Iedere donderdag nieuwe promoties
Jouw boodschappen, altijd en overal
Gratis ophalen in de winkel vanaf €150
Bezorgd tot aan je voordeur van 7u tot 21u
Gepersonaliseerde voordelen met je SuperPlus-kaart
Terug

PressRelease 2019-06-11 ecommerce

  • Potentieel van meer dan 400 extra afhaalpunten
  • Same day preparation, same day pick-up
  • In-store picking
  • 5 pilootwinkels

Brussel, 11 juni 2019 – Om het leven van haar klanten nog gemakkelijker te maken, test Delhaize de uitbreiding van haar e-commerce netwerk uit. Vijf zelfstandige winkels nemen deel aan het proefproject van de supermarktketen waarbij klanten ook op dezelfde dag hun boodschappen online kunnen reserveren en afhalen in de winkel. Het project maakt deel uit van een groter geheel binnen het e-commerce perspectief dat Delhaize hanteert om de service breder en sneller beschikbaar te maken voor haar klanten.

Klanten konden tot nu toe via delhaize.be reeds uit een groot online assortiment producten kiezen die men vervolgens ofwel kon ophalen aan een Collect-afhaalpunt in een van de Delhaize supermarkten ofwel thuis kon laten leveren via Home Delivery. In allebei de gevallen worden de boodschappen in een centraal distributiecentrum verwerkt. Delhaize wil nu meer afhaalpunten toevoegen in zelfstandige winkels zoals AD Delhaize of Proxy Delhaize, waarbij klanten ervoor kunnen kiezen om hun boodschappen online te reserveren en diezelfde dag nog af te halen. Uiteraard kunnen deze klanten ook kiezen voor een later afhaalmoment, tot 7 dagen in de toekomst. De AD of Proxy Delhaize zet de boodschappen dan zelf klaar in de winkel. Door deze uitbreiding kan de klant ook op zondag, afhankelijk van de openingsuren van de winkel in kwestie, zijn boodschappen afhalen.

Dezelfde dag bestellen en afhalen

Delhaize start haar uitbreiding van het e-commerce netwerk in 5 pilootwinkels: AD Brakel, AD Fontaine-l'Évêque, Proxy Grootzand (Grembergen), Proxy Meeuwen en Proxy St Amandsberg. In deze 5 pilootwinkels werden intussen tientallen test- en klantenreservaties verwerkt. Net omdat de winkels de reservatie van de klant rechtstreeks in de winkel verwerken, wint men tijd en kan Delhaize de zogenaamde ‘same day pick-up’ aanbieden. Daarbij haalt men de producten rechtstreeks uit de winkelrekken om toe te voegen aan het winkelmandje van de klant. Indien het pilootproject goed verloopt, is de visie van Delhaize om dit model op termijn aan te bieden aan alle AD’s en Proxy’s. Op die manier creëert Delhaize een potentieel van meer dan 400 nieuwe afhaalpunten.

Assortiment

Delhaize definieerde een kernassortiment van ongeveer 5000 producten waaruit klanten hun wekelijkse boodschappen kunnen selecteren. Dit assortiment is bepaald op basis van wat online beschikbaar is en wat de beschikbare producten in de deelnemende Proxy’s of AD’s zijn.

E-commerce groeit bij Delhaize

E-commerce groeit enorm en elke week ontdekken nieuwe klanten het voordeel van e-commerce. Delhaize merkt verschillende types klanten op: zowel pendelaars, gezinnen met jonge kinderen als gepensioneerden maken meer en meer gebruik van deze diensten. Gezien de grote groei die e-commerce kent, levert Delhaize extra inspanningen om een nog betere en ruimere service te bieden aan haar klanten.

Contact

Roel Dekelver
External Communications Manager Delhaize België
rdekelver@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 21 11

Karima Ghozzi
Communications Manager Delhaize België
kghozzi@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 21 11

Delhaize Le Lion / De Leeuw

In januari 2020 telt het netwerk van Delhaize Le Lion/De Leeuw maar liefst 800 winkels. Met de verschillende winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize, Shop& Go en Fresh Atelier) in België en Luxemburg kan er een unieke winkelervaring en een hoogstaande dienstverlening worden aangeboden. Klanten kunnen ook online winkelen via www.delhaize.be en hun producten afhalen bij de ophaalpunten of thuis laten bezorgen. Delhaize biedt een uitgebreid assortiment van meer dan 20.000 kwaliteitsproducten aan. Dankzij zijn 8 huismerken (365, Delhaize, Taste of Inspirations, Delhaize Bio, Delhaize Extra, Delhaize Eco, Delhaize No Gluten & Delhaize Veggie) kan Delhaize aan alle noden van de klanten voldoen. Delhaize, dat in 2019 een omzet behaalde van meer dan 5 miljard euro en een marktaandeel van 24,1%* had in België, telt meer dan 32.000 medewerkers. Delhaize Le Lion / De Leeuw maakt deel uit van Ahold Delhaize, een internationale distributiegroep die actief is in 11 landen met ongeveer 372.000 werknemers. Het netwerk van Ahold Delhaize telt bijna 6 700 winkels, waar wekelijks bijna 50 miljoen klanten hun boodschappen doen. *Bron AC Nielsen 

Als eerste de laatste info, dagelijks nieuwe ideeën, recepten en video’s? Ga naar www.delhaize.be of volg Delhaize op Facebook, YouTube, Pinterest of Instagram.