Delhaize en Rode Kruis roepen iedereen op om bloed en plasma te geven
Beter leven

Delhaize en Rode Kruis roepen iedereen op om bloed en plasma te geven

Delhaize lanceert de “Donor Dates”

Ambitie: 40.000 bloeddonaties op 1 maand

Brussel – Bloed en plasma geven is letterlijk levensnoodzakelijk. Delhaize en het Rode Kruis willen de bevolking mobiliseren om massaal bloed of plasma te geven in één van de Rode Kruis centra. Via een speciale actie, de “donor dates”, is het de ambitie om op 4 weken tijd 40.000 mensen te overtuigen om bloed of plasma te doneren.

Vele Belgen hebben vroeg of laat extra bloed nodig. Daarvoor rekent het Rode Kruis op zoveel mogelijk mensen om bloed of plasma te doneren. Als structurele partner van het Rode Kruis wil Delhaize helpen en dat doen we met een speciale actie. Gedurende 4 weken organiseert Delhaize de “donor dates” waarbij mensen een afspraak kunnen maken in één van de vaste of mobiele donorcentra van het Rode Kruis. Ook binnen Delhaize zal er een campagne opgestart worden om haar 32.000 medewerkers op te roepen om bloed of plasma te geven. ​

De ambitie is om in die 4 weken maar liefst 40.000 mensen te overtuigen om bloed of plasma te doneren. Indien Delhaize hierin slaagt zal een extra donatie van 50.000 euro voorzien worden, bovenop de bestaande structurele en financiële ondersteuning. Om de actie extra te ondersteunen, krijgt Delhaize de hulp van enkele bloedambassadeurs zoals Kim Van Oncen, Tine Embrechts, Adrien Devyvere en Joelle Scoriels.

“We willen onze klanten helpen evenwichtiger te eten om zo hun gezondheid en weerstand te versterken. Dat is ook een missie van het Rode Kruis. Binnen onze rol als structurele partner willen we het Rode Kruis ​ dan ook ondersteunen om voldoende bloed en plasma in te zamelen. Daarom roepen we iedereen op om bloed of plasma te gaan geven. Want elke druppel kan helpen in het redden van een mensenleven. Ik zal alvast zelf bloed gaan geven, ik roep iedereen dan ook op om hetzelfde te doen”, zegt Xavier Piesvaux, CEO van Delhaize.

Delhaize structurele partner van Het Rode Kruis

In deze onzekere tijden, waarin non-profitorganisaties minder donaties krijgen terwijl hun activiteiten zwaar worden getroffen door de gezondheidscrisis, is Delhaize een trotse structurele partner van het Belgische Rode Kruis. Voor Delhaize past dit partnerschap met het Belgische Rode Kruis in haar strategie rond het bevorderen van een gezonde levensstijl. ​ Delhaize verbindt zich ertoe de NGO voor minstens 3 jaar te steunen door middel van een structurele en financiële samenwerking. Dankzij dit uitzonderlijke partnerschap zullen de Belgen, wanneer ze boodschappen doen, gemakkelijk een actieve bijdragen kunnen leveren tot de financiële en menselijke steun van het Belgische Rode Kruis.