Delhaizesupermarkt Kortrijk Sint-Rochus volledig vernieuwd volgens gloednieuw supermarktconcept
De inwoners van Kortrijk kunnen rekenen op de meest moderne Delhaizesupermarkt van Vlaanderen
14/05/20205 % korting voor alle klanten in de eerste twee weken
Kortrijk – Na een een volledige renovatie en heropbouw is de Delhaizesupermarkt Kortrijk Sint-Rochus klaar om haar klanten opnieuw te ontvangen. De winkel opent officieel de deuren op 14 mei om 8u00. Alle klanten ontvangen de eerste twee weken een korting van 5% op al hun aankopen. Alle veiligheidsmaatregelen naar aanleiding van de coronacrisis zullen ook in deze winkel toegepast worden. De renovatie van Delhaize Kortrijk Sint Rochus heeft meer dan een jaar geduurd en werd van top tot teen gerenoveerd. Het resultaat mag er zijn want de winkel is mooier en gezelliger dan ooit. Na een grondige bevraging en analyse van de behoeften van haar klanten ontwikkelde Delhaize dit volledig nieuwe winkelconcept waarin wordt afgestapt van de klassieke inrichting, ten voordele van een concept met de focus op convenience, inspiratie en innovatie. Het nieuwe winkelconcept speelt in op de steeds evoluerende verwachtingen van de klant. Met andere woorden, in de nieuwe Delhaizesupermarkt Kortrijk Sint-Rochus staan de klant en beleving meer dan ooit centraal.
Om de dagelijkse boodschappen gemakkelijk, aangenaam en ontspannend te maken, heeft Delhaize alle registers opengetrokken in supermarkt Sint-Rochus. En hoe. “Licht, ruimte, inspiratie via een uitgebreid assortiment van kwaliteitsvolle en gezonde producten, service en winkelcomfort zijn de kernwoorden van de nieuwe Delhaizesupermarkt Sint-Rochus” zegt Annelies Bekaert, directeur van supermarkt Sint-Rochus.
“Delhaize in de Loofstraat is een begrip in Kortrijk. Zo goed als elke Kortrijkzaan is er ooit al eens binnen geweest. De Oude Dame is nu helemaal opgefrist. Corona of niet. Ze is klaar om weer veel Kortrijkse gezinnen gelukkig te maken. Ik wens het Team Delhaize en alle medewerkers heel veel succes in hun vernieuwde werkplek." zegt Vincent Van Quickenborne, burgemeester Stad Kortrijk.
Belangrijke nieuwigheden van dit concept:
- Een intuïtiever winkelparcours voor de klant
- Nieuwe assortimenten en diensten bij tal van productcategorieën
- Huisbereide sushi en de foodmaker saladbar
- Een nieuwe beenhouwerij 2.0 met een bedieningsstand
- Biozaden, -noten en -granen ook beschikbaar in bulk
- Herbruikbare katoenen zakken voor de afdelingen fruit & groenten en bakkerij
- Online toegang tot een aanvullend assortiment voor leveringen in de winkel of thuis
- De mogelijkheid om elke week langs het winkelparcours kwalitatieve en/of verrassende producten te proeven
- Daarnaast voorziet het winkelconcept ook een ingekort winkelparcours voor gehaaste klanten op zoek naar efficiëntie
- Een Kids corner en een coffee corner, voor een ontspannen moment voor ouders en kinderen (Wegens de coronamaatregelen zullen deze later in gebruik genomen worden.)
Delhaize wil haar klanten verrassen en inspireren en zet daarom in op nieuwe innovatieve diensten en producten. De klant kan hier ondermeer kennismaken met de gloednieuwe aperocorner voor een geslaagde aperifief. Ook de sushistand en de Foodmaker saladbar zullen ervoor zorgen dat de klant zal kunnen genieten van lekkere vernieuwende producten.
En daarenboven maken we gebruik van herbruikbare katoenen broodzakken in de strijd tegen overtollige verpakkingen. Verder vindt de klant in de versdriehoek fruit & groenten, bereide maaltijden, sushi, vis, vlees en het vegetarische gamma. Nieuw hier is ook de beenhouwerij met een bedieningsstand. Ten slotte wordt het beste van charcuterie en kaas aangeboden in een nieuwe presentatie. De manier waarop de producten aan de klanten worden gepresenteerd is radicaal veranderd: heel de versdriehoek bestaat uit lage meubels, waardoor de klant een overzicht krijgt tot aan de ateliers van de slagerij, sushi en vis. Onze klanten zullen in een oogwenk hun verse producten kunnen inslaan en kunnen er ook vragen stellen aan onze servicemedewerkers die hun producten door-en-door kennen.
“Delhaize luistert meer dan ooit naar haar klanten om zo nog beter te kunnen inspelen op de actuele behoeften. Ik ben van mening dat we hier met dit vernieuwde winkelconcept perfect in geslaagd zijn. En ik ben ervan overtuigd dat onze klanten net hetzelfde zullen denken.”, zegt Annelies Bekaert, winkeldirecteur van Delhaize Kortrijk Sint-Rochus.
