Nieuwe delhaize shop&go commerce opent vandaag
Winkelopeningen

Nieuwe delhaize shop&go commerce opent vandaag

Een proximiteitswinkel voor rue du Commerce in Brussel

BRUSSEL – De nieuwe Delhaize Shop&Go Commerce opent zijn deuren voor de klanten op 27 februari 2020. Deze opening ligt in lijn met de strategie van Delhaize België, waarvan de voortdurende uitbreiding van haar winkelnetwerk één van de belangrijkste pijlers is. Delhaize wil de consumenten een buurtwinkel aanbieden die beantwoordt aan alle moderne vereisten, alsook aan de dagelijks behoeften van iedereen. De consument is steeds op zoek naar gebruiksgemak. Shop&Go Commerce legt de nadruk op het ‘convenience’-aspect, namelijk een goed gelegen, kleinere winkel, met ruime openingsuren en een gezellige sfeer. Het aanbod is er gevarieerd en samengesteld uit verse kwaliteitsproducten die lokaal en gebruiksvriendelijk zijn. Zo vindt de klant er een atelier met warme gerechten, een saladbar, maar ook versbereide broodjes.

Altijd een Delhaize in de buurt

De Delhaize Shop&Go Commerce zal voor het eerst opengaan op 27 februari 2020. “Shop&Go Commerce onderscheidt zich door zijn lichtheid, de inspiratie die hij uitademt dankzij zijn ruime assortiment gezonde en kwaliteitsproducten, maar ook door de proximiteit, service en aankoopcomfort die hij de klanten aanbiedt. Wij willen dat Delhaize nog dichter bij zijn klanten staat met deze nieuwe winkel. Onze winkel beantwoordt aan de verwachtingen van onze klanten: we bieden een assortiment van inspirerende en kwalitatieve producten aan, waaronder snelle oplossingen, maar we spelen ook de nabijheidskaart, in alle betekenissen van het woord”, verklaart Francis Vanclaire, zelfstandige uitbater van deze Shop&Go. België en Luxemburg beschikken over een stevig netwerk van 135 Shop&Go-winkels.

Sleutelcijfers

• 135 Shop&Go-winkels in België en Luxembourg
  • 150m² : gemiddelde oppervlakte per winkel
  • 900 000/week : aantal klanten per week (+11% vs. 2014)
  • 1500 tot 3000 productreferenties per Shop&Go

Shop&Go biedt het beste van Delhaize

Sinds enkele jaren vragen de klanten steeds meer naar proximiteitswinkels, inclusief kleine proximiteitswinkels langs snelwegen, in stadscentra en in stations en metrohaltes. De Delhaize Shop&Go Commerce richt zich hoofdzakelijk op klanten die onderweg zijn en praktische producten die kant-en-klaar zijn of ter plaatse gebruikt kunnen worden, zoals broodjes, verse bereide maaltijden, sushi, tussendoortjes, vruchtensappen, koffie, croissants, enz.
​Bovendien vindt de klant er basisproducten zoals in de versrayon of droge voeding: fruit, melk, pasta, ontbijtproducten, enz. Met andere woorden, de buurtbewoners kunnen er ook hun dagelijkse boodschappen komen doen.
​In Shop&Go Commerce vindt de consument zo'n 3000 productreferenties, met de nadruk op vers (30% van het gamma) en gemak. Delhaize is altijd trots geweest op haar verse producten en wil zich nog meer onderscheiden in die rayons. De klant vindt er een indrukwekkend aanbod aan nationale merken en huismerken, alles van onberispelijke kwaliteit en aan de beste marktprijzen. Ook een atelier met warme gerechten en een saladbar staan er ter beschikking van de klant.

Lokale integratie

Shop&Go Delhaize wil zich vooral integreren in de buurt. “Deze winkel zorgt voor 4 nieuwe jobs en we proberen mensen uit de buurt te vinden om die in te vullen. We denken dat dat al een eerste stap is in de integratie in de buurt, maar deze integratie wordt concreter als onze enthousiaste en gemotiveerde medewerkers iedere dag contact hebben met de klanten”, voegt Francis Vanclaire eraan toe. “We werken met mensen die een passie hebben voor voeding. Ze zullen voortdurend opleidingen volgen om het beste van de moderne retailwereld aan te bieden: nabijheid, aangename omgeving, zeer soepele openingsuren en producten van onberispelijke kwaliteit.”

Ruime openingsuren

Opdat de klanten op ieder moment hun boodschappen zouden kunnen doen, is Shop&Go Commerce 6 dagen op 7 geopend, van maandag tot vrijdag van 7 tot 20u en op zon- en feestdagen van 7 tot 20u.
De nieuwe Shop&Go Commerce is gelegen in rue du Commerce 76/78, 1000 Brussel.

Delhaize Le Lion / De Leeuw

In januari 2020 telt het netwerk van Delhaize Le Lion/De Leeuw maar liefst 800 winkels. Met de verschillende winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize, Shop& Go en Fresh Atelier) in België en Luxemburg kan er een unieke winkelervaring en een hoogstaande dienstverlening worden aangeboden. Klanten kunnen ook online winkelen via www.delhaize.be en hun producten afhalen bij de ophaalpunten of thuis laten bezorgen. Delhaize biedt een uitgebreid assortiment van meer dan 20.000 kwaliteitsproducten aan. Dankzij zijn 8 huismerken (365, Delhaize, Taste of Inspirations, Delhaize Bio, Delhaize Extra, Delhaize Eco, Delhaize No Gluten & Delhaize Veggie) kan Delhaize aan alle noden van de klanten voldoen. Delhaize, dat in 2019 een omzet behaalde van meer dan 5 miljard euro en een marktaandeel van 24,1%* had in België, telt meer dan 32.000 medewerkers. Delhaize Le Lion / De Leeuw maakt deel uit van Ahold Delhaize, een internationale distributiegroep die actief is in 11 landen met ongeveer 372.000 werknemers. Het netwerk van Ahold Delhaize telt bijna 6 700 winkels, waar wekelijks bijna 50 miljoen klanten hun boodschappen doen. *Bron AC Nielsen

Als eerste de laatste info, dagelijks nieuwe ideeën, recepten en video’s? Ga naar www.delhaize.be of volg Delhaize op Facebook, YouTube, Pinterest of Instagram.