Nieuwe uitbaatster van Delhaize Ieper verwelkomt klanten
Organisationele veranderingen

Nieuwe uitbaatster van Delhaize Ieper verwelkomt klanten

Ieper, 25 oktober 2023. Morgen, donderdag 26 oktober, verwelkomt de nieuwe uitbaatster van Delhaize Ieper haar klanten. De opening als zelfstandige Delhaize supermarkt is een belangrijk moment voor de nieuwe uitbater, de 56 medewerkers en de klanten van Delhaize in Ieper.

Gemotiveerd team

Annelies Himpens staat vanaf morgen officieel aan het roer van Delhaize Ieper. “Ik heb erg lang uitgekeken naar deze dag! Ik startte op mijn 24ste met werken bij Delhaize en heb intussen heel wat ervaring in de supermarktwereld opgebouwd. Ik was drie jaar lang store manager in de Delhaize van Ledeberg om vervolgens een zelfstandig avontuur te starten bij een andere retailer. Vandaag, een kleine negen jaar later, terugkomen bij Delhaize voelt aan als thuiskomen”, aldus Annelies. ​

De afgelopen weken maakte Annelies kennis met het team en leerde ze ook de winkel beter kennen. “Ik geloof er heel sterk in dat mijn team en ik een mooi verhaal zullen schrijven. Ik werd hartelijk ontvangen en voel veel goesting van onze ervaren mensen om erin te vliegen”, aldus Annelies. In mei volgend jaar bestaat de winkel 45 jaar en daar wil de nieuwe uitbaatster minstens nog eens zoveel jaren aan toevoegen.

Ook het team van Delhaize Ieper is er klaar voor: “Het was bang afwachten wie onze nieuwe overnemer zou worden, maar toen Annelies haar naam bekend werd gemaakt waren we meteen gerustgesteld”, vertelt teamleader Dennie Odent. “Annelies is geen onbekende bij Delhaize want ik heb haar destijds nog mogen opleiden! Ik herinner me trouwens ook nog dat ze met haar winkel in Ledeberg de prijs won van ‘Klantvriendelijkste winkel van België’. We hadden dus meteen vertrouwen in haar en de transitie van de winkel. Eigenlijk kan ik niet wachten om eraan te beginnen!”.

Toekomstplannen winkel

Annelies laat weten dat er op korte termijn nog niet veel zal veranderen in de winkel. “De focus ligt voornamelijk op een goede overgang. Iets dat ik wel al kan meegeven is dat de winkel voor de allereerste keer zal open zijn op zaterdag 11 november, een feestdag”. Waarom precies? “De winkel zaterdag én zondag na elkaar sluiten, krijg ik niet over mijn hart”, vertelt Annelies.

Delhaize Ieper in cijfers:

• 56 medewerkers
  • 1.975 m2 winkeloppervlakte
  • 15.000 producten
  • 5 kassa’s, 6 quickscans en selfscans
  • 10% korting op meer dan 5.000 producten met NutriScore A of B voor Superpluskaarthouders

Annelies en haar team zijn er klaar voor en kijken er naar uit om vanaf morgen hun klanten te mogen verwelkomen. “Elke klant die morgen langskomt zullen we trakteren met een drankje en samen met hen klinken we op een nieuwe toekomst”.

Delhaize Ieper bevindt zich in de Maarschalk Haiglaan, 31, 8900 Ieper. De openingsuren blijven voorlopig dezelfde en zijn als volgt:

Maandag t.e.m. donderdag: 8u – 20u
​Vrijdag: 8u – 21u
​Zaterdag: 8u – 20u
​Zondag: gesloten

------------------------------

Noot voor de redactie:

Om de opening zo vlot en efficiënt mogelijk te laten verlopen, vragen we de journalisten om op de openingsdag zelf (26 oktober), tussen 10u en 11u30 een bezoek te brengen aan de winkel. De nieuwe uitbater en de persdienst van Delhaize zullen enkel op dat moment de pers te woord kunnen staan.

​We vragen met aandrang je komst op voorhand te bevestigen. Zo kan Delhaize zorgen voor een goede organisatie van het persmoment. Bedankt!