Een ruimere keuze van producten
Bij Delhaize weten we dat onze klanten bij de keuze van voeding veel belang hechten aan de smaak. Met dit nieuwe winkelconcept vinden klanten sneller de weg naar de categorieën via dewelke Delhaize meer dan ooit de rol van specialist wil vervullen: in de eerste plaats granen, pasta’s en peulvruchten, en natuurlijk onze wijnen en alcoholische dranken, met de ondersteuning van onze experts. Voor het eerst worden de categorieën koffie en chocolade samen gepresenteerd, in de buurt van de wijn.
Delhaize speelt verder in op de toenemende vraag naar bioproducten en stelt haar bio-assortiment extra in de kijker. De bioproducten worden per categorie samen geplaatst. Het milieu wordt ook hier niet vergeten, want Delhaize biedt hier bionoten, -zaden en -granen aan in bulk.
Delhaize Kortrijk Sint Rochus in enkele cijfers
- 54 medewerkers
- 2066 m² verkoop-oppervlakte
- 175 parkeerplaatsen waarvan het grootste deel ondergronds
- 15 000 producten
- 6 kassa’s en 6 quickscans
Het nieuwe concept werd uitgewerkt met het oog op een zo logisch mogelijke aankoopervaring. De afdeling fruit & groenten bevindt zich op de beste plaats in dat parcours en de afdeling diepvries aan het einde ervan, uiteraard om de koude keten zo goed mogelijk te bewaren. De verlichting en de aankleding van de winkel werden aangepast en geoptimaliseerd met het oog op een nog aangenamere winkelervaring.
De promoties in de winkel zijn competitief, zichtbaarder en makkelijker toegankelijk. Tenslotte zal het winkelen ook aangenamer zijn voor jong en oud. Delhaize creëerde een Kids Corner voor de allerkleinsten. Hier kunnen kinderen zich amuseren terwijl hun ouders genieten van een gratis kopje Delhaize-koffie uit de automaat die aanwezig is in elke vernieuwde supermarkt. Wegens de coronamaatregelen zal deze tijdelijk gesloten blijven.
E-commerce
Delhaize Sint-Rochus speelt ook de e-commerce kaart uit. Binnenkort opent er dan ook een Collect-punt waarbij klanten hun online-boodschappen kunnen afhalen.
Duurzaamheid
Duurzaamheid is en blijft een prioriteit voor Delhaize, ook in Sint-Rochus. Er wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van natuurlijk daglicht om zo minder energie te verbruiken. Ook isolatie en warmterecuperatie wordt toegepast. Een primeur in deze winkel is de Revolta-technologie waarbij batterijen van elektrische wagens een tweede leven krijgen als back-up energiebron in geval van elektriciteitspanne. Voorheen werden hiervoor generatoren op fossiele brandstof gebruikt maar nu zetten we hiervoor een duurzaam alternatief in. Dit is een primeur in Vlaanderen.
Delhaize-supermarkt Sint-Rochus is gelegen in de Pater Beckstraat 47, 8500 Kortrijk
De winkel is open van maandag tot zaterdag van 08u00 tot 20u00 en op vrijdag tot 21u00.
Delhaize Le Lion / De Leeuw
In januari 2020 telt het netwerk van Delhaize Le Lion/De Leeuw maar liefst 800 winkels. Met de verschillende winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize, Shop& Go en Fresh Atelier) in België en Luxemburg kan er een unieke winkelervaring en een hoogstaande dienstverlening worden aangeboden. Klanten kunnen ook online winkelen via www.delhaize.be en hun producten afhalen bij de ophaalpunten of thuis laten bezorgen. Delhaize biedt een uitgebreid assortiment van meer dan 20.000 kwaliteitsproducten aan. Dankzij zijn 8 huismerken (365, Delhaize, Taste of Inspirations, Delhaize Bio, Delhaize Extra, Delhaize Eco, Delhaize No Gluten & Delhaize Veggie) kan Delhaize aan alle noden van de klanten voldoen. Delhaize, dat in 2019 een omzet behaalde van meer dan 5 miljard euro en een marktaandeel van 24,1%* had in België, telt meer dan 32.000 medewerkers. Delhaize Le Lion / De Leeuw maakt deel uit van Ahold Delhaize, een internationale distributiegroep die actief is in 11 landen met ongeveer 372.000 werknemers. Het netwerk van Ahold Delhaize telt bijna 6 700 winkels, waar wekelijks bijna 50 miljoen klanten hun boodschappen doen. *Bron AC Nielsen
Als eerste de laatste info, dagelijks nieuwe ideeën, recepten en video’s? Ga naar www.delhaize.be of volg Delhaize op Facebook, YouTube, Pinterest of Instagram.
Contact