Iedere donderdag nieuwe promoties
Jouw boodschappen, altijd en overal
Gratis ophalen in de winkel vanaf €150
Bezorgd tot aan je voordeur van 7u tot 21u
Gepersonaliseerde voordelen met je SuperPlus-kaart
Winterprik heeft invloed op aankoopgedrag klanten Delhaize
Terug
Beter leven

Winterprik heeft invloed op aankoopgedrag klanten Delhaize

Opmerkelijke stijging van verkoop soepen, wintergroenten en strooizout

Aantal bestellingen via e-commerce is verdubbeld

België heeft te maken met een stevige winterprik waarbij de temperaturen stevig onder nul gaan, zelfs overdag. Bij dit winters weerfenomeen merken we ook bij Delhaize dat de klanten hun aankoopgedrag sterk aanpassen. Zo zien we een duidelijke stijging van de verkoop van producten die typisch tijdens koude dagen worden gekocht, maar ook meer bestellingen en thuisleveringen via de website www.delhaize.be

 

3 vaststellingen voor deze winterprik

  • Stijging van de verkoop van citrusvruchten en vaste wintergroenten (kolen, spruiten, prei, wortel en ajuin)
  • Stijging van de verkoop van puree, warme soepen, lasagne en quiches
  • Stijging van verkoop strooizout

Groenten en fruit

Zowel de citrusvruchten als de vaste wintergroenten zoals kolen, spruiten, prei, wortel en ajuin kennen een sterke stijging. Ook de fruitsappen krijgen door de eerste koude een sterke boost. In het algemeen wordt een stijging waargenomen van 15% op deze producten met de verdubbeling van verkoop van de citrusvruchten als uitschieter.

Puree, warme soepen, lasagne en quiches

De verkoop van puree stijgt met 40 % met daarbij vooral een stijging van verse kroketten, gratin dauphinois en wortelpuree. Ook de warme soepen kennen een stijging van 50% waaronder vooral de BIO-tomatensoep, BIO-wortelsoep en kervelsoep. Tenslotte wordt ook een lichte stijging in de verkoop waargenomen van lasagnes en quiches.

Hulpmiddelen voor iedere dag

Het eerste product dat een forse stijging kent wanneer de temperaturen een duik nemen, is uiteraard strooizout. Delhaize heeft alles voorzien. De klanten kunnen hun zout nu in tonnen komen inslaan. Maar zout is niet het enige product dat het leven van de Belgen makkelijker maakt in de winter: ook aanmaakhout, ruitenwisservloeistof en antivriesmiddel staan klaar in de winkelrekken.

E-commerce

Wat er ook gebeurt, voor de Belgen die liever lekker warm thuis blijven, biedt Delhaize levering aan huis aan via haar website www.delhaize.be.  Het is het perfecte moment om je boodschappen te laten leveren, die je vanuit je warme huiskamer hebt besteld, op de datum en het tijdstip van jouw keuze. Deze periode tekent de thuisleveringsdienst een verdubbeling op van het aantal bestellingen op tenopzichte van vorig jaar. De Belgen, en vooral oudere personen, verkiezen voorzichtigheid en vermijden om de weg op te gaan in moeilijke omstandigheden. Er is nog capaciteit maar het is duidelijk dat veel mensen beroep zullen doen op de e-commercediensten van Delhaize.


Roel Dekelver
Roel Dekelver Head of External Communications Delhaize Belgium
Karima Ghozzi
Karima Ghozzi External Communications Manager Delhaize