PressRelease_2019_12-20_ros_beiaard

EXCLUSIEVE ROS BEIAARD-WIJN VERKRIJGBAAR BIJ DELHAIZE-WINKELS IN DENDERMONDE

Ideaal eindejaarscadeau en uniek collectors-item naar aanleiding van Ros Beiaardommegang in 2020

Dendermonde – De Delhaizewinkels in Dendermonde bieden vanaf vandaag een exclusieve Ros Beiaard-wijn aan in aanloop naar de Ros Beiaardommegang van 24 mei volgend jaar. Er wordt zowel een witte als een rode wijn gelanceerd. Beide wijnen zullen vanaf 20 december tot eind mei 2020 verkocht worden. Delhaize is zeer trots dat het zo mee kan bijdragen aan dit historisch erfgoed.

De Ros Beiaardommegang vindt zijn oorsprong in de religieuze processies die in de Middeleeuwen door de straten van Dendermonde trokken. Dankzij de verspreiding van een populaire sage vonden ook het Ros Beiaard en de Vier Heemskinderen hun weg naar Dendermonde. Het heldhaftige Ros groeide sindsdien uit tot de hoofdrolspeler van zijn eigen ommegang. Deze is sinds 2005 door Unesco erkend als Immaterieel Cultureel Erfgoed van de Mensheid. ”

Ros beiaard-wijn

Naar aanleiding van de Ommegang van 2020 heeft Delhaize twee exclusieve wijnen uitgebracht met een uniek etiket om deze historische gebeurtenis te vieren : een witte wijn - Chardonnay en een rode wijn - Cabernet Sauvignon.
Zowel de Chardonnay als de Cabernet Sauvignon komen uit de Central Valley in Chili en meer bepaald uit de Colchagua Valley. Een zonovergoten vallei die overdag kan genieten van de zonnestralen en ’s nachts afkoelt door de nabijheid van het Andes gebergte en de koele winden die vanover de stille oceaan over de wijngaarden komen wat de rijping maar vooral een mooie frisheid in de druiven bezorgt welke de klant later zal terugvinden in de smaak.
Beide wijnen zullen verkocht worden aan de democratische prijs van 4,99 euro. Er worden in eerste instantie 6000 flessen gebotteld en in het voorjaar bekijkt Delhaize of er nog een extra botteling nodig zal zijn. Tegelijkertijd zal er dan ook een rosé-wijn worden gelanceerd.
De fles is ook een uniek verzamelobject met het officiele logo van Ros Beiaard 2020 aan de voorkant en aan de achterkant het verhaal rond de 4 heemskinderen en een cartoon gemaakt door Dennis Verhofstadt, een medewerker van Delhaize Dendermonde.

Beide wijnen zullen in volgende winkels in regio Dendermonde verkocht worden :

• Delhaize Supermarkt Sint-Gilles
  • AD Delhaize Lebbeke
  • AD Delhaize Oude Vest
  • Proxy Delhaize Grootzand

External Communications Manager Delhaize België
rdekelver@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 21 11

Communications Manager Delhaize België
kghozzi@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 21 11

Delhaize Le Lion / De Leeuw

In januari 2020 telt het netwerk van Delhaize Le Lion/De Leeuw maar liefst 800 winkels. Met de verschillende winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize, Shop& Go en Fresh Atelier) in België en Luxemburg kan er een unieke winkelervaring en een hoogstaande dienstverlening worden aangeboden. Klanten kunnen ook online winkelen via www.delhaize.be en hun producten afhalen bij de ophaalpunten of thuis laten bezorgen. Delhaize biedt een uitgebreid assortiment van meer dan 20.000 kwaliteitsproducten aan. Dankzij zijn 8 huismerken (365, Delhaize, Taste of Inspirations, Delhaize Bio, Delhaize Extra, Delhaize Eco, Delhaize No Gluten & Delhaize Veggie) kan Delhaize aan alle noden van de klanten voldoen. Delhaize, dat in 2019 een omzet behaalde van meer dan 5 miljard euro en een marktaandeel van 24,1%* had in België, telt meer dan 32.000 medewerkers. Delhaize Le Lion / De Leeuw maakt deel uit van Ahold Delhaize, een internationale distributiegroep die actief is in 11 landen met ongeveer 372.000 werknemers. Het netwerk van Ahold Delhaize telt bijna 6 700 winkels, waar wekelijks bijna 50 miljoen klanten hun boodschappen doen. *Bron AC Nielsen

Als eerste de laatste info, dagelijks nieuwe ideeën, recepten en video’s? Ga naar www.delhaize.be of volg Delhaize op Facebook, YouTube, Pinterest of Instagram.

Over Delhaize De Leeuw

Delhaize De Leeuw
In februari 2021 telt  Delhaize De Leeuw maar liefst 820 winkels in België en LuxemburgHet winkelnetwerk bestaat uit volgende formulessupermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize en Shop& Go. Via delhaize.be kunnen klanten online winkelen en hun producten afhalen bij de ophaalpunten of thuis laten bezorgen. Delhaizeklanten kunnen rekenen op een uitgebreid assortiment van meer dan 20.000 kwaliteitsproducten. Delhaize heeft een marktaandeel van 24,9% en telt meer dan 32.000 medewerkers. *Bron AC Nielsen

Ahold Delhaize
Delhaize maakt deel uit van de internationale retailgroep Ahold Delhaize die actief is in 10 landen met ongeveer 380.000 werknemers. Het netwerk van Ahold Delhaize telt bijna 7.000 winkels, waar wekelijks bijna 54 miljoen klanten hun boodschappen doen.

Delhaize De Leeuw
Brusselsesteenweg 347, 1730 Kobbegem