Verkoop cuvée oostende van Delhaize levert 25.046 euro opVoor vzw Duinhelm
Beter leven

Verkoop cuvée oostende van Delhaize levert 25.046 euro opVoor vzw Duinhelm

Oostende – Vandaag heeft Delhaize een cheque van 25.046 euro overhandigd aan de organisatie vzw Duinhelm, een centrum voor begeleiding voor personen met een beperking. Op 1 februari vorig jaar startte de verkoop van goede doel-wijn Oostende waarbij voor elke verkochte fles 1 euro naar het goede doel zou gaan. In totaal werden er dus maar liefst 25.046 flessen verkocht.

In februari vorig jaar lanceerden Delhaize en de stad Oostende samen de 5de editie van de wijnverkoop voor het goede doel in Oostende. Per verkochte fles zou er 1 euro gaan naar de werking van vzw Duinhelm. Maar liefst 25.046 flessen werden verkocht wat de totale opbrengst op 25.046 euro brengt. Vandaag overhandigde Delhaize officieel de cheque van 25.046 euro aan vzw Duinhelm.
​Met de lancering van de speciale botteling willen Delhaize en de stad Oostende hun lokale samenwerking verder versterken maar tegelijkertijd werd er ook een goed doel aan deze lancering gekoppeld.
​“Dankzij dit initiatief kunnen we de drempel verlagen voor (jonge) mensen met een beperking om deel te nemen aan sport, vrije tijd, reizen, cultuur, muziekfestivals kortom alle vrijetijdsactiviteiten in de ruime regio van Oostende. Concreet zullen Briek Vrije Tijd en Briek a Brak (jongerenwerking) activiteiten, reizen en dergelijke meer aanbieden tegen lage kostprijs en zullen wij met dat mooie bedrag toegang voor het Bootseafestival garanderen voor schoolgaande jongeren.”, zegt Saskia Verelst van het goede doel vzw Duinhelm.
​Dankzij de 5 edities van de laatste jaren werd er meer dan 66 000 euro geschonken aan lokale goede doelen in Oostende. Delhaize broedt nu op een nieuw liefdadigheidsproject in Oostende waarover binnenkort zal gecommuniceerd worden.

Community werking van KV Oostende – vzw Duinhelm

De “KV Oostende”-wijn werd verkocht vanaf midden februari tot vandaag. De witte wijn “Vin du Stade”, een Las Puertas Chardonnay 2015, de rode wijn “Vin des Fans”, een Las Puertas Cabernet Sauvignon 2015 en de rosé wijn “Vin des Vainqueurs”, Les Florets 2016, werden verkocht aan 4,49 euro per fles. Daarvan ging 1 euro per fles naar vzw Duinhelm. En als goed doel werd deze editie de community werking van KV Oostende gekozen en meer bepaald de vereniging vzw Duinhelm. De community werking van KV Oostende is de overkoepelende naam voor de diverse sociale projecten van de club. KVO is zich bewust van haar maatschappelijke invloed en sociale impact en probeert deze dan ook aan te wenden op verschillende vlakken om een positief verschil te maken. Een van de projecten die zij ondersteunen, is vzw Duinhelm.
​Duinhelm is een organisatie die zorgt voor ondersteuning en begeleiding van personen met een beperking op het vlak van wonen, werken en vrije tijd. Het centrum begeleidt ongeveer 180 volwassen in de regio Middenkust. “Op het vlak van wonen begeleiden wij volwassen in de zoektocht naar een geschikte woning of organiseren wij vormen van groepswonen waar volwassenen samenleven. Wij bieden ondersteuning op maat, naar gelang de noden en wensen van éénieder. Daarnaast ondersteunen wij personen met een beperking om hen op een aangepaste en betekenisvolle wijze in te zetten in de maatschappij, hetzij in het dagcentrum, in ateliers of individueel werk.” Saskie Verelst van de organisatie vzw Duinhelm.

Delhaize Le Lion / De Leeuw

In januari 2020 telt het netwerk van Delhaize Le Lion/De Leeuw maar liefst 800 winkels. Met de verschillende winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize, Shop& Go en Fresh Atelier) in België en Luxemburg kan er een unieke winkelervaring en een hoogstaande dienstverlening worden aangeboden. Klanten kunnen ook online winkelen via www.delhaize.be en hun producten afhalen bij de ophaalpunten of thuis laten bezorgen. Delhaize biedt een uitgebreid assortiment van meer dan 20.000 kwaliteitsproducten aan. Dankzij zijn 8 huismerken (365, Delhaize, Taste of Inspirations, Delhaize Bio, Delhaize Extra, Delhaize Eco, Delhaize No Gluten & Delhaize Veggie) kan Delhaize aan alle noden van de klanten voldoen. Delhaize, dat in 2019 een omzet behaalde van meer dan 5 miljard euro en een marktaandeel van 24,1%* had in België, telt meer dan 32.000 medewerkers. Delhaize Le Lion / De Leeuw maakt deel uit van Ahold Delhaize, een internationale distributiegroep die actief is in 11 landen met ongeveer 372.000 werknemers. Het netwerk van Ahold Delhaize telt bijna 6 700 winkels, waar wekelijks bijna 50 miljoen klanten hun boodschappen doen. *Bron AC Nielsen

Als eerste de laatste info, dagelijks nieuwe ideeën, recepten en video’s? Ga naar www.delhaize.be of volg Delhaize op Facebook, YouTube, Pinterest of Instagram.