Delhaize Magazine opnieuw meest gelezen magazine in België met een lezerspubliek van meer dan 3 miljoen
Een stijging van 40,7% tegenover vorige bevraging
28/11/2022Delhaize is fier om ook dit jaar weer te kunnen verkondigen dat Delhaize Magazine het meest gratis gelezen magazine, met tweemaandelijkse uitgave, in België is. Delhaize Magazine kon in 2021-2022 rekenen op een lezerspubliek van meer dan 3 miljoen. Wat een stijging is van 40,7% tegenover de vorige bevraging in 2019-2020, toen Delhaize Magazine een lezerspubliek van 2 720 200 had. Een echte erkenning van het publiek en van de inspanningen van Delhaize om steeds meer aan de kant van het echte leven te staan. De uitgave van dit jaar vormt daarop geen uitzondering en biedt een ruime keuze aan feestelijke mogelijkheden, van traditionele producten tot een menu “Kleine Leeuwtjes”. Er zal iets zijn voor elke smaak en elk budget.
De cijfers zijn afkomstig van de studie gedaan door het Centrum voor Informatie over de Media, de zogenaamde CIM-cijfers. CIM verzamelt en levert gegevens en onderzoek voor de reclamesector. Zo deed in dit geval CIM onderzoek naar de lezercijfers van het Delhaize magazine. Gegevens van 8.202 personen ouder dan 16 jaar werden online of fysiek verzameld van 24 november 2021 tot en met 30 juni 2022.
Ondanks de digitalisering en het toegenomen gebruik van online platformen tijdens de coronapandemie blijft de papieren versie (86%) van het Delhaize Magazine populairder bij de lezers dan de digitale versie (18%). Daarnaast wordt het Delhaize Magazine meer gebruikt door mannen in vergelijking met vorige enquêtes. Van 1 op 5 mannen naar 1 op 3. Vrouwelijke lezers zijn met 12,1% gestegen in vergelijking met de vorige enquête.
Het Delhaize magazine is een inspiratievol tijdschrift waar je terecht kan voor lekkere recepten, nieuwe producten, gezonde tips en inspirerende verhalen. Lezers kunnen om de 2 maanden een gratis nieuwe uitgave in de Delhaize winkels halen. De feestuitgave is een perfecte weerspiegeling van de wens van Delhaize om aan de behoeften en wensen van haar klanten te voldoen door aan de kant van het echte leven te staan. De Lions willen dat hun klanten de feestdagen op een aangename manier kunnen vieren en tegelijkertijd hun budget onder controle houden. In dit magazine vind je zowel een sterrenmenu van Yves Mattagne, als een plant-based menu en een budgetvriendelijk menu “Kleine Leeuwtjes”.
Daarnaast kan je het magazine ook terugvinden op de website www.delhaize.be of de App waar je een interactieve versie van het magazine terug kan vinden.