Iedere donderdag nieuwe promoties
Jouw boodschappen, altijd en overal
Gratis ophalen in de winkel vanaf €150
Bezorgd tot aan je voordeur van 7u tot 21u
Gepersonaliseerde voordelen met je SuperPlus-kaart
Terug

PressRelease 2019-04-03 scanner

Brussel – Delhaize lanceert vanaf 3 april 2019 haar nieuwe betaalmethode voor kleine aankopen in de Delhaize Fresh Ateliers: YesWeScan. Het is niet toevallig dat Delhaize de applicatie lanceert in haar Delhaize Fresh Ateliers, want bij Delhaize Fresh Atelier staat een snelle winkelbeleving centraal. De eerste locatie voor deze snelle en efficiënte betaalmethode is het Delhaize Fresh Atelier in Galerij Ravenstein in hartje Brussel. YesWeScan zal dit jaar nog geïntroduceerd worden in andere Delhaize Fresh Ateliers, zowel bestaande als nieuwe.

We kunnen er niet om heen: het consumentengedrag ondergaat de laatste jaren een ware metamorfose. Convenience, flexibiliteit, gezondheid, digitalisering, beleving en mobiliteit zijn de kernwoorden van deze revolutie. Denken we maar aan de stijgende vraag naar snelle, gezonde lunches on the go of het online bestellen van voeding en maaltijden via verschillende diensten. Daarom wil Delhaize letterlijk mee zijn met het leven van haar klanten. Delhaize lanceert vanaf 3 april 2019 de applicatie YesWeScan zodat klanten op een vlotte manier zelf hun aankopen in de Fresh Ateliers van Delhaize kunnen realiseren.

Story image

YesWeScan: hoe werkt het?

In Delhaize Fresh Atelier Ravenstein kan de klant vanaf 3 april winkelen met de smartphone dankzij de applicatie YesWeScan. Later dit jaar volgen ook andere, nieuwe Delhaize Fresh Ateliers. Met deze applicatie hebben klanten de mogelijkheid om hun producten te scannen en te betalen met hun smartphone. Hoe functioneert YesWeScan? De klant zal de YesWeScan applicatie eerst downloaden op zijn smartphone en zich registreren door een account aan te maken. Vervolgens scant men de QR-code die aan de ingang van de winkel terug te vinden is. Zo kan de klant zich identificeren met zijn gebruikersaccount en de winkellocatie. Daarna kan men via de smartphone de streepjescode van de producten scannen of deze tegen het prijslabel houden om contactloos via Near Field Communication (NFC) de producten aan zijn elektronisch winkelmandje toe te voegen. Wanneer de klant wil afrekenen, krijgt hij eerst nog een overzicht van wat allemaal gescand werd. Daarna kan men betalen via de Payconiq/Bancontact-applicatie, Apple Pay of Google Pay. Payconiq/Bancontact en Apple Pay zijn reeds beschikbaar in Delhaize Fresh Atelier Ravenstein. Google Pay zal binnenkort beschikbaar zijn. Na betaling krijgt de klant een digitaal ticket met een barcode waarmee hij de winkel kan verlaten. Tot slot krijgt de klant het digitaal kasticket ook per mail opgestuurd. De bedoeling is om deze applicatie in de beginfase eerst in Delhaize Fresh Ateliers aan te bieden.

Delhaize Fresh Atelier

Met de winkelformule Delhaize Fresh Atelier die in oktober 2018 werd gelanceerd, wil Delhaize een antwoord bieden op de huidige behoeften van de klanten in een stedelijke omgeving. Het concept biedt ultraverse producten en bereidingen aan. Daarnaast zijn de Delhaize Fresh Ateliers ook een afhaalpunt voor online bestellingen via het platform Delhaize.be waar klanten het volledige assortiment van 14.000 producten kunnen terugvinden. Met dit type afhaalpunt mikt Delhaize op klanten in een stedelijke omgeving die overdag of na het werk hun boodschappen komen ophalen. Alle focus ligt op de dienstverlening aan de klant. Klanten willen vandaag oplossingen die hen het leven makkelijker maken. De applicatie YesWeScan is ontstaan vanuit het idee dat klanten tijdens piekmomenten snel een aankoop kunnen realiseren en mogelijke wachtrijen aan de Quickscan kassa’s kunnen vermijden. Dit past binnen het concept “instant retail” waarbij on the go, fysiek en digitaal winkelen worden gecombineerd.

U kan de applicatie via onderstaande QR-code downloaden:

Story image
Story image

Contact

Roel Dekelver
External Communications Manager Delhaize België
rdekelver@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 21 11

Karima Ghozzi
Communications Manager Delhaize België
kghozzi@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 21 11

Delhaize Le Lion / De Leeuw

In januari 2020 telt het netwerk van Delhaize Le Lion/De Leeuw maar liefst 800 winkels. Met de verschillende winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize, Shop& Go en Fresh Atelier) in België en Luxemburg kan er een unieke winkelervaring en een hoogstaande dienstverlening worden aangeboden. Klanten kunnen ook online winkelen via www.delhaize.be en hun producten afhalen bij de ophaalpunten of thuis laten bezorgen. Delhaize biedt een uitgebreid assortiment van meer dan 20.000 kwaliteitsproducten aan. Dankzij zijn 8 huismerken (365, Delhaize, Taste of Inspirations, Delhaize Bio, Delhaize Extra, Delhaize Eco, Delhaize No Gluten & Delhaize Veggie) kan Delhaize aan alle noden van de klanten voldoen. Delhaize, dat in 2019 een omzet behaalde van meer dan 5 miljard euro en een marktaandeel van 24,1%* had in België, telt meer dan 32.000 medewerkers. Delhaize Le Lion / De Leeuw maakt deel uit van Ahold Delhaize, een internationale distributiegroep die actief is in 11 landen met ongeveer 372.000 werknemers. Het netwerk van Ahold Delhaize telt bijna 6 700 winkels, waar wekelijks bijna 50 miljoen klanten hun boodschappen doen. *Bron AC Nielsen 

Als eerste de laatste info, dagelijks nieuwe ideeën, recepten en video’s? Ga naar www.delhaize.be of volg Delhaize op Facebook, YouTube, Pinterest of Instagram.