PressRelease_2019_06-26_mosselen

HET MOSSELSEIZOEN GAAT VAN START BIJ DELHAIZE

100 ton mosselen voorzien voor het eerste weekend !

Het moment waar de Belgen jaarlijks naar uitkijken, komt eraan ! Vanaf donderdag 27 juni zijn de echte Zeeuwse mosselen van bodemcultuur verkrijgbaar in de Delhaize winkels. En dit maar liefst 3 weken vroeger dan vorig jaar.

Het mosselseizoen hangt af van de groei en de conditie van de mossel en dankzij het zonnige voorjaar en de vele regen zijn de mosselen dit jaar extra vroeg lekker vlezig. Hierdoor zal Delhaize reeds van bij de opstart het kaliber “Goudmerk” kunnen aanbieden. Verder zijn ook de volgende kalibers aanwezig in het Delhaize assortiment: Extra, Super, Imperial en Jumbo. Delhaize voorziet in het eerste weekend van de lancering maar liefst 100 ton verse mosselen. Mosselen bevatten veel eiwitten en weinig vet. Bovendien zijn mosselen rijk aan mineralen, kalk, fosfor en vitaminen. Het vet van de mossel behoort tot de categorie van de onverzadigde vetzuren, zodat het eten ervan niet leidt tot verhoging van het cholesterolgehalte. Het regelmatig eten van mosselen levert dus een positieve bijdrage aan een gezonde voeding.

De prijzen van de mosselen voor de verschillende kalibers zijn als volgt (op 27 juni). Deze prijzen kunnen nog evolueren in functie van de markt.

• 2 KG MOSSELEN EXTRA: €4,99 (€2,50/kg)
  • 1 KG MOSSELEN SUPER: €3,50 (€3,50/kg)
  • 2 KG MOSSELEN SUPER: €6,99 (€3,50/kg)
  • 2 KG MOSSELEN IMPERIAL: €10,99 (€5,50/kg)
  • 1 KG MOSSELEN JUMBO: €7,59 (€7,59/kg)
  • 2 KG MOSSELEN JUMBO: €14,99 (€7,50/kg)
  • 1 KG MOSSELEN GOUDMERK: €9,99 (€9,99/kg)

External Communications Manager Delhaize België
rdekelver@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 21 11

Communications Manager Delhaize België
kghozzi@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 21 11

Delhaize Le Lion / De Leeuw

In januari 2020 telt het netwerk van Delhaize Le Lion/De Leeuw maar liefst 800 winkels. Met de verschillende winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize, Shop& Go en Fresh Atelier) in België en Luxemburg kan er een unieke winkelervaring en een hoogstaande dienstverlening worden aangeboden. Klanten kunnen ook online winkelen via www.delhaize.be en hun producten afhalen bij de ophaalpunten of thuis laten bezorgen. Delhaize biedt een uitgebreid assortiment van meer dan 20.000 kwaliteitsproducten aan. Dankzij zijn 8 huismerken (365, Delhaize, Taste of Inspirations, Delhaize Bio, Delhaize Extra, Delhaize Eco, Delhaize No Gluten & Delhaize Veggie) kan Delhaize aan alle noden van de klanten voldoen. Delhaize, dat in 2019 een omzet behaalde van meer dan 5 miljard euro en een marktaandeel van 24,1%* had in België, telt meer dan 32.000 medewerkers. Delhaize Le Lion / De Leeuw maakt deel uit van Ahold Delhaize, een internationale distributiegroep die actief is in 11 landen met ongeveer 372.000 werknemers. Het netwerk van Ahold Delhaize telt bijna 6 700 winkels, waar wekelijks bijna 50 miljoen klanten hun boodschappen doen. *Bron AC Nielsen

Als eerste de laatste info, dagelijks nieuwe ideeën, recepten en video’s? Ga naar www.delhaize.be of volg Delhaize op Facebook, YouTube, Pinterest of Instagram.

Over Delhaize De Leeuw

Delhaize De Leeuw
In februari 2021 telt  Delhaize De Leeuw maar liefst 820 winkels in België en LuxemburgHet winkelnetwerk bestaat uit volgende formulessupermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize en Shop& Go. Via delhaize.be kunnen klanten online winkelen en hun producten afhalen bij de ophaalpunten of thuis laten bezorgen. Delhaizeklanten kunnen rekenen op een uitgebreid assortiment van meer dan 20.000 kwaliteitsproducten. Delhaize heeft een marktaandeel van 24,9% en telt meer dan 32.000 medewerkers. *Bron AC Nielsen

Ahold Delhaize
Delhaize maakt deel uit van de internationale retailgroep Ahold Delhaize die actief is in 10 landen met ongeveer 380.000 werknemers. Het netwerk van Ahold Delhaize telt bijna 7.000 winkels, waar wekelijks bijna 54 miljoen klanten hun boodschappen doen.

Delhaize De Leeuw
Brusselsesteenweg 347, 1730 Kobbegem