Iedere donderdag nieuwe promoties
Jouw boodschappen, altijd en overal
Gratis ophalen in de winkel vanaf €150
Bezorgd tot aan je voordeur van 7u tot 21u
Gepersonaliseerde voordelen met je SuperPlus-kaart
Delhaize maakt de start van het schooljaar betaalbaar voor IEDEREEN
Terug
Beter leven

Delhaize maakt de start van het schooljaar betaalbaar voor IEDEREEN

Uitbreiding tot 1.000 Kleine Leeuwtjes en permanente prijsverlagingen op producten van nationale merken verlichten het kassaticket 

Zellik, 22 augustus - Al meer dan 155 jaar staat Delhaize bekend om haar brede assortiment kwaliteitsproducten, de regelmatige introductie van innovaties en haar leiderspositie in biologische en plantaardige producten. De vraag naar ‘goedkoop’ weerklinkt echter ook duidelijk bij de klanten. Nu september voor de deur staat, voor veel mensen een dure maand, en gegeven de huidige inflatiecontext, wil Delhaize dan ook de koopkracht van de Belgen ondersteunen door oplossingen aan te bieden voor elk budget. Omdat iedereen toegang zou moeten hebben tot gezonde en evenwichtige voeding, zet Delhaize zich in om een productassortiment aan te bieden dat toegankelijk is voor iedereen. Het accent ligt daarbij hoofdzakelijk op de uitbreiding van het Kleine Leeuwtjes-gamma én een permanente prijsverlaging op merkproducten in bepaalde categorieën, te beginnen met dranken. Bijkomende koopkrachtinitiatieven zullen volgen. 

 

September, een traditioneel dure maand   

Na een drukke vakantieperiode is september een tijd waarin velen hun budget extra in de gaten houden. Het begin van het nieuwe schooljaar brengt extra uitgaven met zich mee, zoals schoolbenodigdheden, sportclubabonnementen, herfstkleding, enz. Het zou dus jammer zijn als dit een impact zou hebben op het voedingsbudget en vooral dan op de keuze voor gezonde, evenwichtige en kwaliteitsvolle voeding. Daarom neemt Delhaize nieuwe initiatieven om de koopkracht van haar klanten te versterken. 

Delhaize, dat is goed, maar ook goedkoop 

Delhaize, dat er altijd naar streeft om haar klanten de best mogelijke kwaliteit te bieden, wordt soms als "duurder” ervaren. Delhaize werkt aan deze perceptie en evolueert daarom naar een aanbod dat kwalitatief even hoogstaand is als steeds, maar dat ook toegankelijk en betaalbaar is voor iedereen. Haar missie blijft dezelfde: gezonde, evenwichtige voeding aanmoedigen voor iedereen, elke dag. 

Dubbel zoveel Kleine Leeuwtjes 

Om een budgetvriendelijk assortiment van hoge kwaliteit te kunnen aanbieden, blijft Delhaize de prijzen van haar eigen merken verlagen en worden er nu 1.000 Kleine Leeuwtjes-producten aangeboden. Dat is het dubbele aantal van het oorspronkelijke aanbod en vertegenwoordigt nu 1/5 van alle producten van het Delhaize-merk. De actie, die werd gelanceerd in juni 2022 met als doel de prijzen van 500 huismerkproducten te verlagen met 5% tot 30%, heeft tot nu toe geleid tot een stijging van de verkoop van producten van het Delhaize-merk met 20%. Door de prijzen van alledaagse producten te verlagen, wordt de rekening lichter en worden onze winkels toegankelijk voor iedereen. Een project dat Delhaize wil voortzetten.  

Hierbij een lijst met enkele Kleine Leeuwtjes-producten die je kunt vinden in de winkels van Delhaize: 

Kleine Leeuwtjes
Kleine Leeuwtjes

Ook kortingen op producten van nationale merken 

Niet enkel de prijzen van de huismerken dalen. Om de kosten van het dagelijkse leven zo veel mogelijk te drukken, past Delhaize zich aan aan de consumptiegewoontes van haar klanten. Ze heeft daarom beslist om de prijzen van heel wat nationale merken te verlagen en dit in verschillende categorieën, te beginnen met die van de dranken. De prijzen van maar liefst 60 drankreferenties worden ook verlaagd

Nog meer voordelen 

Naast de 1.000 Kleine Leeuwtjes en prijsverlagingen op bepaalde grote merken, biedt Delhaize ook andere voordelen om haar klanten te helpen hun uitgaven onder controle te houden bij het begin van het schooljaar. Vanaf deze donderdag kunnen goede zaakjes worden gedaan met onze KDO Deals: 1+1, 2+2 en 3+3 op een groot aantal belangrijke producten met exclusieve aanbiedingen. Houders van de SuperPlus-kaart genieten bovendien nog steeds van hun 10% korting op alle verse producten met NutriScore A en B. Uitzonderlijk zullen ze ook automatisch € 5 korting krijgen aan de kassa per aankoop van € 50 in de dagen vóór de start van het schooljaar, zowel in het Franstalige als in het Nederlandstalige onderwijs. Delhaize wil dat haar klanten het verschil rechtstreeks op hun kassaticket kunnen merken. 

Roel Dekelver
Roel Dekelver Director Communications & Stakeholder Management