Nieuwe uitbater van Delhaize Gent Watersport verwelkomt klanten

Nieuwe uitbater van Delhaize Gent Watersport verwelkomt klanten

Gent, 19 februari 2024. Morgen, dinsdag 20 februari, verwelkomen de nieuwe uitbaters van Delhaize Gent Watersport hun klanten. De opening als zelfstandige Delhaize supermarkt is een belangrijk moment voor de nieuwe uitbaters, de 80 medewerkers en de klanten van Delhaize in de regio.

Gemotiveerd team

Het stond in de sterren geschreven dat Sven Denayer en Sophie Verdeure retailondernemers zouden worden. Nadat Sven opgroeide tussen de winkelrekken, belandde hij zelf eerst in een andere sector, maar intussen baat hij samen met zijn vrouw Sophie Verdeure de AD Delhaize in Heusden uit. En vanaf morgen staat het koppel dus ook aan het roer van Delhaize Gent Watersport.

“Ik bracht als kind heel veel tijd door tussen de winkelrekken. Het heeft me de retailkriebel bezorgd”, zegt Sven. “Mijn ouders hebben me altijd ingelepeld dat er toekomst zat in het zelfstandig uitbaten van een supermarkt. ‘Het beantwoordt aan een basisbehoefte’, leerden ze me. ‘Dat betekent zekerheid, maar je moet het met passie doen.’ Die les is me altijd bijgebleven.”

Sophie en Sven waren tussen 2013 en 2021 ook al uitbater van de Gentse Proxy Delhaize op de Kouter. Ze kunnen het dus prima vinden in wat ze zelf ‘die hippe stad met interessante eetgewoontes, veel studenten en een trouw cliënteel’ noemen.

“Toen we hoorden van de overnamekans voor Watersport, besloten we al snel om de stap te zetten en opnieuw een Delhaize in de stad te gaan runnen. We hebben in deze winkel trouwens zelf ooit nog stage gelopen!”, vertelt Sophie enthousiast. “We maakten hier intussen kennis met een heel ervaren, gemotiveerd team vol vriendelijke mensen. Dat onze zoon Lukas zelf net afstudeerde en onze passie deelt, is al helemaal meegenomen. En onze dochter Elien brengt als jobstudent ongetwijfeld ook haar kritisch oog mee naar onze nieuwe winkel. Echt héérlijk om met het hele team én ons hele gezin deze droom werkelijkheid te maken.”

Nog betere klantenservice

De nieuwe uitbaters steken meteen de handen uit de mouwen om klanten nog beter van dienst te zijn: ​

• Er komt een eigen keuken voor zowel warme als koude gerechten. Masterchef Stefanie, met haar eigen label “Stefanie’s Kitchen”, staat te popelen om met een team van de bestaande medewerkers (waarvan een aantal met koksdiploma op zak) in de potten te roeren.
  • Ze voorzien een vernieuwde, ambachtelijke beenhouwerij die alleen de beste kwaliteit voorschotelt. Klanten genieten zo van vers versneden of verwerkt vlees, maar ook van een uitgebreid aanbod gourmet-, fondue- en tepanyakischotels.
  • Het aanbod kaasplanken, charcuterieschotels en vegetarische opties wordt uitgebreid.
  • Ze zorgen voor vers, zelf afgebakken brood en lekkere patisserie van ambachtelijke bakkers.
  • En tot slot willen ze hun winkel ook trots nog wat ‘Gentser’ maken, met een specifiek aanbod van lokale producten.

Delhaize Gent Watersport in cijfers:

• 80 medewerkers
  • 2.550 m² winkeloppervlakte
  • 18.000 producten
  • 8 kassa’s, 12 quickscans en 50 selfscans
  • 10% korting op meer dan 5.000 producten met NutriScore A of B voor Superpluskaarthouders
  • Collect-service
  • 8 nieuwe laadpalen

Een warm onthaal

Sven, Sophie en het hele team van de winkel zijn er helemaal klaar voor en kijken er naar uit om vanaf morgen hun klanten te ontvangen. “Alle klanten die we morgen over de vloer krijgen, zullen bijzonder verwend worden”, besluiten de uitbaters.

Openingsuren

De openingsuren van Delhaize Gent Watersport blijven voorlopig onveranderd en zijn als volgt:

Maandag – donderdag: 8u – 20u
​Vrijdag: 8u – 21u