Iedere donderdag nieuwe promoties
Jouw boodschappen, altijd en overal
Gratis ophalen in de winkel vanaf €150
Bezorgd tot aan je voordeur van 7u tot 21u
Gepersonaliseerde voordelen met je SuperPlus-kaart
Delhaize is nummer 1 in verkoop van verse sushi : 25,6 miljoen verkochte sushi in 2021 en jaarlijkse groei van 10%
Terug
Beter eten

Delhaize is nummer 1 in verkoop van verse sushi : 25,6 miljoen verkochte sushi in 2021 en jaarlijkse groei van 10%

Top 3 van best verkochte sushi’s : 1. zalm-avocadorolletjes met crunch 2. zalm-maki 3. avocadorolletjes

Brussel – Sushi is en blijft populair bij de Belgische klant. ​ Delhaize ziet de verkoop van verse sushi jaarlijks met 10% zien stijgen. In 2021 werden door Delhaize maar liefst dan 25,6 miljoen verse sushi verkocht, waarmee Delhaize qua marktaandeel op de eerste plaats staat. Ondertussen kunnen klanten van Delhaize op 166 verkooppunten ultraverse sushi kopen, zowel in de sushistanden als in de sushivitrines. Deze sushi wordt ofwel voor de ogen van de klant bereid door professionele sushichefs, of er wordt gebruik gemaakt van het nieuw Dark Kitchen-concept waarbij de sushi’s dagvers in een speciaal daarvoor voorziene keuken worden gemaakt.. De liefhebbers hebben een keuze uit meer dan 50 soorten producten die dagelijks worden gemaakt.. Voor nog meer variëteit en ontdekking krijgt de klant regelmatig nieuwe, originele recepten en seizoensgebonden producten voorgeschoteld.

Ultraverse sushi

Klanten van Delhaize kunnen bij 166 verkooppunten terecht voor ultraverse sushi. Dagelijks wordt er ultraverse sushi bereid voor de ogen de ogen van de klanten door “professionele sushichefs, de zogenaamde “sushimasters”. Voor kleinere winkels die geen potentieel hebben om hun eigen sushistand te hebben heeft Delhaize, samen met Izakaya, een nieuw Dark Kitchen-concept ontworpen in Anderlecht: een speciale keuken waar men ’s avonds en ’s morgens vroeg sushi maakt die vervolgens dagvers wordt afgeleverd bij deze kleinere winkels. De sushi wordt hier dan uitgestald in een vitrine. Alle winkels krijgen hun sushi geleverd voor 11u ’s morgens zodat de kwaliteit en versheid dagdagelijks gegarandeerd is.

Omdat Delhaize de consumenten de meest kwaliteitsvolle en verse sushi wil aanbieden, worden alle grondstoffen met de grootste zorgvuldigheid gekozen. Zo wordt de rijst iedere dag lichtjes “al dente” gekookt en wordt de rijst met de hand gerold tot bolletjes. Omdat voedselveiligheid één van de hoogste prioriteiten is van de winkelketen wordt de sushi bij Delhaize gemaakt in strikte naleving van de geldende normen voor voedselveiligheid.

Een ruim productgamma

Delhaize is vastberaden om haar klanten nieuwe gezonde en gevarieerde voedingsstijlen aan te bieden. In de winkels hebben de klanten immers de keuze uit een ruim productgamma en combinaties (meer dan 50 mogelijke producten ) gaande van de meest traditionele tot de meest verrassende producten: sushi, maki, california rolls, gyoza, sashimi, nigiri, temaki, tobiko, chirachi, tempura, brochetten, salades, tartaar, misosoep, spring rolls,... Deze producten worden rechtstreeks in de winkel aangeboden. De sushimasters bereiden de bestelling speciaal voor de klant die een verser dan verse maaltijd krijgt of men heeft de keuze uit het gamma die is aangeleverd vanuit de Dark Kitchen. Bovendien biedt Delhaize regelmatig nieuwe, originele recepten en seizoensgebonden producten aan om haar klanten te laten kennismaken met de laatste nieuwe tendensen.

Favorieten van de Delhaizeklanten

De consumenten kunnen ook bij Delhaize terecht voor Japanse snacks en Japanse drank zoals saké, bier en sap voor bij hun sushi. Tot nu toe zijn de bestverkochte producten bij de sushistanden de geweldige klassiekers zoals zalm-avocadorolletjes met crunch, zalm-maki en avocadorolletjes. Anderzijds zien we dat ook enkele meer trendy referenties populair zijn zoals poké bowls, vegetarische sushi en zeewiersalade.


Karima Ghozzi
Karima Ghozzi External Communications Manager Delhaize
Roel Dekelver
Roel Dekelver Director Communications & Stakeholder Management