Iedere donderdag nieuwe promoties
Jouw boodschappen, altijd en overal
Gratis ophalen in de winkel vanaf €150
Bezorgd tot aan je voordeur van 7u tot 21u
Gepersonaliseerde voordelen met je SuperPlus-kaart
Verkoop van Kleine Leeuw-producten stijgt met 15% bij Delhaize
Terug
Beter eten

Verkoop van Kleine Leeuw-producten stijgt met 15% bij Delhaize

Delhaize breidt gamma scherp geprijsde producten uit met 100 extra artikelen en biedt zo antwoord op huishoudbudgetten onder druk

Asse, 9 november 2022. Vanaf morgen breidt Delhaize haar assortiment van Kleine Leeuwtjes uit met nog eens 100 producten. Hiermee doet de retailer een extra inspanning om klanten te helpen hun huishoudbudget slim te besteden. Met een stijgende verkoop van 15% voor de scherp geprijsde ‘Kleine Leeuwtjes’ biedt de retailer duidelijk een antwoord op de behoeften van de klanten, wiens budget ondertussen al maanden onder druk staat. Samen met de 10% korting op verse producten met Nutri-scores A en B voor houders van de Superpluskaart, kadert deze uitbreiding van het gamma Kleine Leeuw-producten in de algemene aanpak van Delhaize om evenwichtig en kwalitatief eten toegankelijk te maken. 

In juni van dit jaar liet Delhaize zijn kleine leeuwtjes los op haar klanten en sindsdien geven 500 scherp geprijsde huismerkproducten de koopkracht van heel veel mensen een duwtje in de rug. De actie blijkt een groot succes want sinds de start ervan in juni ziet Delhaize een stijging van 15% in de verkoop van de Kleine Leeuwtjes, in vergelijking met de periode ervoor. “Dit cijfer toont aan dat onze actie een antwoord biedt op de behoeften van onze klanten”, zegt Xavier Piesvaux, CEO van Delhaize. “Zij zijn duidelijk op zoek naar manieren om hun huishoudbudget te optimaliseren en vinden bij ons lekkere, gezonde en kwalitatieve producten voor een scherpe prijs. We zijn vastberaden om blijvend inspanningen te doen om klanten betaalbaar en evenwichtig te doen eten”, aldus Piesvaux. 

Van bij het begin maakte Delhaize duidelijk dat de Kleine Leeuw, Kleine Prijs-actie niet om een ‘one off’ ging, maar om een structureel engagement naar haar klanten toe. Door vandaag nog eens 100 extra Kleine Leeuw-producten met competitieve prijzen toe te voegen, zet Delhaize deze belofte extra kracht bij. De toegevoegde producten zijn vooral seizoensproducten en nog meer basisproducten die een antwoord bieden op de dagelijkse behoeften van de Delhaize klant, zoals muesli, afwasmiddel, toiletpapier, kaas, noten,...). Met deze extra 'Kleine Leeuwtjes’ bestaat het gamma vanaf nu uit ongeveer 600 scherp geprijsde producten.  

Kleine Leeuw, hoge nood  

Het huishoudbudget van heel wat gezinnen staat ondertussen al maanden onder druk en consumenten zijn genoodzaakt om hun beschikbare financiële middelen zo slim mogelijk te besteden. “De 100 extra producten die we toevoegen aan ons ‘Kleine Leeuw’-gamma komen er dus uit noodzaak en als antwoord op de alsmaar dalende koopkracht van onze klanten”, vertelt Xavier Piesvaux, CEO van Delhaize. “Sinds de start van de ‘Kleine Leeuw, Kleine Prijs’-actie ongeveer 5 maanden geleden, is het leven alleen maar nóg duurder geworden. Met het eindejaar dat voor de deur staat wil Delhaize een extra inspanning leveren. Door het gamma uit te breiden geven we onze klanten dat extra, voor sommigen broodnodige, duwtje in de rug”. 
​ 

Huismerkproducten in de lift 

Naast het succes van de Kleine Leeuwtjes (die allemaal huismerkproducten zijn), doet de gehele categorie huismerkproducten het beter dan ooit bij Delhaize. Er is een opmerkelijke sinds de start van het schooljaar. “We zien een duidelijke verandering van koopgedrag in het voordeel van onze huismerkproducten vanaf begin september”, vertelt Xavier Piesvaux. “De verklaring daarvoor ligt voor de hand: september is voor veel huishoudens een dure maand met schoolfacturen, lidgeld voor hobby’s, enz .... Tijdens deze periode en zeker nu de koopkracht van velen onder zo’n grote druk staat, gaan mensen actief op zoek naar kwalitatieve producten voor een lagere prijs”. 

–10% op vers 

Met de Superplus getrouwheidskaart krijgt iedereen 10% korting op verse producten met Nutri-Score A en B, wanneer je de vorige maand een minimum aankoopbedrag van 99 euro had. Hiermee toont Delhaize aan dat evenwichtig en betaalbaar eten hand in hand kunnen gaan en dat ze alles in het werk stelt om klanten, ongeacht hun budget, te ondersteunen om gezondere eetgewoontes te ontwikkelen.  

De 100 extra Kleine Leeuw-producten zijn, bovenop de bestaande selectie van 500 producten, vanaf morgen (10 november 2022) beschikbaar in alle Delhaizewinkels.