Iedere donderdag nieuwe promoties
Jouw boodschappen, altijd en overal
Gratis ophalen in de winkel vanaf €150
Bezorgd tot aan je voordeur van 7u tot 21u
Gepersonaliseerde voordelen met je SuperPlus-kaart
Delhaize-supermarkt Aalst volledig vernieuwd volgens gloednieuw supermarktconcept
Terug
Winkelrenovaties

Delhaize-supermarkt Aalst volledig vernieuwd volgens gloednieuw supermarktconcept

Dankzij een totale investering van 10,5 miljoen euro kunnen de inwoners van Aalst rekenen op de meest moderne Delhaizesupermarkt van Vlaanderen

Aalst – Na een heropbouw is de Delhaizesupermarkt Aalst klaar om haar klanten opnieuw te ontvangen. Het resultaat mag er zijn want de winkel is mooier en gezelliger dan ooit. Na iets minder dan één jaar heropent de Delhaize van Aalst in een spiksplinternieuw gebouw op donderdag 29 april vanaf 8.00u. Na een grondige bevraging en analyse van de behoeften van haar klanten ontwikkelde Delhaize dit volledig nieuwe winkelconcept waarin wordt afgestapt van de klassieke inrichting, ten voordele van een concept met de focus op convenience, inspiratie en innovatie. Met andere woorden, in de nieuwe Delhaize supermarkt Aalst staan de klant en beleving meer dan ooit centraal. De nieuwe supermarkt vertegenwoordigt een investering van 10,5 miljoen euro. Alle veiligheidsmaatregelen naar aanleiding van de coronacrisis zullen ook in deze winkel toegepast worden. Zoals aangekondigd zal Delhaize een herdenkingsmonument voorzien voor de slachtoffers van de aanslag van Bende van Nijvel. Dat zal op 9 november 2021 officieel worden ingehuldigd.

Story image

Om de dagelijkse boodschappen gemakkelijk, aangenaam en ontspannend te maken, heeft Delhaize alle registers opengetrokken in supermarkt Aalst. En hoe.

“Licht, ruimte, inspiratie via een uitgebreid assortiment van kwaliteitsvolle en gezonde producten, service en winkelcomfort zijn de kernwoorden van de nieuwe Delhaize-supermarkt Aalst” zegt Kimberly Van Spaendonk, winkeldirecteur van supermarkt Aalst.

Belangrijke nieuwigheden van dit concept

  • Intuïtiever winkelparcours voor de klant
  • Nieuwe assortimenten en diensten bij tal van productcategorieën
  • Een nieuwe beenhouwerij 3.0 met een bedieningsstand
  • Bedieningsstand kaas en charcuterie – Atelier Souffriau
  • Huisbereide sushi
  • Foodmaker saladbar
  • Herbruikbare katoenen zakken voor de afdelingen fruit & groenten en bakkerij
  • De mogelijkheid om elke week langs het winkelparcours kwalitatieve en/of verrassende producten te ontdekken
  • Kids corner en een coffee corner voor een ontspannen moment voor ouders en kinderen

Focus op vers

Delhaize staat voor synoniem voor vers. En dat is niet anders in Delhaize Aalst. In de bakkerij vindt de klant heel de dag door vers brood. Nieuw is dat we zullen werken met etiketten die geprint worden per type brood. Gedaan dus met verschillende soorten zakken. En daarenboven maken we gebruik van herbruikbare katoenen broodzakken in de strijd tegen overtollige verpakkingen. Verder vindt de klant de gloednieuwe afdelingen fruit & groenten, bereide maaltijden, sushi, vis, vlees en het vegetarische gamma. Nieuw hier is ook de beenhouwerij met een bedieningsstand. Tenslotte wordt het beste van charcuterie en kaas aangeboden in een nieuwe presentatie. De manier waarop de producten aan de klanten worden gepresenteerd is radicaal veranderd: heel de versdriehoek bestaat uit lage meubels, waardoor de klant een overzicht krijgt tot aan de ateliers van de slagerij, sushi en vis. Onze klanten zullen in een oogwenk hun verse producten kunnen inslaan en kunnen er ook vragen stellen aan onze servicemedewerkers die hun producten door-en-door kennen.

