Iedere donderdag nieuwe promoties
Jouw boodschappen, altijd en overal
Gratis ophalen in de winkel vanaf €150
Bezorgd tot aan je voordeur van 7u tot 21u
Gepersonaliseerde voordelen met je SuperPlus-kaart
Delhaize verkoopt 20% meer ijsjes door het mooie weer
Terug
Beter eten

Delhaize verkoopt 20% meer ijsjes door het mooie weer

Bij Delhaize is er een breed gamma van ijsjes, waaronder enkele met Nutri-Score A of B

Brussel - De zomer is in het land en dat voel je: terrasjes doen, barbecuën, aperitieven, ... maar ook ijsjes eten! Delhaize ziet een merkbare stijging in de verkoop van ​ ijsjes en onthult nieuwe producten die het ijsjesassortiment nog aantrekkelijker maken voor jong en oud.

 

Delhaize verwacht 20% meer ijsjes te verkopen

IJsjes waren erg populair in 2020 toen we voor het eerst met z’n allen in lockdown gingen. Vooraleerst kozen Belgen massaal voor meer basisproducten uit de diepvriesafdeling: groenten, vis, aardappelen, ... Daarnaast kende de verkoop van roomijs, ijsjes en sorbet een sterke groei. Zo’n sterke groei zelfs dat Delhaize een groei van 20% opmerkt sinds mei 2020. Sinds het terug mooi weer is in België, genieten mensen steeds vaker van een ijsje op straat, in het park of thuis. Veel producten worden sterk door het weer beïnvloed. Onder meer barbecuevlees en verschillende soorten dranken, maar ijs is en blijft het product dat het sterkst wordt beïnvloed door het weer. Maar liefst 87% van de omzet van die producten vindt plaats tijdens de zomer. Daar is een eenvoudige verklaring voor: ijs is verfrissend, maar ook erg lekker wanneer het zo warm is.

Trends voor de zomer van 2021

Bij Delhaize zijn aan het begin van de zomer verschillende stijgingen en trends waargenomen. Ten eerste blijft de verkoop van premium-ijs in potjes stijgen (vooral Ben & Jerry's). De omzet van multipack-producten – met andere woorden, verschillende individueel verpakte ijsjes in één verpakking – is ook exponentieel gestegen. Daarnaast wordt veganistisch en lactosevrij ijs steeds populairder bij de consument. De verkoop steeg namelijk met 12%. Tot slot viel Delhaize op met enkele exclusieve en evenwichtige producten met een betere Nutri-Score (A/B): Claudi & fin, Nice by nature, het ‘Delhaize Low Sugar’-assortiment en de Oppo sticks.

Producten en innovaties die je deze zomer zeker niet mag missen

Delhaize biedt al enkele producten van de abdij van Averbode aan, zoals kaas, brood, bier, mosterd en peperkoek. Al deze producten hebben dezelfde kernwoorden: lokale ingrediënten, vakmanschap, een korte keten en kwaliteit. Ambachtelijk ijs, bereid met verse melk van de abdij van Averbode, vervolledigt nu het ijsgamma. Men kan kiezen uit drie smaken: de klassieke "vanille", de verrukkelijke "walnoot met honing" en de verrassende "mokka met speculaasstukjes". Alle drie de smaken (in potjes van 0,5 liter) zijn verkrijgbaar in alle Delhaize supermarkten. Door deze producten te kopen, kan de consument niet alleen genieten van heerlijk, kwalitatief en fairtrade ijs, maar ook het Heide Atelier en andere sociale projecten van de abdij steunen. Een andere innovatie die haar intrede doet in de rekken zijn de "Fruit Sticks" van het Delhaize huismerk. Deze nieuwe fruitijsjes van Delhaize zijn gemaakt van sorbetijs met 53-56% vruchtenpuree - dus geen sap of concentraat. De ijsjes zijn veganistisch, bevatten geen toegevoegde smaak- en kleurstoffen, hebben Nutri-Score B, zijn gemaakt in België. De ideale verfrissing op warme zomerdagen, maar ook een heerlijk en gezond tussendoortje. 

 

Er zijn ook ijsjes voor specifieke doelgroepen: ijsjes van Alpro en Ben & Jerry's die zowel lactosevrij als veganistisch zijn. Een selectie van de ijsjes van het huismerk van Delhaize (mokka, aardbei, karamel en vanille) bevat minder suiker aangezien er gebruikt werd gemaakt van de natuurlijke zoetstof Zusto.

Voor wie een verfrissend ontbijt wil, biedt Delhaize diepvriesfruitmixen van het merk Holy Berry aan. Zo kan je thuis je eigen Açai bowl samenstellen, een gezond en trendy ontbijt. Klanten vinden bij Delhaize drie verschillende varianten: de Pulp-versie, de versie met stukjes framboos en mango of die met bosbessen en bananen.

 


Roel Dekelver
Roel Dekelver Director Communications & Stakeholder Management
Karima Ghozzi
Karima Ghozzi External Communications Manager