Iedere donderdag nieuwe promoties
Jouw boodschappen, altijd en overal
Gratis ophalen in de winkel vanaf €150
Bezorgd tot aan je voordeur van 7u tot 21u
Gepersonaliseerde voordelen met je SuperPlus-kaart
Scoop Delhaize lanceert Healthy UCoins in samenwerking met Unbox: een revolutionair project om extra koopkracht te creeëren en beter eten te stimuleren
Terug
Beter eten

Scoop Delhaize lanceert Healthy UCoins in samenwerking met Unbox: een revolutionair project om extra koopkracht te creeëren en beter eten te stimuleren

Test met 11 000 medewerkers van 10 bedrijven. Ambitie om uit te rollen naar alle medewerkersvan Delhaize en elk ander bedrijf dat zich inschrijft.

Na de lancering van Nutri-Score vorig jaar zet Delhaize opnieuw een stap in de integratie van Nutri-Score in het leven van klanten door hen te belonen voor evenwichtige keuzes én door hun koopkracht te verhogen. Met de lancering van "Healthy UCoins" verdiept Delhaize haar missie op het vlak van evenwichtige voeding verder en werkt samen met Unbox met de ambitie om dit te integreren in het Belgische parafiscale kader. Vorig jaar lanceerde Delhaize het voedingslabel Nutri-Score en gaat nu een stap verder door als eerste bedrijf in Europa de koopkracht aanzienlijk te verhogen om tegemoet te komen aan meer evenwichtige levensstijlbehoeften. Het pilootproject zal in totaal 11 000 medewerkers van Delhaize en van andere organisaties omvatten en zal 3 maanden duren. Tijdens de pilootfase krijgen de deelnemers 20% korting op producten met een Nutri-Score van A en B bovenop alle andere commerciële acties. Met dit pilootproject wil Delhaize mensen motiveren om evenwichtiger te leven door hun koopkracht te verhogen om op een meer evenwichtige manier te kopen. De ambitie is om dit systeem ook aan andere bedrijven en organisaties aan te kunnen bieden.

Story image

Mensen hechten meer dan ooit belang aan een gezondere levensstijl door meer te bewegen en gezonder te eten. Klanten verwachten van retailers dat zij hen ondersteunen in hun inspanningen.

Vandaag lanceert Delhaize een revolutionair project dat haar werknemers en die van de deelnemende bedrijven een financiële stimulans kan geven om producten geregistreerd met een Nutri-Score A of B te kiezen. Delhaize was de eerste retailer in België die in 2018 dit voedingswaarde-informatielogo lanceerde, dat producten klasseert van (A) product om te promoten in een evenwichtige voeding tot (E) product om eerder beperkt te gebruiken. Er zijn momenteel al meer dan 1 000 huismerkproducten met de Nutri-Score op hun verpakking, en scores van de producten van het huismerk van Delhaize en nationale merken zijn beschikbaar in de Delhaize-app. De lancering van dit project is dan ook een manier om de Nutri-Score verder te integreren in onze activiteiten.

Hoe werkt het?

In deze pilootfase krijgen de deelnemers 20% korting bovenop alle andere commerciële acties als ze producten met Nutri-Score A of B kiezen, inclusief verse producten! Dit zal worden getest door 1 000 medewerkers van Delhaize en 10 000 medewerkers van partnerbedrijven die geloven dat beter eten de kern van een beter leven vormt.

Grote organisaties zoals USG People, SD Worx, Brussels Airlines, BNP Paribas Fortis, AG Insurance, Eneco, Canon, Telenet en De Persgroep hebben zich al aangemeld voor de test.

Story image

Voor Delhaize zijn de voordelen van dit project tweeledig: Delhaize heeft een versnelling hoger geschakeld in het integreren van de Nutri-Score in het dagelijkse leven van haar klanten en de retailer verhoogt de koopkracht van haar personeel en bevordert tegelijkertijd een evenwichtiger eetpatroon voor haar personeelsleden en hun gezinnen.

Dit initiatief past perfect in de commerciële strategie van Delhaize. Met "Mee met ‘t leven" wil Delhaize het leven van mensen gemakkelijker maken. Uitgebreid klantonderzoek heeft aangetoond dat gezond leven en eten steeds belangrijker worden. Het is het doel van Delhaize om mensen te informeren en te ondersteunen bij het maken van gezonde keuzes en om deze keuzes voor zoveel mogelijk mensen betaalbaar te maken.

Delhaize, pionier met de lancering van de Nutri-Score in België, bewijst nu dat het wil dat de Nutri-Score meer is dan een label. Het neemt een duidelijk standpunt in: gezond & positief gedrag stimuleren en belonen.

Meer ambitie

Uiteraard gaat de ambitie van Delhaize veel verder. Delhaize, Unbox en de deelnemende partners willen de overheid inspireren om het voortouw te nemen en dit te integreren in het parafiscale kader. Zo kunnen Delhaize en deze partnerbedrijven dit project uitrollen naar al hun personeelsleden via de Unbox technologie. Delhaize kan op die manier van Nutri-Score de wegwijzer maken die iedereen gebruikt op zijn weg naar een gezonder en evenwichtiger voedingspatroon.

Het pilootproject zal geëvalueerd worden na drie maanden. Als het succesvol is, zal Delhaize de mogelijkheid bestuderen om dit proces te integreren in haar bestaande ucoins-platform, aangedreven door Unbox.

Meer informatie over Nutriscore op www.nutriscore.be
​Meer informatie over Ucoin op www.ucoin.be
​Meer informatie over Unbox op www.unbox.work

Delhaize Le Lion / De Leeuw

In januari 2020 telt het netwerk van Delhaize Le Lion/De Leeuw maar liefst 800 winkels. Met de verschillende winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize, Shop& Go en Fresh Atelier) in België en Luxemburg kan er een unieke winkelervaring en een hoogstaande dienstverlening worden aangeboden. Klanten kunnen ook online winkelen via www.delhaize.be en hun producten afhalen bij de ophaalpunten of thuis laten bezorgen. Delhaize biedt een uitgebreid assortiment van meer dan 20.000 kwaliteitsproducten aan. Dankzij zijn 8 huismerken (365, Delhaize, Taste of Inspirations, Delhaize Bio, Delhaize Extra, Delhaize Eco, Delhaize No Gluten & Delhaize Veggie) kan Delhaize aan alle noden van de klanten voldoen. Delhaize, dat in 2019 een omzet behaalde van meer dan 5 miljard euro en een marktaandeel van 24,1%* had in België, telt meer dan 32.000 medewerkers. Delhaize Le Lion / De Leeuw maakt deel uit van Ahold Delhaize, een internationale distributiegroep die actief is in 11 landen met ongeveer 372.000 werknemers. Het netwerk van Ahold Delhaize telt bijna 6 700 winkels, waar wekelijks bijna 50 miljoen klanten hun boodschappen doen. *Bron AC Nielsen 

Als eerste de laatste info, dagelijks nieuwe ideeën, recepten en video’s? Ga naar www.delhaize.be of volg Delhaize op Facebook, YouTube, Pinterest of Instagram.

Contact

Roel Dekelver
Roel Dekelver Director Communications & Stakeholder Management