Delhaize wil de verkoop aan bedrijven via Delhaize delivery professional de komende 3 jaar verdubbelen

De supermarktketen verbetert haar dienstverlening voor KMO’s met nieuwe functionaliteiten en aangepaste promoties

Kobbegem, 14 november 2023 - Delhaize wil de verkoop van producten aan bedrijven via haar platform Delhaize delivery professional de komende drie jaar verdubbelen. Dit initiatief kadert in de wil om kwaliteitsvolle en toegankelijke diensten aan te bieden aan een grote waaier bedrijven en moet mogelijk worden dankzij een verbeterde dienstverlening en aangepaste promoties die toegankelijk zijn via het delivery professional platform.

“Via onze klantendienst krijgen we regelmatig aanvragen vanwege bedrijven over leveringen aan huis – of beter gezegd, aan kantoor. Hieruit blijkt dat de dienst wel degelijk een meerwaarde is voor bedrijven. Dankzij Delhaize.be kan Delhaize het leven gemakkelijker maken voor ál haar klanten: particulieren maar dus ook bedrijven. Daarom investeert Delhaize in haar platform delivery professional, waarmee bedrijven de boodschappen vvoor op kantoor gemakkelijk kunnen laten bezorgen en ze kunnen rekenen op een kwalitatief aanbod dat tegemoet komt aan de noden van de werknemers: een uitgebreid, hedendaags en evenwichtig assortiment”, legt Chloë Thoelen, Senior Vice President Strategy, Business Development, E-Commerce & DataTec, uit.

Competitieve tarieven

In vergelijking met andere aanbieders in de markt, past Delhaize delivery professional een voordelig tariefbeleid toe. Dat betekent dat je, ongeacht de volumes die je als bedrijf bestelt, de leveringskosten dezelfde blijven als die voor particulieren. Zo kunnen bij Delhaize delivery professional kleine bedrijven van een kwalitatief aanbod genieten tegen betaalbare prijzen. Gemiddeld is Delhaize delivery professional 14% goedkoper dan de andere spelers op de markt.

Verbeterde functies voor een optimale ervaring voor de klant

Om het haar klanten zo gemakkelijk mogelijk te maken, stelt Delhaize delivery professional een heleboel handige en geavanceerde functies ter beschikking, zoals voorgestelde boodschappenlijstjes, de mogelijkheid om eerdere bestellingen gemakkelijk opnieuw te plaatsen en facturen die snel gedownload kunnen worden. Nu de feestdagen eraan komen, lanceert Delhaize delivery professional ook een speciale aanbieding: de EOY Gift Box. Deze kan besteld worden van 30 november tot 13 december en is ideaal voor bedrijven die kerstcadeaus willen kopen voor hun medewerkers.

Huidige gegevens en perspectieven

Delhaize delivery professional is op dit moment een dienst die vooral aan populariteit wint in de regio Brussel en de supermarktketen hoopt deze aantrekkelijke dienst verder uit te breiden naar andere regio’s waar veel bedrijven gelegen zijn.  1/3 van de gebruikers van het delivery professional platform zijn momenteel bedrijven afkomstig uit Brussel.

Delhaize heeft ook andere statistieken bekendgemaakt: bepaalde producten worden veel meer verkocht dan andere, wat wijst op een zekere vraag bij de huidige gebruikers. De top 3 van producten die vandaag het meest verkocht worden aan bedrijven, zijn bananen, koffie en toiletpapier.

Delhaize zal haar aanbod verder ontwikkelen om nog beter aan de specifieke noden van bedrijven te kunnen voldoen en zal blijven inzetten op een kwaliteitsvolle service tegen voordelige tarieven. Dit alles met het oog op een verdubbeling van de verkoop tegen 2026.

Ben jij een zakelijke klant? Wij leveren nu ook aan jouw bedrijf (delhaize.be)