Iedere donderdag nieuwe promoties
Jouw boodschappen, altijd en overal
Gratis ophalen in de winkel vanaf €150
Bezorgd tot aan je voordeur van 7u tot 21u
Gepersonaliseerde voordelen met je SuperPlus-kaart
Terug

TOURNÉE ANTWERPEN: UNIEKE SAMENWERKING TUSSEN DELHAIZE, STAD ANTWERPEN EN DE ANTWERPSE BROUW COMPAGNIE VOOR HET GOEDE DOEL

TOURNÉE ANTWERPEN: UNIEKE SAMENWERKING TUSSEN DELHAIZE, STAD ANTWERPEN EN DE ANTWERPSE BROUW COMPAGNIE VOOR HET GOEDE DOEL

 Antwerpen – Na een jaar verkoop van het Tournée Antwerpen-bier maakt Delhaize vandaag de opbrengst van deze actie bekend. Maar liefst 15.308 clips van dit lekkere bier werden verkocht in de Delhaizewinkels in de Antwerpse regio. 15 medewerkers en 20 klanten van Delhaize kregen vorig jaar de unieke kans om dit gloednieuwe bier te brouwen. Niet zomaar bier, maar bier dat Delhaize verkocht heeft ten voordele van het Berrefonds, dat ouders steunt bij het verlies van hun kind. Delhaize zal 15.308 euro aan dit goede doel schenken.

Story image

Delhaize, Stad Antwerpen en de Antwerpse Brouw Compagnie sloegen een jaar geleden de handen in elkaar om een gloednieuw bier te creëren. Samen met 15 medewerkers en 20 klanten van Delhaize brouwden ze het lokale bier Tournée Antwerpen. De uitverkorenen bepaalden samen met de Antwerpse Brouw Compagnie de smaak van het bier dat Delhaize gedurende een jaar heeft verkocht in zijn Antwerpse winkels.
Schepen voor Middenstand Koen Kennis: ‘Ik ben hier van bij de start bij betrokken geweest, en daar ben ik best trots op. Niet alleen omdat de stad samen met Delhaize en de Antwerpse Brouw Company een nieuw speciaalbier brouwden, maar ook omdat we hiermee ook een goed doel kunnen steunen.’

Mooie opbrengst

Een jaar na de lancering wordt de actie afgesloten. Maar liefst 15.308 clips (4 flesjes) werden aan de man of vrouw gebracht. Dat wil zeggen dat Delhaize een cheque van maar liefst 15.308 euro overhandigt aan het Berrefonds.
“Dankzij acties zoals deze van Delhaize in samenwerking met Stad Antwerpen kunnen we jaarlijks meer dan 1000 ouderparen ondersteunen bij het verlies van hun baby of opgroeiend kind. Via onder andere het gratis schenken van herinnerings- en koesterkoffers proberen we ouders in hun verdriet bij te staan. We zijn dan ook trots dat onze organisatie ondersteund wordt door deze mooie actie en we zijn dan ook heel blij met de opbrengst die we zullen gebruiken voor onze dagelijkse werking. In december zullen er opnieuw 2000 koffertjes geproduceerd worden om ouders te begeleiden bij deze moeilijke momenten. Het Berrefonds zal deze gift graag gebruiken om deze grote kost te betalen.”, zegt Christine Vandenhole, oprichtster van het Berrefonds.Unieke samenwerking tussen klanten en medewerkers

Nooit eerder liet een supermarkt in België bier brouwen waarvan de smaak werd bepaald door haar klanten. Dankzij het organiseren van een wedstrijd om brouwer voor één dag te worden, kregen enkele klanten en medewerkers de unieke kans om deel te nemen aan dit project. “Wanneer Delhaize ons contacteerde met de vraag of we dit project mee wilden ondersteunen, waren we onmiddellijk enthousiast. Als onafhankelijke Antwerpse brouwerij zetten we onze schouders graag mee onder een lokaal goed doel. Het feit dat we dit samen brouwen met bierliefhebbers is een unieke ervaring!” zegt Johan Van Dyck van de Antwerpse Brouw Compagnie.

Het Berrefonds

Met dit soort van projecten wil Delhaize ook een rol spelen in het ondersteunen van organisaties die mensen hulp en ondersteuning bieden in moeilijke tijden, het Berrefonds is zo een organisatie. Hun missie: steun bieden aan ouders die een kindje hebben verloren. Zij bieden ondermeer een herinneringsdoos, koesterkoffer, praatgoepen en goede nazorg om de ouders zo goed als mogelijk te ondersteunen tijdens die moeilijke periode. Sinds kort werkt het Berrefonds ook aan een aanbod voor ouders die heel plots hun kind moeten afgeven dat al wat ouder is. Dit alles doen ze door verschillende projecten uit te werken waarin het koesteren van een kindje centraal staat.

Contact

Roel Dekelver
External Communications Manager Delhaize België
rdekelver@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 21 11

Karima Ghozzi
Communications Manager Delhaize België
kghozzi@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 21 11

Delhaize Le Lion / De Leeuw

In januari 2020 telt het netwerk van Delhaize Le Lion/De Leeuw maar liefst 800 winkels. Met de verschillende winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize, Shop& Go en Fresh Atelier) in België en Luxemburg kan er een unieke winkelervaring en een hoogstaande dienstverlening worden aangeboden. Klanten kunnen ook online winkelen via www.delhaize.be en hun producten afhalen bij de ophaalpunten of thuis laten bezorgen. Delhaize biedt een uitgebreid assortiment van meer dan 20.000 kwaliteitsproducten aan. Dankzij zijn 8 huismerken (365, Delhaize, Taste of Inspirations, Delhaize Bio, Delhaize Extra, Delhaize Eco, Delhaize No Gluten & Delhaize Veggie) kan Delhaize aan alle noden van de klanten voldoen. Delhaize, dat in 2019 een omzet behaalde van meer dan 5 miljard euro en een marktaandeel van 24,1%* had in België, telt meer dan 32.000 medewerkers. Delhaize Le Lion / De Leeuw maakt deel uit van Ahold Delhaize, een internationale distributiegroep die actief is in 11 landen met ongeveer 372.000 werknemers. Het netwerk van Ahold Delhaize telt bijna 6 700 winkels, waar wekelijks bijna 50 miljoen klanten hun boodschappen doen. *Bron AC Nielsen 

Als eerste de laatste info, dagelijks nieuwe ideeën, recepten en video’s? Ga naar www.delhaize.be of volg Delhaize op Facebook, YouTube, Pinterest of Instagram.