Iedere donderdag nieuwe promoties
Jouw boodschappen, altijd en overal
Gratis ophalen in de winkel vanaf €150
Bezorgd tot aan je voordeur van 7u tot 21u
Gepersonaliseerde voordelen met je SuperPlus-kaart
Delhaize zet ambitieus winkelexpansieplan verder ondanks coronacrisis
Terug
Winkelopeningen

Delhaize zet ambitieus winkelexpansieplan verder ondanks coronacrisis

23 nieuwe Delhaizewinkels geopend in eerste jaarhelft Ambitie om 30-tal nieuwe winkels te openen in tweede jaarhelft Versterkt netwerk van proximiteitswinkels om aan de verhoogde vraag te voldoen

Brussel – In de eerste jaarhelft van 2020 openden 23 nieuwe Delhaizewinkels hun deuren voor de klanten. Delhaize herbekijkt constant zijn winkelnetwerk en merkt al enige tijd een verhoogde vraag naar proximiteitswinkels. Meer mensen verkiezen hun boodschappen te doen in een winkel dicht bij hen in de buurt. Tijdens de coronacrisis werd deze trend herbevestigd en Delhaize speelt met dit expansieplan duidelijk in op de behoefte van de klant.

Story image

Eerste jaarhelft 2020 positief – 23 nieuwe winkels
Maar liefst 23 nieuwe Delhaizewinkels openden hun deuren vanaf begin januari tot en met eind juni. Het gaat meer precies om 3 AD Delhaize’s, 4 Proxy Delhaize’s, 13 Shop&Go’s en 3 Fresh Ateliers. Allen samen goed voor een oppervlakte van 10.500 m², het equivalent van 2 voetbalvelden. Nieuwe winkels betekent ook nieuwe Delhaize collega’s, zo’n 181 nieuwe medewerkers in totaal.

De food retailer wil een volledig aanbod van winkels aanbieden aan zijn klanten. Zo wordt ingezet op een ruim aanbod van kleinere winkels in de buurt maar ook grote winkels voor ieders behoefte. Ook de klanten die verkiezen om hun online aankopen te doen, kunnen terecht op delhaize.be om hun boodschappen thuis te laten bezorgen of af te halen in een Delhaizewinkel via Collect.

Tweede jaarhelft 2020 – Ambitie om 30-tal nieuwe winkels te openen – Focus op proximiteit
Ook in de tweede jaarhelft zullen een 30-tal Delhaizewinkels hun deuren voor het eerst openen voor het publiek. Delhaize zet zo zijn expansieplan verder en legt de focus hierbij op proximiteitswinkels.

De Coronacrisis heeft Delhaize veel geleerd. Een belangrijke vaststelling is dat de klanten een sterke voorkeur hadden voor winkels in hun buurt, de zogenaamde proximiteitswinkels. Het grote voordeel van lokale winkels zijn de aangepaste openingsuren, de band met de lokale gemeenschap en natuurlijk ook de proximiteit. Daarnaast voorziet Delhaize ook een lokaal aangepast aanbod in zijn buurtwinkels om tegemoet te komen aan de vraag van de klant. Een aantal voorbeelden zijn de hoevechoco en rijstpap van De Melkweg, ambachtelijke producten uit een boerderij in Tielen. Ook Storme, een Henegouws koffiemerk, ligt in de lokale AD en Proxy Delhaize’s in Henegouwen. Hiermee wordt de link met de lokale gemeenschap versterkt en creëert Delhaize zo ook meer visibiliteit en afzetmarkt voor deze lokale producten.

Story image

Delhaize heeft dus niet stilgezeten. Niet enkel voor haar aangesloten zelfstandige winkels maar ook voor haar geïntegreerde winkels. Er werden namelijk 3 geïntegreerde supermarkten volledig vernieuwd volgens het nieuwe winkelconcept. In de tweede helft van 2020 zullen 4 Delhaizewinkels gerenoveerd worden.

Delhaize Le Lion / De Leeuw

In januari 2020 telt het netwerk van Delhaize Le Lion/De Leeuw maar liefst 800 winkels. Met de verschillende winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize, Shop& Go en Fresh Atelier) in België en Luxemburg kan er een unieke winkelervaring en een hoogstaande dienstverlening worden aangeboden. Klanten kunnen ook online winkelen via www.delhaize.be, en hun producten afhalen bij de ophaalpunten of thuis laten bezorgen. Delhaize biedt een uitgebreid assortiment van meer dan 20.000 kwaliteitsproducten aan. Dankzij zijn 8 huismerken (365, Delhaize, Taste of Inspirations, Delhaize Bio, Delhaize Extra, Delhaize Eco, Delhaize No Gluten & Delhaize Veggie) kan Delhaize aan alle noden van de klanten voldoen. Delhaize, dat in 2019 een omzet behaalde van meer dan 5 miljard euro en een marktaandeel van 24,1%* had in België, telt meer dan 32.000 medewerkers. Delhaize Le Lion / De Leeuw maakt deel uit van Ahold Delhaize, een internationale distributiegroep die actief is in 11 landen met ongeveer 372.000 werknemers. Het netwerk van Ahold Delhaize telt bijna 6 700 winkels, waar wekelijks bijna 50 miljoen klanten hun boodschappen doen. *Bron AC Nielsen

Als eerste de laatste info, dagelijks nieuwe ideeën, recepten en video’s? Ga naar www.delhaize.be of volg Delhaize op Facebook, YouTube, Pinterest of Instagram.

Contact

Roel Dekelver
Roel Dekelver Director Communications & Stakeholder Management