Iedere donderdag nieuwe promoties
Jouw boodschappen, altijd en overal
Gratis ophalen in de winkel vanaf €150
Bezorgd tot aan je voordeur van 7u tot 21u
Gepersonaliseerde voordelen met je SuperPlus-kaart
Een romantisch diner thuis valt in de smaak dankzij Delhaize!
Terug
Beter eten

Een romantisch diner thuis valt in de smaak dankzij Delhaize!

Tijdens de Valentijnsperiode zien we bij Delhaize elk jaar een aanzienlijke stijging van de verkoop van zeevruchten, gebak, bubbels en schuimwijn. De laatste jaren zien we ook een andere duidelijke trend: de tortelduifjes vieren hun liefde het liefst rustig thuis met heerlijke gebakjes en een lekkere maaltijd.

Delhaize verkoopt dit jaar holle oesters, sint-jakobsschelpen en garnalen in haar rekken met Valentijnsproducten. Deze producten zijn elk jaar zeer populair bij de klanten. We zien een stijging van maar liefst 1000% tijdens de Valentijnsweek in vergelijking met andere weken!

"Zeevruchten zijn relatief eenvoudig te bereiden. Dit kan een van de redenen zijn waarom onze klanten dit product voor hun romantische diner uitkiezen," zegt Geoffroy De Hults, verantwoordelijke aankoop vis bij Delhaize.

Patisserie

Patisserie is tijdens deze periode ook elk jaar weer een succes. Voor de Valentijnsproducten stellen we een stijging vast van 35% van onze volumes in vergelijking met het jaar voordien. Zelfs de chantilly room stijgt met 55% tijdens deze week.

Story image

Focus op het winnende triogebak 2018:

  • Valentijnhart aan 6,29 euro.
  • De kleine frambozenmakron in hartvorm van Gaelens aan 3,99 euro.

Gaelens, al meer dan 20 jaar partner van Delhaize, is terug met een origineel en modern assortiment frambozenmacarons. Sinds haar oprichting biedt deze familiale banketbakkerij de Delhaize-klanten zowel traditionele en kwalitatieve producten als originele recepten aan.

  • Het trio van macarons vanille-framboos in hartvorm aan 2,49 euro

"Door samen te werken met lokale leveranciers hebben we meer een rechtstreeks contact en regelmatige uitwisselingsmomenten waar we kunnen brainstormen om originele ideeën te vinden voor feestelijke evenementen zoals Sint-Valentijn. De creatie van deze hartvormige makrons was geen sinecure voor onze Luikse partner. Hij ging de uitdaging aan om deze harten op een traditionele manier te produceren in zijn atelier", verklaart Julie Conti, verantwoordelijke aankoop bakkerij en patisserie van Delhaize.

De bubbels en schuimwijnen

Dit jaar heeft Delhaize ervoor gekozen om haar roséwijnen en champagnes in de schijnwerpers te zetten. Over het algemeen zien we tijdens deze periode een toename van onze hoeveelheden met 20%. Delhaize doet een extra inspanning deze periode en biedt 25% korting aan op deze producten.

Met Valentijn wordt de champagne Hola Pink omgedoopt tot Hola Amor om het product een romantische toets te geven.

Andere wijnen zijn ook in promotie zoals:

  • Gérard Bertrand: Côte des Roses aan -30%
  • Torres : San Valentin aan -30%
  • De fles Saint-Amour voor slechts 4,99 euro
Story image
Story image

Delhaize Le Lion / De Leeuw

In januari 2020 telt het netwerk van Delhaize Le Lion/De Leeuw maar liefst 800 winkels. Met de verschillende winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize, Shop& Go en Fresh Atelier) in België en Luxemburg kan er een unieke winkelervaring en een hoogstaande dienstverlening worden aangeboden. Klanten kunnen ook online winkelen via www.delhaize.be en hun producten afhalen bij de ophaalpunten of thuis laten bezorgen. Delhaize biedt een uitgebreid assortiment van meer dan 20.000 kwaliteitsproducten aan. Dankzij zijn 8 huismerken (365, Delhaize, Taste of Inspirations, Delhaize Bio, Delhaize Extra, Delhaize Eco, Delhaize No Gluten & Delhaize Veggie) kan Delhaize aan alle noden van de klanten voldoen. Delhaize, dat in 2019 een omzet behaalde van meer dan 5 miljard euro en een marktaandeel van 24,1%* had in België, telt meer dan 32.000 medewerkers. Delhaize Le Lion / De Leeuw maakt deel uit van Ahold Delhaize, een internationale distributiegroep die actief is in 11 landen met ongeveer 372.000 werknemers. Het netwerk van Ahold Delhaize telt bijna 6 700 winkels, waar wekelijks bijna 50 miljoen klanten hun boodschappen doen. *Bron AC Nielsen 

Als eerste de laatste info, dagelijks nieuwe ideeën, recepten en video’s? Ga naar www.delhaize.be of volg Delhaize op Facebook, YouTube, Pinterest of Instagram.

Contact

Roel Dekelver
Roel Dekelver Director Communications & Stakeholder Management