Iedere donderdag nieuwe promoties
Jouw boodschappen, altijd en overal
Gratis ophalen in de winkel vanaf €150
Bezorgd tot aan je voordeur van 7u tot 21u
Gepersonaliseerde voordelen met je SuperPlus-kaart
Delhaize lanceert “from waste to taste” soepen
Terug
Beter eten

Delhaize lanceert “from waste to taste” soepen

5 verse soepen gemaakt van groentenoverschotten

100% vers – 100% Belgisch

90 ton groenten per jaar gered

Brussel (17 februari 2021) – Delhaize lanceert vanaf vandaag 5 zogenaamde “from waste to taste”-soepen, gemaakt van groentenoverschotten die anders nooit tot op de eettafel van de klanten zouden geraken. De soepen zijn 100% vers en gemaakt van Belgische groenten. Door dit project slaagt Delhaize erin op jaarbasis 90 ton groenten een tweede leven te geven. ​ Delhaize schat om per jaar 225.000 liter van deze verse soep te verkopen.

Strijd tegen voedselverspilling

Teveel voedsel wordt verspild en belandt eigenlijk nooit op ons bord. En daar wil Delhaize iets aan doen. Uit studies blijkt dat een derde van de geteelde groenten niet tot in de winkel geraken. Delhaize lost dit probleem deels op met zijn nieuwe soepen.. Concreet leveren verschillende Belgische producenten ons hun overschotten aan verse groenten en die worden dan gebruikt om heerlijke verse soep van te maken.

Vanaf vandaag lanceert Delhaize 5 soorten soep, allen met nutri-score B :

  • Knolseldersoep
  • Preisoep
  • Witte koolsoep
  • Broccolisoep
  • Tomatensoep met basilicum

Bij deze soepen volgt Delhaize zoveel als mogelijk de seizoenen zodat er binnenkort naargelang het succes nieuwe smaken gelanceerd zullen worden. De soepen zitten in een glazen fles van 75 cl en worden verkocht aan 2,49 euro per fles. De klant kan deze soepen in de fruit & groentenafdeling van Delhaize vinden.

Lion’s Footprint : minder plastic, minder CO², minder voedselverspilling

Dit project is geen “one shot” maar maakt deel uit van een breder programma waarin Delhaize haar maatschappelijke verantwoordelijkheid opneemt. In 2019 lanceerde Delhaize “The Lion’s Footprint”, een ambitieus duurzaamheidsplan waarmee het bedrijf zich 100% inzet voor het milieu en zo zijn ecologische voetafdruk wil verkleinen. Dat plan bestaat uit 3 grote delen: een ambitieuze doelstelling om plasticneutraliteit te bereiken, (voedsel)verspilling tegen te gaan en CO2-neutraal te zijn tegen eind 2021.


Roel Dekelver
Roel Dekelver Director Communications & Stakeholder Management
Karima Ghozzi
Karima Ghozzi External Communications Manager