Iedere donderdag nieuwe promoties
Jouw boodschappen, altijd en overal
Gratis ophalen in de winkel vanaf €150
Bezorgd tot aan je voordeur van 7u tot 21u
Gepersonaliseerde voordelen met je SuperPlus-kaart
Vijf Belgische chef-koks ontwikkelen nieuwe recepten
Terug
Beter eten

Vijf Belgische chef-koks ontwikkelen nieuwe recepten

Bereide maaltijden blijven populair : 1 miljoen bereide gerechten en purees per jaar

Brussel - Een verjaardag moet gevierd moeten, en twintig jaar samenwerking al zeker! Delhaize begon namelijk in 1999 samen te werken met bekende chefs en breidt nu haar bestaande assortiment uit met nieuwe gerechten. Peter Goossens, Lionel Rigolet, Sergio Herman, Wout Bru en Bart Desmidt hebben het beste van zichzelf gegeven en hebben gloednieuwe recepten ontwikkeld voor deze nieuwe verse bereide gerechten. Deze zijn vanaf december te vinden in de Delhaizewinkels.

Story image

Talrijke nieuwigheden

Wanneer Delhaize haar gamma van bereide gerechten wil vernieuwen, gaat het bedrijf zorgvuldig te werk en doet ze een beroep op de beroemdste en meest gerenomeerde chef-koks.Voor de eindejaarsperiode richt Delhaize zich op de essentie en ontwikkelt ze samen met Peter Goossens, Lionel Rigolet, Sergio Herman, Wout Bru en Bart Desmidt het assortiment voor nieuwe bereide gerechten en aardappelproducten inclusief een compleet nieuw gamma van verse gerechten.

Kant-en-klaar en vers, een smakelijke combinatie

De bereide gerechten van de chefs maken tegenwoordig 25% van het totaal uit in de categorie ‘ready to heat meals’ en 50% in de categorie puree. Dat bewijst dat dit segment een mooie toekomst voor zich heeft. Tegelijkertijd merkt Delhaize dat vers steeds positiever gewaardeerd wordt in alle afdelingen. Met stijgingen van 10-15% voor verse soepen en verse vruchtensappen is het duidelijk dat de Belgische consumenten gestemd hebben voor wat ze graag en meer in hun supermarkten willen terugvinden. De producten van de andere afdelingen volgen dus het voorbeeld. Zo hebben de favoriete chef-koks van de Belgen opnieuw hun creativiteit laten spreken om een nieuw gamma van verse bereide gerechten te ontwikkelen. Peter Goossens, Lionel Rigolet, Sergio Herman, Wout Bru en Bart Desmidt hebben ieder één of twee recepten bedacht.

Klassiekers met een twist en nieuwe producten

De grote klassiekers van de chef-koks Lionel Rigolet (gehaktballetjes met Zinnebier) en Peter Goossens (kalfsblanket) zijn koplopers sinds hun ontstaan. Delhaize blijft echter vernieuwen, en naast dit nieuwe gamma van verse bereide gerechten heeft Delhaize de recepten van haar vacuümgerechten herbewerkt. Niet alleen om met nieuwe producten te komen, maar ook om haar bestaande recepten te verbeteren. Delhaize laat zich daarbij altijd leiden door de wens om een product met aangepaste voedingswaarden aan te bieden, zodat het uiteindelijke recept evenwichtiger is. Lionel Rigolet zal daarnaast ook een volledig nieuw recept in dit gamma aanbieden: Luikse salade met gelakt spek en vinaigrette.

Een nauwe samenwerking

Deze samenwerking tussen Delhaize en de chef-koks is een constante dialoog waarbij iedereen de kans krijgt om telkens nieuwe ideeën aan te dragen. Het smaakgenot voor de consument staat daarbij altijd voorop. Door een beroep te doen op de chef-koks, is Delhaize verzekerd van creativiteit, productkennis en een onnavolgbare stijl. De chef-koks zijn tijdens de hele ontwikkeling van het product aanwezig en werken nauw met Delhaize en haar leverancier samen om het gewenste resultaat te bereiken: een product waarin de kwaliteitseisen van beide partijen, de smaak en de voedingswaarden perfect in evenwicht zijn. De ultieme test? De proeverij voordat het product in de winkels wordt aangeboden. De chef-koks kopen hun eigen producten regelmatig in de winkel om de kwaliteit en smaak van hun gerechten te blijven controleren.

Limited edition voor de eindejaarsfeesten

Als kers op de taart heeft Peter Goossens speciaal voor de klanten van Delhaize een truffelpuree samengesteld die beperkt beschikbaar zal zijn voor de eindejaarsfeesten.

Story image

Delhaize Le Lion / De Leeuw

In januari 2020 telt het netwerk van Delhaize Le Lion/De Leeuw maar liefst 800 winkels. Met de verschillende winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize, Shop& Go en Fresh Atelier) in België en Luxemburg kan er een unieke winkelervaring en een hoogstaande dienstverlening worden aangeboden. Klanten kunnen ook online winkelen via www.delhaize.be en hun producten afhalen bij de ophaalpunten of thuis laten bezorgen. Delhaize biedt een uitgebreid assortiment van meer dan 20.000 kwaliteitsproducten aan. Dankzij zijn 8 huismerken (365, Delhaize, Taste of Inspirations, Delhaize Bio, Delhaize Extra, Delhaize Eco, Delhaize No Gluten & Delhaize Veggie) kan Delhaize aan alle noden van de klanten voldoen. Delhaize, dat in 2019 een omzet behaalde van meer dan 5 miljard euro en een marktaandeel van 24,1%* had in België, telt meer dan 32.000 medewerkers. Delhaize Le Lion / De Leeuw maakt deel uit van Ahold Delhaize, een internationale distributiegroep die actief is in 11 landen met ongeveer 372.000 werknemers. Het netwerk van Ahold Delhaize telt bijna 6 700 winkels, waar wekelijks bijna 50 miljoen klanten hun boodschappen doen. *Bron AC Nielsen 

Als eerste de laatste info, dagelijks nieuwe ideeën, recepten en video’s? Ga naar www.delhaize.be of volg Delhaize op Facebook, YouTube, Pinterest of Instagram.

Contact

Roel Dekelver
Roel Dekelver Director Communications & Stakeholder Management