Ze zijn goed voor 1% van de verkoop in de categorie en blijven groeien.
Biologische wijnen zitten sinds 2020 in de lift bij Delhaize. Zij is nu marktleider met een aandeel van 43%, dankzij productlanceringen en de natuurlijke overgang naar biologische certificering door leveranciers. De verkoop van biologische wijnen bij Delhaize is met 15% gestegen.
“Kleine Leeuwtjes”-prijzen ter ondersteuning van het Wijnfestival.
Delhaize biedt nu 30 “Kleine Leeuwtjes”-referenties aan in haar afdeling (schuim)wijnen om de koopkracht van de Belgen te ondersteunen. De huidige trend is dat consumenten veel meer belang hechten aan de productprijzen in hun winkelmandje. Daarom biedt het merk nu al afgeprijsde producten aan in haar wijnafdeling, dankzij het “Kleine Leeuwtjes”-gamma. Dankzij deze prijsverlaging zag Delhaize de verkoop voor het hele assortiment met 20% stijgen.
Promoties in de winkel en online
Het Wijnfestival loopt vier weken in alle Delhaize-winkels, van 21 september tot 18 oktober. Klanten kunnen dan genieten van uitzonderlijke aanbiedingen op meer dan 200 wijnen, schuimwijnen, alcoholvrije wijnen en bieren in promotie "2+1 gratis", met de mogelijkheid om verschillende flessen te combineren. Elke week worden twee exclusieve wijnen "1+1 gratis" toegevoegd aan deze promoties “2+1”.
Met enkele muisklikken kunnen klanten hun favoriete wijnen thuis laten bezorgen. Op zoek naar de ideale wijn voor bij vlees-, vis- of kaasgerechten, kunnen ze de selectie filteren volgens hun voorkeuren en meteen zien welke wijnen uit het ruime Delhaize-assortiment aan hun criteria voldoen. Ze kunnen ook in één oogopslag alle promoties ontdekken, waarvan sommige exclusief online beschikbaar zijn.
Dit Wijnfestival is de ideale gelegenheid om de vele crus van over de hele wereld te ontdekken. Ze worden geselecteerd door experts bij Delhaize en verkocht tegen aantrekkelijke prijzen. Er zullen schuimwijnen zijn zoals de Vranken Brut Nature, wereldwijnen zoals de Santa Tierra Grand Cru Merlot uit Chili, fijne appellations, grote namen uit Bordeaux, het beste van de Belgische wijnen, uitstekende natuurlijke wijnen, ... Wanneer de klanten deze brochure doorbladeren, zullen ze de perfecte wijn kunnen ontdekken voor bij kaas, vleeswaren en nog veel meer.
Innovaties, altijd à la carte
Delhaize-wijnliefhebbers zullen 15 paradepaardjes, geselecteerd door de Delhaize-aankopers, kunnen ontdekken in de nieuwe folder. Deze zal Belgische wijnen, Bordeaux Premium en een aantal innovaties in de kijker zetten. Een greep uit het innovatieve aanbod: de sinaasappelwijnen Santa Julia El Burro Malbec Bio, Santa Julia La Oveja Bio, Santa Julia La Vaquita Bio en Santa Julia El Zorrito Bio, de beste natuurlijke wijnen in het assortiment van het beroemde Argentijnse wijnhuis Zuccardi. In lijn met de stijging van de verkoop van biologische wijnen en het belang dat haar klanten hechten aan de prijs, lanceert Delhaize de Franse biologische wijn “Autrement” van Gérard Bertrand aan een toegankelijke prijs. Tot slot besteedt Delhaize bijzondere aandacht aan Roemeense wijnen met de lancering van Caloian, een witte wijn gemaakt van een internationaal druivenras Sauvignon Blanc, en voor de rode wijn, een lokaal druivenras Feteasca Neagra. Feteasca Neagra 2022 werd zojuist bekroond met de gouden medaille door de jury op de MUNDUS VINI zomerproeverij.