Nieuwe Shop&Go Albertina opent vandaag zijn deuren

Nieuwe Shop&Go Albertina opent vandaag zijn deuren

Een proximiteitswinkel voor Albertinaplein in Brussel

Brussel – Vandaag opent de nieuwe Shop&Go Albertina zijn deuren voor de klanten. Deze opening ligt in lijn met de strategie van Delhaize België, waarvan de voortdurende uitbreiding van haar winkelnetwerk één van de belangrijkste pijlers is. Delhaize wil de consumenten een buurtwinkel aanbieden die beantwoordt aan alle moderne vereisten, alsook aan de dagelijks behoeften van iedereen. De consument is steeds op zoek naar gebruiksgemak. Shop&Go Albertina legt de nadruk op het ‘convenience’-aspect, namelijk een goed gelegen, kleinere winkel, met ruime openingsuren en een gezellige sfeer. Het aanbod is er gevarieerd en samengesteld uit verse kwaliteitsproducten die lokaal en gebruiksvriendelijk zijn.

Altijd een Delhaize in de buurt

Shop&Go Albertina zal voor het eerst opengaan op 26 mei.

“Shop&Go Albertina onderscheidt zich door zijn lichtheid, de inspiratie die hij uitademt dankzij zijn ruime assortiment gezonde en kwaliteitsproducten, maar ook door de proximiteit, service en aankoopcomfort die hij de klanten aanbiedt. Wij willen dat Delhaize nog dichter bij zijn klanten staat met deze nieuwe winkel. Onze winkel beantwoordt aan de verwachtingen van onze klanten: we bieden een assortiment van inspirerende en kwalitatieve producten aan, waaronder snelle oplossingen, maar we spelen ook de nabijheidskaart, in alle betekenissen van het woord”, verklaart Salvatore Tortora, zelfstandige uitbaters van deze Shop&Go. België en Luxemburg beschikken over een stevig netwerk van 187 Shop&Go-winkels.

Sleutelcijfers 

  • 187 Shop&Go-winkels in België en Luxembourg
  • 150m² : gemiddelde oppervlakte per winkel
  • 900 000/week : aantal klanten per week (+11% vs. 2014)
  • 1.500 tot 3.000 productreferenties per Shop&Go

Shop&Go biedt het beste van Delhaize

Sinds enkele jaren vragen de klanten steeds meer naar proximiteitswinkels, inclusief kleine proximiteitswinkels langs snelwegen, in stadscentra en in stations en metrohaltes. Shop&Go Albertina richt zich hoofdzakelijk op klanten die onderweg zijn en praktische producten die kant-en-klaar zijn of ter plaatse gebruikt kunnen worden, zoals broodjes, verse bereide maaltijden, sushi, tussendoortjes, vruchtensappen, koffie, croissants, magazines, enz. 

Bovendien vindt de klant er basisproducten zoals in de versrayon of droge voeding: fruit, melk, pasta, ontbijtproducten, enz. Met andere woorden, de buurtbewoners kunnen er ook hun dagelijkse boodschappen komen doen.

In Shop&Go Albertina vindt de consument zo'n 2.000 productreferenties, met de nadruk op vers (30% van het gamma) en gemak. Delhaize is altijd trots geweest op haar verse producten en wil zich nog meer onderscheiden in die rayons. De klant vindt er een indrukwekkend aanbod aan nationale merken en huismerken, alles van onberispelijke kwaliteit en aan de beste marktprijzen.

Lokale integratie

Shop&Go Delhaize wil zich vooral integreren in de buurt. “Deze winkel zorgt voor 4 nieuwe jobs en we proberen mensen uit de buurt te vinden om die in te vullen. We denken dat dat al een eerste stap is in de integratie in de buurt, maar deze integratie wordt concreter als onze enthousiaste en gemotiveerde medewerkers iedere dag contact hebben met de klanten”, voegt Salvatore Tortora eraan toe. “We werken met mensen die een passie hebben voor voeding. Ze zullen voortdurend opleidingen volgen om het beste van de moderne retailwereld aan te bieden: nabijheid, aangename omgeving, zeer soepele openingsuren en producten van onberispelijke kwaliteit.”

Superplus

Ook Delhaize’s vernieuwde loyalty programma, Superplus, zal in deze winkel goed zichtbaar zijn. Elke klant met de gloednieuwe SuperPlus-kaart krijgt automatisch een korting van 5% die daarna kan stijgen tot 15% op meer dan 5.000 producten die een Nutri-Score A of B hebben. Delhaize geeft zo duidelijk aan dat ze alles in het werk stelt om klanten, ongeacht hun budget, te ondersteunen om gezondere eetgewoontes te ontwikkelen

Ruime openingsuren

Opdat de klanten op ieder moment hun boodschappen zouden kunnen doen, is Shop&Go Albertina 7 dagen op 7 geopend, van maandag tot vrijdag van 7 tot 20u, op zaterdag en zondag van 9 tot 19u.

De nieuwe Shop&Go Albertina is gelegen te Albertinaplein, 1-3 1000 Brussel


Roel Dekelver
Roel Dekelver Head of External Communications Delhaize Belgium
Karima Ghozzi
Karima Ghozzi External Communications Manager Delhaize

Winkelopeningen
Over Delhaize De Leeuw

Delhaize De Leeuw 
In februari 2021 telt  Delhaize De Leeuw maar liefst 820 winkels in België en LuxemburgHet winkelnetwerk bestaat uit volgende formulessupermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize en Shop& Go. Via delhaize.be kunnen klanten online winkelen en hun producten afhalen bij de ophaalpunten of thuis laten bezorgen. Delhaizeklanten kunnen rekenen op een uitgebreid assortiment van meer dan 20.000 kwaliteitsproducten. Delhaize heeft een marktaandeel van 24,9% en telt meer dan 32.000 medewerkers. *Bron AC Nielsen 

Ahold Delhaize 
Delhaize maakt deel uit van de internationale retailgroep Ahold Delhaize die actief is in 10 landen met ongeveer 380.000 werknemers. Het netwerk van Ahold Delhaize telt bijna 7.000 winkels, waar wekelijks bijna 54 miljoen klanten hun boodschappen doen.  

Delhaize De Leeuw
Brusselsesteenweg 347, 1730 Kobbegem