PressRelease_2019_07-16_vinrose

Brussel - Roséwijn zit al jaren sterk in de lift en dit jaar wordt het de drank bij uitstek op een warme zomerdag . In 2018 werd er al ongeveer 8 miljoen liter rosé verkocht bij Delhaize en dit jaar verwachten we nogmaals een verkoopsstijging van meer dan 15%. Alleen al voor deze zomer reserveerde Delhaize niet minder dan 4 miljoen flessen, een record.

Rosé wordt het hele jaar door verkocht en gedronken, maar in de zomer wordt hij extra gesmaakt. Door het succes van deze wijn, stijgt de verkoop bij Delhaize jaar na jaar. Alleen al in de zomer verwacht Delhaize om meer dan 4 miljoen flessen te verkopen in de winkels!

Met zijn delicate en licht geparfumeerde smaak is rosé de ideale verfrissende wijn. Delhaize stelt een assortiment van 170 roséwijnen voor, waaronder 115 flessen van 75 cl. De maand belooft een feestelijke en smakelijke maand te worden. In de tuinen worden de barbecues aangestoken, in de stad lopen de terrassen vol, allemaal ideale omstandigheden om een goede fles rosé te kraken.

Delhaize biedt een selectie authentieke, smakelijke en kwalitatieve rosés aan voor op zomeravonden of bij barbecues met familie en vrienden! 75% van het assortiment van Delhaize bestaat uit Franse roséwijnen, voornamelijk uit de Provence en de Languedoc, regio’s waar de expertise deel uitmaakt van de geschiedenis. Rosé is een wijn met delicate en verfijnde aroma's, die een technische en nauwkeurige bereiding vereist.

Alcoholvrije rosé?

Rosé staat bekend om zijn variëteiten: zoet of droog, fruitig of vol, en er bestaan ook alcoholvrije wijnen. Voortbouwend op hun succes kent de verkoop van alcoholvrije rosés een stijging van 15%. Vanaf nu kan iedereen dus tijdens de zomer van dit verfrissende drankje genieten.

Ontdek de roséselectie van Delhaize voor bij eenvoudige maaltijden, voorgerechten of desserts, met of zonder alcohol, voor deze zomer.

Pink Flamingo Gris de Gris
Streek: Languedoc
€6,99

Les Truffiers Rosé
Streek: Rhône
€4,99

Côte des Roses
Streek: Languedoc
€8,99

Mareuil
Streek: Loire
€6,49

Edenvine Rosé

Laat je verleiden door deze alcoholvrije rosé, met minder calorieën dan een wijn met alcohol maar even lekker!
Land van herkomst: Australië
€5,99

External Communications Manager Delhaize België
rdekelver@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 21 11

Communications Manager Delhaize België
kghozzi@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 21 11

Delhaize Le Lion / De Leeuw

In januari 2020 telt het netwerk van Delhaize Le Lion/De Leeuw maar liefst 800 winkels. Met de verschillende winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize, Shop& Go en Fresh Atelier) in België en Luxemburg kan er een unieke winkelervaring en een hoogstaande dienstverlening worden aangeboden. Klanten kunnen ook online winkelen via www.delhaize.be en hun producten afhalen bij de ophaalpunten of thuis laten bezorgen. Delhaize biedt een uitgebreid assortiment van meer dan 20.000 kwaliteitsproducten aan. Dankzij zijn 8 huismerken (365, Delhaize, Taste of Inspirations, Delhaize Bio, Delhaize Extra, Delhaize Eco, Delhaize No Gluten & Delhaize Veggie) kan Delhaize aan alle noden van de klanten voldoen. Delhaize, dat in 2019 een omzet behaalde van meer dan 5 miljard euro en een marktaandeel van 24,1%* had in België, telt meer dan 32.000 medewerkers. Delhaize Le Lion / De Leeuw maakt deel uit van Ahold Delhaize, een internationale distributiegroep die actief is in 11 landen met ongeveer 372.000 werknemers. Het netwerk van Ahold Delhaize telt bijna 6 700 winkels, waar wekelijks bijna 50 miljoen klanten hun boodschappen doen. *Bron AC Nielsen

Als eerste de laatste info, dagelijks nieuwe ideeën, recepten en video’s? Ga naar www.delhaize.be of volg Delhaize op Facebook, YouTube, Pinterest of Instagram.

Over Delhaize De Leeuw

Delhaize De Leeuw
In februari 2021 telt  Delhaize De Leeuw maar liefst 820 winkels in België en LuxemburgHet winkelnetwerk bestaat uit volgende formulessupermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize en Shop& Go. Via delhaize.be kunnen klanten online winkelen en hun producten afhalen bij de ophaalpunten of thuis laten bezorgen. Delhaizeklanten kunnen rekenen op een uitgebreid assortiment van meer dan 20.000 kwaliteitsproducten. Delhaize heeft een marktaandeel van 24,9% en telt meer dan 32.000 medewerkers. *Bron AC Nielsen

Ahold Delhaize
Delhaize maakt deel uit van de internationale retailgroep Ahold Delhaize die actief is in 10 landen met ongeveer 380.000 werknemers. Het netwerk van Ahold Delhaize telt bijna 7.000 winkels, waar wekelijks bijna 54 miljoen klanten hun boodschappen doen.

Delhaize De Leeuw
Brusselsesteenweg 347, 1730 Kobbegem