Covid-Solidarity.org lanceert een nationaal, virtueel en vrijwillig callcenter
03/04/2020Tien dagen geleden werd de vrijwillige burgerbeweging Covid-Solidarity.org gelanceerd vanuit een hackaton. Het platform is ondertussen een versnelling hoger geschakeld met een virtueel, nationaal, en gedecentraliseerd callcenter. Dit om oudere mensen die minder technologisch aangelegd zijn ook verder te kunnen helpen. Hierdoor kunnen ze eenvoudigweg een gratis telefoonnummer bellen om hulp te vragen ( telefoonnummer : 02 808 96 54).
Dankzij de dagelijkse steun van meer dan 50 vrijwillige leden, heeft ons platform al meer dan 5.000 vrijwilligers kunnen verzamelen om boodschappen te gaan doen voor mensen die hun woning niet kunnen verlaten. Er zijn ook nog meer dan 100 vrijwilligers die thuis klaar staan om telefoontjes te beantwoorden in het Frans en in het Nederlands voor iedereen die hulp nodig heeft, of die gewoon wilt dat iemand naar hem luistert.
“Ons platform kan gezien worden als de Tinder van de solidariteit. Heel ons model is gebaseerd op een geautomatiseerde en gelokaliseerde verbinding tussen personen die hulp vragen en vrijwilligers uit dezelfde buurt. We hebben in een recordtijd een grote invloed in elke buurt, door sociale banden terug op te wekken. We willen natuurlijk erg graag dat deze connectie na de crisis ook blijft bestaan.” , zegt Olivier Rousseaux, de initiatiefnemer van het project.
Onze partners sinds de lancering van ons initiatief & de spelers in de grootdistributie (Delhaize, Carrefour, Mestdagh, Colruyt, BIO planet, Okay, SPAR, CORA, Delitraiteur, Match, Smatch, Färm, Intermarché, Medi-Market, Sequoia, Tom&Co) verspreiden vanaf nu ons telefoonnummer (02 808 96 54) in hun verkooppunten om de personen die hun boodschappen niet kunnen doen te steunen. Het call center van Covid-Solidarity.org wordt nu dus ook nationaal gedeeld met alle privé en associatieve organisaties.
Om de meest geïsoleerde personen te laten weten over het bestaan van dit nummer, is het belangrijk dat het lokaal ook wordt gecommuniceerd door de OCMW’s en de gemeenten. Covid-Solidarity.org nodigt dus de lokale krachten uit om ons te contacteren en om samen onze krachten te verenigen. We zullen namelijk nooit met teveel zijn om er voor te zorgen dat er niemand wordt vergeten. Laten we van deze crisis een kans maken om solidariteit maximaal in te zetten.
Meer info:
Contact
Roel Dekelver
External Communications Manager Delhaize België
rdekelver@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 21 11
Karima Ghozzi
Communications Manager Delhaize België
kghozzi@delhaize.be
Tel.: +32 (0)2 412 21 11
Delhaize Le Lion / De Leeuw
In januari 2020 telt het netwerk van Delhaize Le Lion/De Leeuw maar liefst 800 winkels. Met de verschillende winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize, Shop& Go en Fresh Atelier) in België en Luxemburg kan er een unieke winkelervaring en een hoogstaande dienstverlening worden aangeboden. Klanten kunnen ook online winkelen via www.delhaize.be, en hun producten afhalen bij de ophaalpunten of thuis laten bezorgen. Delhaize biedt een uitgebreid assortiment van meer dan 20.000 kwaliteitsproducten aan. Dankzij zijn 8 huismerken (365, Delhaize, Taste of Inspirations, Delhaize Bio, Delhaize Extra, Delhaize Eco, Delhaize No Gluten & Delhaize Veggie) kan Delhaize aan alle noden van de klanten voldoen. Delhaize, dat in 2019 een omzet behaalde van meer dan 5 miljard euro en een marktaandeel van 24,1%* had in België, telt meer dan 32.000 medewerkers. Delhaize Le Lion / De Leeuw maakt deel uit van Ahold Delhaize, een internationale distributiegroep die actief is in 11 landen met ongeveer 372.000 werknemers. Het netwerk van Ahold Delhaize telt bijna 6 700 winkels, waar wekelijks bijna 50 miljoen klanten hun boodschappen doen. *Bron AC Nielsen
Als eerste de laatste info, dagelijks nieuwe ideeën, recepten en video’s? Ga naar www.delhaize.be of volg Delhaize op Facebook, YouTube, Pinterest of Instagram.