Brussel - Delhaize kondigt wijzigingen aan in de samenstelling van haar directiecomité.
Organisationele veranderingen

Françoise Burlet, huidig EVP Commerce, heeft om persoonlijke redenen beslist om op 1 september 2019 de onderneming te verlaten.
​Françoise was en is een zeer gewaardeerd lid van het directiecomité. De afgelopen jaren heeft zij een belangrijke rol gespeeld in alle belangrijke zakelijke beslissingen alsook in de vernieuwing van de huidige commerciële strategie.
​“Namens Delhaize wil ik haar uitzonderlijke betrokkenheid, toewijding en persoonlijke investering erkennen. Haar stempel op het huidige Delhaize is onmiskenbaar. Ik wens haar dan ook veel succes voor de toekomst”, zegt Xavier Piesvaux, CEO van Delhaize.
​Met het vertrek van Françoise Burlet wordt het directiecomité gewijzigd met twee nieuwe functies.
​Vanaf 1 augustus 2019 wordt dit de samenstelling van het directiecomité:

• Xavier Piesvaux - CEO Delhaize
  • Dieter De Waegeneer - EVP Operations
  • Els Steen - SVP Legal Belgium & Central and South-Eastern Europe
  • Thierry De Vleeschouwer - CIO Belgium & Central and South-Eastern Europe
  • Siger Spaans - SVP Finance
  • Illya Van den Borre - SVP Human Resources & Corporate Affairs
  • Pietro John Rollo wordt benoemd tot SVP Category Management Fresh, Sourcing, Quality & Concept en was tot nu VP Commercial Unit Fresh & Sourcing
  • Alexandros Boussis wordt benoemd tot SVP Marketing, Digital/E-Commerce, Category Management Center Store & Merchandising Support en was tot nu toe VP Commercial Unit Center Store and Winery

Deze samenstelling van het directiecomité stelt Delhaize in staat om de uitvoering van haar vernieuwde commerciële strategie nog te versnellen. We anticiperen op de evoluties in retail en plaatsen onze klanten en medewerkers meer dan ooit in het middelpunt van onze organisatie,’ zegt Xavier Piesvaux, CEO van Delhaize.

​External Communications Manager Delhaize België
​Tel.: +32 (0)2 412 21 11

​Communications Manager Delhaize België
​Tel.: +32 (0)2 412 21 11

Delhaize Le Lion / De Leeuw

In januari 2020 telt het netwerk van Delhaize Le Lion/De Leeuw maar liefst 800 winkels. Met de verschillende winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize, Shop& Go en Fresh Atelier) in België en Luxemburg kan er een unieke winkelervaring en een hoogstaande dienstverlening worden aangeboden. Klanten kunnen ook online winkelen via www.delhaize.be en hun producten afhalen bij de ophaalpunten of thuis laten bezorgen. Delhaize biedt een uitgebreid assortiment van meer dan 20.000 kwaliteitsproducten aan. Dankzij zijn 8 huismerken (365, Delhaize, Taste of Inspirations, Delhaize Bio, Delhaize Extra, Delhaize Eco, Delhaize No Gluten & Delhaize Veggie) kan Delhaize aan alle noden van de klanten voldoen. Delhaize, dat in 2019 een omzet behaalde van meer dan 5 miljard euro en een marktaandeel van 24,1%* had in België, telt meer dan 32.000 medewerkers. Delhaize Le Lion / De Leeuw maakt deel uit van Ahold Delhaize, een internationale distributiegroep die actief is in 11 landen met ongeveer 372.000 werknemers. Het netwerk van Ahold Delhaize telt bijna 6 700 winkels, waar wekelijks bijna 50 miljoen klanten hun boodschappen doen. *Bron AC Nielsen

Als eerste de laatste info, dagelijks nieuwe ideeën, recepten en video’s? Ga naar www.delhaize.be of volg Delhaize op Facebook, YouTube, Pinterest of Instagram.