Meurisse komt met zijn 100% Belgische en biologische premiumchocolade naar Delhaize
Beter eten

Brussel (23 februari 2021) - Om zoveel mogelijk mensen te bereiken, introduceert Meurisse zijn uitzonderlijke chocolade bij Delhaize. De twee historische Belgische bedrijven bundelen hun krachten om een uitzonderlijk product aan te bieden. Danzij dit kwalitatieve distributienetwerk zullen de vernieuwde tabletten dus na meer dan tien jaar afwezigheid opnieuw in de rekken liggen.

Meurisse wil de tradities respecteren en tegelijk ook een actuele visie toevoegen. De chocolade wordt niet alleen gemaakt met cacaobonen die van één en dezelfde oorsprong zijn en geteeld worden met het oog op een positieve impact, maar ook met andere, zorgvuldig geselecteerde kwaliteitsingrediënten uit de biologische landbouw.

Vanaf midden maart 2021 zal de chocolade van Meurisse verkrijgbaar zijn in alle Belgische Delhaize-supermarkten. In het begin zullen de tabletten enkel in een selectie van het netwerk te vinden zijn, nadien in de AD’s, Proxy’s en Shop & Go’s.

"Als historische Belgische speler ligt het voor ons voor de hand om onze krachten te bundelen met een ander gerenommeerd Belgisch bedrijf als Meurisse. Ondersteuning bieden bij deze familiale herlancering kadert in onze wens om de lokale productie te ondersteunen," verduidelijkt Xavier Piesvaux, CEO van Delhaize.

De chocolade wordt verkocht per tablet van 100g, aan een prijs van 3,95 euro, en met dit formaat kan je gemakkelijk de smaken kiezen die je echt eens wilt proeven. Dit aanbod verschilt van de e-shop, waar je enkel discovery boxes met acht tabletten kan kopen.

Chocoladeliefhebbers zullen dus 8 recepten van Meurisse kunnen ontdekken:

• Zwarte chocolade uit Papoea-Nieuw-Guinea,
  • Zwarte chocolade met gekarameliseerde amandelen,
  • Zwarte chocolade met sinaasappel,
  • Zwarte chocolade met Himalayazout,
  • Melkchocolade met karamel en zeezout,
  • Melkchocolade met geroosterde hazelnoten,
  • Romige melkchocolade,
  • Zwarte chocolade met stukjes cacaobonen, de nieuwste smaak.

Meurisse heeft ook enkele verpakkingen in een nieuw jasje gestoken, en deze vernieuwing weerspiegelt zowel de esthetische dynamiek van het merk als de premiumkwaliteit van zijn fairtrade en biologische chocolade. Alles is 100% recycleerbaar en ecologisch, zelfs de folie vanbinnen is composteerbaar.

OVER MEURISSE

In 1845 start A. Meurisse zijn eigen chocolademerk en bouwt enkele jaren later de eerste Belgische chocoladefabriek op het Damplein in Antwerpen. Meurisse heeft zoveel kennis van zaken dat hij hele generaties Belgen verknocht krijgt aan zijn chocoladerepen. In september 2020 wordt het oudste Belgische chocolademerk geherlanceerd door de broers Henry en Clement Van Vyve, de achter-achter-achterkleinzonen van de stichter. Ze combineren de kwaliteit van echte Belgische chocolade met gedurfde smaken en een duurzame, ethische aanpak.

Praktische info

Henry Van Vyve, Manager, beschikbaar voor interviews over de evolutie van de herlancering van het oudste Belgische chocolademerk.

www.meurisse.com