Delhaize luistert meer dan ooit naar haar klanten om zo nog beter te kunnen inspelen op de actuele behoeften. Ik ben van mening dat we hier met dit vernieuwde winkelconcept perfect in geslaagd zijn. En ik ben ervan overtuigd dat onze klanten net hetzelfde zullen denken.”, zegt Kimberly Van Spaendonk, winkeldirecteur van Delhaize Aalst.

Een ruimere keuze van producten

Bij Delhaize weten we dat onze klanten bij de keuze van voeding veel belang hechten aan de smaak. Met dit nieuwe winkelconcept vinden klanten sneller de weg naar de categorieën via dewelke Delhaize meer dan ooit de rol van specialist wil vervullen: in de eerste plaats granen, pasta’s en peulvruchten, en natuurlijk onze wijnen en alcoholische dranken, met de ondersteuning van onze experts.

Delhaize speelt verder in op de toenemende vraag naar bioproducten en stelt haar bio-assortiment extra in de kijker. De bioproducten worden per categorie samen geplaatst.

 Delhaize Aalst in enkele cijfers

  • 80 medewerkers
  • 2 229 m² verkoop-oppervlakte
  • 119 ondergrondse en 135 bovengrondse parkeerplaatsen
  • 17 000 producten
  • 7 kassa’s en 8 quickscans

Een winkelparcours op maat van de klant

Het uitgangspunt is de behoefte van de klant. Die kan nu op een eenvoudige manier kiezen voor een kort winkelparcours voor kleinere convenience- aankopen of voor een intuïtiever winkelparcours voor de meer uitgebreide boodschappen. In het begin van de winkel is er een kort parcours met een groot aanbod van snelle maaltijdoplossingen voor de hele dag : vers gesneden fruit, verse fruitsappen en gekoelde dranken, aperitiefhapjes, belegde broodjes, soepen en salades.

De promoties in de winkel zijn competitief, zichtbaarder en makkelijker toegankelijk. Tenslotte zal het winkelen ook aangenamer zijn voor jong en oud. Delhaize creëerde een Kids Corner voor de allerkleinsten. Hier kunnen kinderen zich amuseren terwijl hun ouders genieten van een gratis kopje Delhaize-koffie uit de automaat die aanwezig is in elke vernieuwde supermarkt.

E-commerce

Delhaize Aalst speelt ook de e-commerce kaart uit. Er opent een vergroot Delhaize.be-ophaalpunt waar klanten hun online boodschappen kunnen afhalen.

Herdenkingsmonument slachtoffers Bende van Nijvel

De oude winkel was helaas het toneel van verschrikkelijke feiten nu bijna 36 jaar geleden. Hoewel er een gloednieuw gebouw herrezen is, wil Delhaize uit respect voor de slachtoffers, de nabestaanden en alle betrokkenen een blijvende herinnering voorzien. Delhaize heeft hiervoor, in samenspraak met de stad Aalst, Bas Smets onder de arm genomen om een gepast en sereen herdenkingsmonument te voorzien op de huidige locatie. Deze architect heeft ook het herdenkingsmonument gecreëerd voor de aanslagen van Zaventem en Maalbeek in het Zoniënwoud. Het project zit momenteel in de conceptfase, de officiële onthulling van het monument is voorzien voor 9 november 2021.  

Delhaize-supermarkt Aalst is gelegen in de Parklaan 50A, 9300 Aalst

De winkel is open van maandag tot zaterdag van 08u00 tot 20u00.


Roel Dekelver
Roel Dekelver Head of External Communications Delhaize Belgium
Karima Ghozzi
Karima Ghozzi External Communications Manager Delhaize